grondstof Geplaatst: 19 februari 2014 Geplaatst: 19 februari 2014 Ik zit hier voor een periode van 6 weken in een huur apartement in Fuengirola en had tot voor kort ITV en BBC. Nu zijn die zenders allemaal verdwenen, de schotel is 90cm breed en een meter hoog, merk en type onbekend. Zal het lukken door de schotel opnieuw uit te richten wederom deze zenders te ontvangen of is de enige mogelijkheid een grotere schotel te plaatsen? De Engelse eigenaresse zal er geen bezwaar tegen hebben als ik er wat aan ga draaien maar is bang dat het veel gaat kosten als zij een nieuwe installatie moet aanschaffen. De ontvanger die hier gebruikt wordt is een Vantage HD
drrossi Geplaatst: 19 februari 2014 Geplaatst: 19 februari 2014 Heren, Ik heb een stalen 100 x90 schotel op de kop getikt. Uit het vuistje op 28.2 gericht en hoppa 961 zenders zijn er. SNR 81, AGC 90 en BER 3.9 op Dream box en SNR 55, AGC 82 en BER 0 op Topfield 7750 Maar nu, wie kan mij adviseren, zou het mogelijk zijn om met deze uitrichting, met een railtje er 23.5 en 19.2 bij te ontvangen. Zo ja, wat kan ik dan het beste aanschaffen?
Sprietje Geplaatst: 19 februari 2014 Geplaatst: 19 februari 2014 In Fuengirola heb je een schotel nodig van 2 meter. Het gaat dus echt niet lukken met een schotel van 90cm.Kijk op deze site welke schotelmaat je nodig hebt:http://www.satandpcguy.com/Site/astra_2e_satellite_reception_footprint_uk_tv_spain.phpJe zult het moeten doen met de Engelse zenders die niet op de spotbeam zitten en dat zijn er nog best veel op de 28,2 / 28,5-positie.
Sprietje Geplaatst: 19 februari 2014 Geplaatst: 19 februari 2014 Beste drrossiIn welke regio staat de schotel?
drrossi Geplaatst: 19 februari 2014 Geplaatst: 19 februari 2014 Bedankt voor je reactie Sprietje. Ik zit in La Ciotat Frankrijk. Latitude: 43.1871° Longitude: 5.5989°
Sprietje Geplaatst: 19 februari 2014 Geplaatst: 19 februari 2014 Ik ben toch bang dat het zenders zijn die niet op de UK-spotbeam zitten. Ontvang je zenders als de BBC, ITV en Channel 4?
grondstof Geplaatst: 19 februari 2014 Auteur Geplaatst: 19 februari 2014 Sprietje bedankt voorje reactie, ik zal het melden aan de eigenaresse en zie wel wat zij gaat doen. Ik zelf gebruik voor de Astra 1 nu een klein schoteltje 35cm, gemonteerd op het balkonhek maar zal dit jaar vanwege het vervallen van de SD uitzendingen op 19.2 wel de laatste keer zijn.
drrossi Geplaatst: 19 februari 2014 Geplaatst: 19 februari 2014 Ja BBC SD en HD, ITV ect. maar ITV 2 HD is volgens mij aan het verhuizen of zo want die krijg ik niet.
Sprietje Geplaatst: 19 februari 2014 Geplaatst: 19 februari 2014 ITV 2 HD bestaat volgens mij niet.Je moet de lnb van de Astra 28,2 wel op de lnb-arm laten staan want als je die er naast gaat zetten, dan is het wel gedaan met de spotbeam.Tsja, het moet wel kunnen om de Astra 23,5 en de Astra 19,2 er naast te zetten maar om je te adviseren hoe, dan moet ik toch eest iets meer van de schotel weten.Zou je maat X eens op willen geven van je schotel zoals ik in de bijlage heb aangegeven.Maak ook eens een foto van je schotel met de lnb.
drrossi Geplaatst: 19 februari 2014 Geplaatst: 19 februari 2014 (aangepast) Dit is met een rolmaat gemeten Afstand midden LNB houder tot schotel op ca 60 40 verhouding is 69.5 cm Hoogte schotel zonder rand dus enkel het reflector gedeelte is 101.5 cm. 19 februari 2014 aangepast door drrossi
Eduard07 Geplaatst: 19 februari 2014 Geplaatst: 19 februari 2014 ITV 2 HD bestaat volgens mij niet. ITV2HD zit op 2E op 11.758 H, maar zit gecodeerd in het Sky pakket. (Net als E4 HD (11.856 V) en Channel 5HD (11.798 H), overigens. Kennelijk te mooi om in Freesat uit te zenden.) Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Sprietje Geplaatst: 19 februari 2014 Geplaatst: 19 februari 2014 (aangepast) OK, Eduard, ik had alleen maar bij de vrije zenders gekeken want ik heb geen Sky-pakket.@drrossi, ik ga het straks voor je uitrekenen en uitzoeken. Tsja, zie ik daar ook nog het CanalDigitaal compasje op het terras liggen. 19 februari 2014 aangepast door Sprietje
drrossi Geplaatst: 19 februari 2014 Geplaatst: 19 februari 2014 Ja ja , samen met het compas op mijn BB had ik em zo goed !! Dit is natuurlijk enkel om te kijken of het werkte. Een oog op de ontvangen en draaien en tilten maar. Ik vindt het wel een erg ei niet ?
drrossi Geplaatst: 19 februari 2014 Geplaatst: 19 februari 2014 Vragen over schotels in het schotelforum, dit is het nieuwsforum! Alstublieft?! Mijn excuses. Ruimt U het topic een beetje op aub? Sprietje, Zou je me met een PB verder willen helpen ajb ?
Phoenixx Geplaatst: 19 februari 2014 Geplaatst: 19 februari 2014 Je kan ook de schotel ietsje dezelfde richting draaien van de lnb door een of 2 planken onder het frame te zetten om een soort ´ motor simulatie´ te creeren ofwel dat je je schotel aanpast op de polarisatie van je Astra sateliet, want deze staat nu neutraal op 0 graden waar je ontvangst het beste is afgesteld als dan ook je lnb precies op nul graden in je houder zit voor het meeste signaal in die richting. Wat je ook kunt doen is een stab 90 op je schotel bevestigen zodat je optimale richting na Astra kunt tunen en desnoods een inverto black ultra of een mti ap 82 x2tn of een diavolo highgain lnb erin, kost wel wat maar dan heb je er geen omkijken meer na . Succes
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen