Ga naar inhoud


Uploaden kost veel dataverkeer . . . hoe voorkom je dat.


Con

Aanbevolen berichten

ik zou dan persoonlijk voor een atom gaan.

rasp berry pi is ook een optie maar dan moet je wel van Linux afweten en op windows heb je veel meer keuze aan software.

 

maar ik zou het toch zeker bij een nas houden, werkt veel beter en veeeeel stabieler.

 

 

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb alle reactie gelezen, dank voor de input.

 

Maar gezien de waarschuwingen, onder andere;

"dan moet je wel wat Linux-kennis in huis hebben"

hetgeen ik absoluut onvoldoende heb, kies ik voor

een upgrade bij mijn bestaande host.

 

Ik ga dan van 3GB naar 50GB bandbreedte en dan

is mijn probleem opgelost. Oké, kost een tientje meer

per jaar maar ik wil dan gelijk een ander domein (forum)

onderbrengen.

 

Nogmaals dank voor de input, het heeft mij in ieder geval

geïnspireerd tot verder kijken . . . . . 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk nu is meteen duidelijk dat het "probleem" eigenlijk het dataverkeer van je hosting provider is......  Dit stukje informatie had toch een ander beeld gegeven. Maar goed je hebt het opgelost.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk nu is meteen duidelijk dat het "probleem" eigenlijk het dataverkeer van je hosting provider is......  Dit stukje informatie had toch een ander beeld gegeven. Maar goed je hebt het opgelost.

Ik had de beleving dat ik dat de alinea "Ik denk gezien te hebben dat ik hierdoor een datalimiet aan het overschrijden ben"

had aangegeven. :sick: 

 

Sorry voor de verwarring.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de beleving dat ik dat de alinea "Ik denk gezien te hebben dat ik hierdoor een datalimiet aan het overschrijden ben"

had aangegeven. :sick: 

 

Sorry voor de verwarring.

Maakt ook niet uit hoor, maar ik (kan zeker ook aan mij liggen) verwachtte dat het om de upload naar een website ging, bijvoorbeeld via 3g ofzo...  Als je een website bekijkt heb je het over downloaden (naar een browser toe). Mijn hosting provider heeft het over dataverkeer...  daar zitten upload en download bij elkaar. Ik upload een plaatje die door tig mensen bekeken wordt wat dus downloaden is.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik had de beleving dat ik dat de alinea "Ik denk gezien te hebben dat ik hierdoor een datalimiet aan het overschrijden ben"

had aangegeven. :sick: 

 

Sorry voor de verwarring.

Als ik het zo lees, je maakt het plaatje zelf elke x seconde? Dat upload je naar de server elke x seconde.

Is het niet makkelijker/handiger om dit in de vorm van data te uploaden. En daar door middel van javascript, de browser een mooi plaatje van te laten maken.

Is een stap moeilijker maar bespaart je data denk ik aanzienlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...