Ga naar inhoud


Uploaden kost veel dataverkeer . . . hoe voorkom je dat.


Con

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Ik ben helemaal grafiek-gestoord en voorzie mijn site iedere 10 seconden van grafieken,

deze worden dan ook op mijn homepage iedere "zoveel tijd" ververst.

 

Ik denk gezien te hebben dat ik hierdoor een datalimiet aan het overschrijden ben.

 

Hoe los ik dit op? Minder tot niet uploaden, die snap ik.

 

Ik denk aan het volgende.

Nu upload ik vanuit Linux de nodige grafieken.

Maar misschien kan ik vanuit mijn home-page wel downloaden maar dan

alleen op het moment dat een pagina wordt bezocht.

 

Wie heeft een suggestie (svp niet te moeilijk (heb een beetje mijn leeftijd tegen)) :grin:

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


door je website thuis te draaien van een nas.

 

zoals ik het doe.

mijn domein naam is gekoppeld aan mijn nas die thuis staat.

 

kijk hier maar eens

 

http://www.skypc.nl/onze-zonnepanelen.html

 

geen upload & download limiet haha

 

p.s. werkt alleen als je een beetje internet thuis hebben. 

 

1Mbit up is wel het minimale.

 

 

 

gr.

henk

aangepast door henkie73

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie tip om dit zelf te hosten via een nas of anders mits je de spullen hebt natuurlijk.

 

Wat voor een site heb je dan dat het zo belangrijk is dat dit altijd up to date is? Wat is de bedoeling ervan?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

door je website thuis te draaien van een nas.

 

zoals ik het doe.

mijn domein naam is gekoppeld aan mijn nas die thuis staat.

 

kijk hier maar eens

 

http://www.skypc.nl/onze-zonnepanelen.html

 

geen upload & download limiet haha

 

p.s. werkt alleen als je een beetje internet thuis hebben. 

 

1Mbit up is wel het minimale.

 

 

 

gr.

henk

Ziet er hebbelijk uit.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie tip om dit zelf te hosten via een nas of anders mits je de spullen hebt natuurlijk.

 

Wat voor een site heb je dan dat het zo belangrijk is dat dit altijd up to date is? Wat is de bedoeling ervan?

Gewoon mijn eigen site waarbij ik graag laat zien hoe leuk het kan zijn om de zon te zien schijnen

en dan is het ad-hoc karakter een toegevoegde waarde zodat je kunt zien dat de levering constant

doorgaat.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Con,

je moet je natuurlijk OOK afvragen wat is de toegevoegde waarde van elke 10 seconden een verversing te uploaden.

kun je dat niet reduceren tot een dagelijkse verversing... of zoals websites met weer beelden per uur

 

de waarden van die data kun je intern toch uitlezen en zien, moet het dan ook elke 10 seconden op de wereld losgelaten worden?

;)

School - live at the Pavillion Paris

Supertramp 1979

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de meeste grafiek ben ik het met je eens uiteraard, die zijn dan ook statisch tot zéér statisch.

 

Het momentaanverbruik gebruik ik om te zien of er op dat moment geen gekke dingen aan (blijven)

staan. En, ik kan gelijk zien dat er koffie wordt gezet en of dat de machine weer netjes is uitgezet.

 

Zo heb ik al veel kunnen besparen. Dus het momentaangebruik is erg prettig als dat (nagenoeg) ad-hoc is.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha ha! Ik las deze week een artikeltje over mensen die gezond willen eten (niets mis mee) maar die dan helemaal doorslaan. Orthorexia heet dat. Ik zie een sterke gelijkenis.

 

http://www.sabn.nl/informatie_eetstoornissen/orthorexia_nervosa_on.php

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha ha! Ik las deze week een artikeltje over mensen die gezond willen eten (niets mis mee) maar die dan helemaal doorslaan. Orthorexia heet dat. Ik zie een sterke gelijkenis.

 

http://www.sabn.nl/informatie_eetstoornissen/orthorexia_nervosa_on.php

Als je een rekening van 10.000 kWh op de mat krijgt dan wordt je kriebelig en alert.

 

Daarnaast, in de wereld van Domotica is het heel normaal als je live-beelden hebt

van alles in en om je huis. Ik denk dat ik iets voorloop op de gemiddelde mens 

maar dat doen de meeste hier, daarvoor is het ook een technisch gericht forum.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

door je website thuis te draaien van een nas.

 

zoals ik het doe.

mijn domein naam is gekoppeld aan mijn nas die thuis staat.

 

kijk hier maar eens

 

http://www.skypc.nl/onze-zonnepanelen.html

 

geen upload & download limiet haha

 

p.s. werkt alleen als je een beetje internet thuis hebben. 

 

1Mbit up is wel het minimale.

 

 

 

gr.

henk

 

door je website thuis te draaien van een nas.

 

zoals ik het doe.

mijn domein naam is gekoppeld aan mijn nas die thuis staat.

 

kijk hier maar eens

 

http://www.skypc.nl/onze-zonnepanelen.html

 

geen upload & download limiet haha

 

p.s. werkt alleen als je een beetje internet thuis hebben. 

 

1Mbit up is wel het minimale.

 

 

 

gr.

henk

Volgens weet je meer te vertellen dan allen dat. Dus mijn volgende vraag.

Ik heb een nieuw domein aangevraagd en is ook geaccepteerd.

 

Kan ik dan mijn eigen domein hosten of heb ik daar nog een externe

host-partij voor nodig om mijn domein toegankelijk te maken?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee zodra je een domein naam hebt, kun je in de domein instellen dat hij naar je wan ip van thuis gaat.

 

via www.mijnip.nl kun je zien wat jou wan ip is en deze stel je in bij je domein.

 

dan je webserver (nas, enz) aanzetten  met betreffende website en poort 80 door de router open zetten.

en draaien maar

 

en dit is het eigenlijk.

 

en natuurlijk altijd je nas aanlaten staan anders geen website ;)

 

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie tip om dit zelf te hosten via een nas of anders mits je de spullen hebt natuurlijk.

 

 

wat kost een nas nu nog.

 

de goedkoopst van het merk wat ik heb. kost net 129,--

en het merk wat ik heb is toch wel een van de beste.

 

een jaar extern hosten ben je het ook al kwijt..

 

gr.

henk

aangepast door henkie73

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ergens nog een pc hebt staan die je niet meer gebruikt kan je daar Freenas op installeren en deze gebruiken als webserver.

Je kan Freenas van op usb stick draaien. Dit handiger dan op een hdd omdat het volledige OS slechts 800mb in beslag neemt.

De hdd waar het OS op draait kan je niet als data gebruiken.

 

Werkt hier al jaren prima.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Desnoods doe je de upload 1 x per 15 minuten. Je mag dan nog steeds spreken van een dynamische website. Meer uploaden heeft voor anderen geen toegevoegde waarde enkel voor jezelf en ik neem aan dat je intern de opbrengst realtime kunt uitlezen.

 

Een nas kost niet veel, een oude pc moet je net hebben staan. Ik kan niet voor een ander bedenken of het de moeite en/of geld waard is. Je moet ook maar net de kennis in huis hebben.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...