Ga naar inhoud


Ontvangst Astra 3 in Spanje, welke schotel?


grondstof

Aanbevolen berichten

Ik zit hier voor een periode van 6 weken in een huur apartement in Fuengirola en had tot voor kort ITV en BBC.

Nu zijn die zenders allemaal verdwenen, de schotel is 90cm breed en een meter hoog, merk en type onbekend.

Zal het lukken door de schotel opnieuw uit te richten wederom deze zenders te ontvangen of is de enige mogelijkheid een grotere schotel te plaatsen?

De Engelse eigenaresse zal er geen bezwaar tegen hebben als ik er wat aan ga draaien maar is bang dat het veel gaat kosten als zij een nieuwe installatie moet aanschaffen.

De ontvanger die hier gebruikt wordt is een Vantage HD

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heren, Ik heb een stalen 100 x90 schotel op de kop getikt.

Uit het vuistje op 28.2 gericht en hoppa 961 zenders zijn er. SNR 81, AGC 90 en BER 3.9 op Dream box en SNR 55, AGC 82 en BER 0 op Topfield 7750

Maar nu, wie kan mij adviseren, zou het mogelijk zijn om met deze uitrichting, met een railtje er 23.5 en 19.2 bij te ontvangen.

Zo ja, wat kan ik dan het beste aanschaffen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Fuengirola heb je een schotel nodig van 2 meter. Het gaat dus echt niet lukken met een schotel van 90cm.
Kijk op deze site welke schotelmaat je nodig hebt:
http://www.satandpcguy.com/Site/astra_2e_satellite_reception_footprint_uk_tv_spain.php
Je zult het moeten doen met de Engelse zenders die niet op de spotbeam zitten en dat zijn er nog best veel op de 28,2 / 28,5-positie.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ITV 2 HD bestaat volgens mij niet.
Je moet de lnb van de Astra 28,2 wel op de lnb-arm laten staan want als je die er naast gaat zetten, dan is het wel gedaan met de spotbeam.
Tsja, het moet wel kunnen om de Astra 23,5 en de Astra 19,2 er naast te zetten maar om je te adviseren hoe, dan moet ik toch eest iets meer van de schotel weten.
Zou je maat X eens op willen geven van je schotel zoals ik in de bijlage heb aangegeven.
Maak ook eens een foto van je schotel met de lnb.

post-60869-0-94087000-1392816282_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

ITV 2 HD bestaat volgens mij niet.

 

ITV2HD zit op 2E op 11.758 H, maar zit gecodeerd in het Sky pakket. 

(Net als E4 HD (11.856 V) en Channel 5HD (11.798 H), overigens. Kennelijk te mooi om in Freesat uit te zenden.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook de schotel ietsje dezelfde richting draaien van de lnb door een of 2 planken onder het frame te zetten om een soort ´ motor simulatie´ te creeren ofwel dat je je schotel aanpast op de polarisatie van je Astra sateliet, want deze staat nu neutraal op 0 graden waar je ontvangst het beste is afgesteld als dan ook je lnb precies op nul graden in je houder zit voor het meeste signaal in die richting.

 

Wat je ook kunt doen is een stab 90 op je schotel bevestigen zodat je optimale richting na Astra kunt tunen en desnoods een inverto black ultra of een mti ap 82 x2tn of een diavolo highgain lnb erin, kost wel wat maar dan heb je er geen omkijken meer na .;)

 

Succes ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...