Ga naar inhoud


VU Solo2 loopt nog steeds regelmatig vast


greekfalcon

Aanbevolen berichten

Hallo Ed,

 

Je vergeet te vermelden of de box het eerst wel goed gedaan heeft of dat de box het vanaf de aankoop al problemen heeft.

 

Heb je de nu in gebruik zijnde BH Image zelf op de box gezet of heeft der dealer dit gedaan?

Daarnaast vraag ik me af of de hier aangegeven testen zoals o.a. door Quattro beschreven zijn uitgevoerd?

 

Ook is het een optie om de originele VU+ software te installeren en dan te bekijken of het probleem ook optreedt bij het bekijken van de diversen FTA zenders.

 

In welke regio woon jij, misschien kan iemand jouw dan helpen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De Solo2 liep al vanaf dag 1 meteen vast. In het begin negeerde ik dat, met de gedachte dat het wel eens kan gebeuren. Ik lees ook op Duitse forums dat er meerdere zijn met het zelfde probleem.

 

De Solo2 is ondertussen mijn 3de VU+ ontvanger, en meteen de eerste ontvanger die een dergelijke bug vertoont. Met de solo1 en de UNO, nooit een probleen gehad. Orginele software gebruik ik nooit. Meteen na aanschaf, flash ik de ontvanger met Blackhole image. De solo2 loopt ook vast bij fta kanalen, dit weet ik, omdat ik regelmatig BVN kijk.

 

Verder heb ik op de slaapkamer een AZ-box premium+ op open RSI draaien, deze werkt ook gewoon goed! Dus modem / router problemen sluit ik bij deze dan ook uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Orginele software gebruik ik nooit. 

 

Ik schrijf ook niet dat jij de originele software moet gebruiken.

De bedoeling is om even tijdelijk de originele  VU+ software te installeren, daarna geen aanvullende plugins installeren en dan controleren of daarmee ook de vastlopers niet meer terugkomen.

Zo ja, dan is de kans heel groot dat het probleem bij het apparaat te zoeken is.

Als je de SOLO2 dan terugstuurt krijg je niet het gezeur dat het aan een Image ligt.

 

Overigens zou ik toch nog steeds voorstellen om de testen uit te voeren zoals die hier eerder beschreven zijn.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

we moeten ook bedenken dat er mensen zijn die van de fijngevoelige apparatuur en opstelling geen kaas gegeten hebben

zo stond mijn schoonzus benzine in een Diesel Range Rover explorer te tanken :wacko::blink:

 

hoewel extreem, er zijn zaken die men zelf te verantwoorden heeft en nooit aan de leverancier kan toedichten

 

het is al lang niet meer zo dat je een kabel erin douwt van roestige prikkeldraad kwaliteit en van start kunt.

 

maar met de diverse invloeden rekening dient te houden die op jouw locatie anders zijn

in post #1 schreef greekfalcon dat ie spaun switches gebruikt

koppel er eens een andere aan!

 

cheers

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

we moeten ook bedenken dat er mensen zijn die van de fijngevoelige apparatuur en opstelling geen kaas gegeten hebben

Dat is ook wel zo maar het minste wat men van hen mag verwachten is dat men de gegeven adviezen ook uitvoerd en daar hapert het nog wel aan.

Uiteraard is het wat lastig als je helemaal geen kaas van die materie hebt gegeten maar onderneem dan tenminste pogingen.

Met alleen roepen het werkt niet kom je er niet ver mee.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik zou die spauns er eens tussenuit halen en desnoods even een koppelstukje tussen een van je lnbs zetten en eens een weekje testen zonder switches. Uitgaande van dat men bij de leverancier daadwerkelijk fatsoenlijk getest heeft en tot de conclusie is gekomen dat er niets mis is met de box zou je toch vermoeden dat er ergens anders wat mis zou zijn. Of naar de satshop en voor een tientje een no name switch kopen en die er even tussen zetten om eens te kijken of dat gaat helpen.

 

Gezien wat je zelf allemaal al hebt getest met diverse images blijft de rest van je hardware over als verdachte.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jurgen: Ik probeer de adviezen zoveel mogelijk op te volgen. Het advies van Tonskidutch om de laatste updates te doen heb ik opgevolgd, ik zit nu op VTI 6.0.6. Het beeld is daarmee beter dan het ooit was maar er zijn nog steeds vastlopers. De kabels zijn tamelijk recent en de connectors zijn met een compressietang erop gezet. Voor de internetverbinding gebruik ik geen ethernetkabels, alles gaat draadloos. Mijn oude Philips DSR 7141 werkt probleemloos met de schotelinstallatie.

@wiz: Toen ik de ontvanger kocht had ik andere switches en andere LNB's en toen liep de ontvanger ook vast. Ik zal echter toch eens proberen met een koppelstukje één van de LNB's zonder switch rechtstreeks met de ontvanger te verbinden.

 

Ik heb overigens niet het idee dat er bij de webshop grondig getest is, Black Hole is erop gezet, CCCam 2.1.4 en er stond een zenderlijst van SKY DE op. De box is volgens mij nog geen 24 uur bij de webshop geweest. Garantie claimen zit er simpelweg niet in, het gaat om een Griekse webshop en ze kunnen het probleem niet reproduceren.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat ze het niet kunnen reproduceren in minder dan 24 uur verbaast me niet. Dat ze zoiets hebben van zoek het zelf maar uit is jammer. Je zou nog eens kunnen kijken of je op de website van de fabrikant een email adres kan vinden om eens te vragen of. zij iets voor je kunnen en willen doen?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien is dat met de schotel niet eens het probleem, maar ik zou het zeker uitproberen met een andere switch.

indien er ook een potentiaal ontkoppeling tussen hangt zal dat voor zuid Europese landen opmerkelijk veel uitmaken

 

zoals wiz terecht opmerkt is zo'n dingetje nog geen 10 euro

 

maar uitvallen, echt vast lopen lijkt me nu ik er zo over nadenk iets anders dan tuning

indien je via telnet dmesg oproept krijg je een hele riedel gegevens en courante status wat gebeurd op de box

helaas is dat maar een snapshot

eigenlijk zou je alles moeten loggen opdat je kunt analyseren waarom en bij wat voor process het solootje vastloopt

 

ben even kwijt hoe je een syslog instelde op hdd of usb

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dat hoeft natuurlijk niet. Als je switch iets raars doet en een piekje genereert of een sinusvormpje in je voeding kan dat best wat triggeren waardoor je cpu gek gaat doen, of je memory, en dan gaat een operating system vanzelf stuk. Of dat bij een bepaalde diseqc combinatie het ding zoveel power vraagt dat de power even dipt, en te lage spanning is voor cpu / memory ook wachten tot het verkeerd gaat.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb al enige tijd geen vastlopers meer gehad. Na eerst het originele image weer geladen te hebben heb ik VTI 6.06 erop gezet. Ik heb het vermoeden dat het niet gebruiken van de autoshutdown plugin ervoor zorgt dat ik geen vastlopers meer heb, maar misschien juich ik te vroeg. Ik heb ook de USB tuner pakketten met VTI zero verwijderd.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij heb je met de keuze van de 6.0.6 erop te zetten in plaats van de laatste nieuwe versie 6.0.8 een paar updates niet erbij

die juist ervoor zouden zorgen dat met autoshutdown niks meer mis kan gaan

 

maar als je autoshutdown toch niet nodig hebt gaan met die banaan

nu rest me nog te vragen of die spauns er nog tussen zitten of dat je iets anders gebruikt?

ciao

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het vermoeden dat het niet gebruiken van de autoshutdown plugin ervoor zorgt dat ik geen vastlopers meer heb, maar misschien juich ik te vroeg. 

 

Buiten het feit of deze plugin nu wel of niet de vastloper veroorzaakt kan ik wel melden dat ik recent ook problemen heb gehad met Autoshutdown en er zijn ook aardig wat meldingen over problemen met deze plugin.

 

Daarom gebruik al jaren de plugin Elektro Power Save, hiermee nog nooit een vastloper of andere problemen mee ondervonden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De spauns zitten er nog tussen. Ik heb inmiddels een upgrade gedaan naar VTI 6.08. Naar ik mij meen te herinneren had ik met elektro power save ook vastlopers. Ik heb autoshutdown inderdaad niet echt nodig, ik heb echter de deep standby niet meer gebruikt, zal dat binnenkort weer eens proberen, scheelt tenslotte in stroomverbruik.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...