Ga naar inhoud


Ontvangst Astra 3 in Spanje, welke schotel?


grondstof

Aanbevolen berichten

Beste drrossi

Ik sta er van te kijken dat jij met deze schotel de spotbeam van de Astra 28,2 probleemloos kan ontvangen. Het kan niet anders dan dat je erg weinig reserve hebt. Daarom moet de lnb van de Astra 28,2 echt in de lnb-klem blijven staan anders ga je hem niet goed meer ontvangen. Dit betekent dat de lnb's van de Astra 23,5 en 19,2 er aan één zijde naast moeten komen hangen. Niet mooi en ook niet de meest stabiele oplossing maar het kan niet anders.  Wat de signaalsterkte voor de 28,2, de 23,5 en 19,2 betreft wel de beste oplossing.

Ik heb het voor je uitgerekend.
De lnb voor de Astra 23,5 moet 65mm van de Astra 28,2-lnb af staan.
De lnb voor de Astra 19,2 moet 61mm van de Astra 23,5-lnb af staan.
Dit moet je meten van pukkeltje tot pukkeltje aan de voorzijde van de lnb op de kap.
Als rail kun je het beste gebruiken de SAB GK3 A025, zie bijlage 1.
Wil je een stevigere rail geheel van aluminium, dan moet je een Wentronic-sat-feedhalter-67306 nemen, zie bijlage 2.
Alleen bij deze twee rails kun je de lnb's dicht genoeg bij elkaar zetten.

De rail moet ongeveer 14 graden schuin omlaag gezet worden waarbij de kop van de Astra 19,2-lnb ongeveer 30mm lager moet staan dan de kop van de Astra 28,2-lnb.
Als je in de schotel kijkt, moet de lnb van de Astra 19,2 dus rechts omlaag staan.

Als lnb's adviseer ik je Inverto Black Ultra's. Dit zijn de beste lnb's die er zijn zeker voor de zwakke signalen van de Astra 28,2.

Je moet alleen nog even bedenken hoeveel aansluitingen je wilt hebben.
Als je een satellietontvanger hebt met slechts één ingebouwde tuner, dan heb je daar maar 1 coaxaansluiting voor nodig.
Heb je een satellietontvanger met een dubbele tuner zodat je naar de ene zender kunt kijken en van een andere zender kunt opnemen, dan moeten daar twee coaxkabels op aangesloten worden.
Voor elke tv die je elders nog wilt gebruiken, heb je ook een coaxkabel nodig, dus geef maar aan wat je wilt.
 

post-60869-0-74245800-1392855051_thumb.jpg

post-60869-0-28978800-1392855073_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goedemorgen, bedankt voor je advies.

De afstanden zijn gelukkig redelijk ruim dus kan ik wel iets fabrieken.

Ik heb twee TF 7750's op Enigma  dus was van plan 3 x Inverto Black MultiConnect Quattro te nemen.

Denk je dat dit gaat werken of adviseer je toch echt de Utlra's ?

 

Verder was ik van plan een aantal Spaun SUR 420 uncommitted DiSEqC 4/1 WSG te kopen.

Of zou ik met de Triax DiSEqC switch 4/1 ook uit de voeten kunnen ?

De zijn bij online winkel CW toch weer 20 euro voordeliger.

Het moet in ieder geval 1.1 ondersteunen.

Een rol kabel en connectoren is zo wie zo nodig.

aangepast door drrossi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste drrossi

Begin niet aan de Inverto Multiconnect want een lnb met meer ellende met waterdruppels bestaat er niet en waarom zou je ook. Je hebt meer dan voldoende ruimte om lnb's te nemen met een kop van 60mm.
Ook  moet je geen Quattro-lnb's nemen want die kunnen alleen maar op een multiswitch aangesloten worden. Je moet de Quad-uitvoering nemen als je 4 aansluitingen wilt hebben met een diseqc-switch en in jou situatie kun je dan niet de Inverto Black Ultra Quad nemen want die zijn aan de achterzijde te breed.
Neem dan de Inverto Black Premium Quad, zie: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=79
Maar de nek van de Premium is maar 33mm lang. Hoe dik is je lnb-klem? Waarschijnlijk zal dat ongeveer 20mm zijn. Zou je dat even precies na willen meten.

Maar wat wil je met de Spaun SUR 420 uncommittes swich gaan doen? Die heb je helemaal niet nodig om 3 lnb's te koppelen. Je moet gewoon de Spaun SAR 411 F hebben die in een waterbestendige behuizing de SAR 411 WSG heet.

En als coaxkabel zou ik voor dat zonnige klimaat wel de UV-bestendige zwarte coax nemen, bijv. de Koka 799 zwart of de Belden H125 zwart.
 

post-60869-0-04783100-1392886240_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok je hebt gelijk ik kan toch uit de voeten met de 411! 

Zo de bende is besteld.

Toch maar voor de Inverto Black Ultra twin gegaan, wel ff drie stuks !

En twee 411 jes en kabel en connectoren.

Het is altijd ff wat duurder om de spulletjes hier te krijgen.

Potjandrie en ik had een perfect werkend systeem !!

Fijne regels in Europa !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 3 weken later...

Het signaal is bij mij ook gezakt en ik zag benedenstaande op de website sky in Madrid.

Zeggen dat de satelliet lichtelijk naar het Oosten is en iets hoger is komen te staan.

Ik heb nog niet de tijd gehad om m even opnieuw uit te richten dus kan niet zeggen of dat succes heeft.

Ik ga sowieso voor een Gibertini 125 op advies van Sprietje mischien ook iets voor jou?

 

Reports have been arriving this week from Italy, Germany and Spain of a further reduction in Astra 2E signals.
As these are geographically distant and over a period of days, the change is unlikely to be a result of poorer weather. For reasons unknown, Astra 2E, which carries most BBC channels, is slightly to the east and slightly higher in the sky than the other satellites at the UK position of 28.2º east.
This week, 2E is at 28.35º E AND 0.07º N, which is 0.17º further east and just over 0.07º further north than Astra 2A. Generally the satellites are close enough in the sky for it not to be worth adjusting a dish. Dishes in excess of 1.2 metres can differentiate between the three satellites.
The arrival of Astra 2G later this year may mean signals change yet again, as Astra 2A is likely to be retired.

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...