Ga naar inhoud


Overgang Sd naar Hd


DikkieDik

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb nog een Sd-ontvanger van CD en wil overstappen naar een Hd ontvanger. Ik heb het aanbod van CD ontvangen om de Sd ontvanger te ruilen voor een Hd ontvanger als ik een jaar mijn abonnement verleng.

 

Nu heb ik twee vragen:

 

Is er nog een zender waaraan ik kan zien of ik een duo Lbn heb, volgens de site van CD is dit tv gelderland, echter is die momenteel volgens mij alleen nog maar in Hd.

 

Is de vervanging van Sd naar Hd simpel de ontvanger vervangen en klaar of zit ik ook met andere zaken, zoals dubbele bekabeling en het opnieuw uitrichten van de schotel.

 

B.v.d. voor jullie reactie,

 

DikkieDik 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De duo LNB herken je aan de dubbele kop op de schotel, een normale LNB heeft een enkele kop (rondje) aan de schotel.

 

Je kunt het ook qua kanalen zien, maar aan jou te horen en de situatie inschattend, denk ik dat je een enkele LNB hebt.

 

Overstap naar HD zal als volgt gaan:

 

1. Wel duo lnb al? - HD ontvanger plaatsen en klaar

2. Geen duo lnb? - Duo lnb monteren, HD ontvanger plaatsen en klaar

 

Als de schotel goed staat, hoef je deze niet opnieuw uit te richten, enkel de duo-LNB fijn afstellen is voldoende

 

Vraag daarom bij het overstappen of de duo lnb ook megeleverd wordt als je deze nog niet hebt

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In principe kan elke twin tuner met harde schijf dat.

Er is echter met één kabel wel een beperking, de eerste tuner bepaalt welke andere programma's je kunt opnemen.

 

Op de antenne kabel staan namelijk schakelspanningen die schakelaars in je lnb bedienen, namelijk een schakelaar voor het omschakelen tussen horizontale en verticaal gepolariseerde transponders en een voor schakelen tussen de hoge en lage band.

 

Wanneer jij dus op tuner 1 naar een horizontaal gepolariseerde zender kijkt kan je op de doorgeluste tuner 2 ook alleen naar horizontaal gepolariseerde zenders kijken.

 

Wil je op dat moment een vertikaal gepolariseerde zender bekijken op tuner 2 heb je pech.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat kan je hier zien welke zenders verticaal en welke horizontaal gepolariseerd zijn.

http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/Content/Others/canaldigitaal-hd-zenderlijst-tv-radio.pdf

 

Wanneer je naar Nederland 1 HD (H) kijkt kan je dus bij een doorgelusde tuner niet tegelijk Nederland 2 HD (V) opnemen.

Nederland 1 en 3 gaat wel, immers zijn die allebei Horizontaal gepolariseerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DikkieDik schrijft:

"Ik heb het aanbod van CD ontvangen om de Sd ontvanger te ruilen voor een Hd ontvanger als ik een jaar mijn abonnement verleng."

Weet je dat wel heel zeker dat je abonnement maar met één jaar verlengt wordt. Meestal is dat twee jaar. Heb je dat zwart op wit?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf gebruik ik een tweetal Dreamboxjes, de DM 800 HD en de DM 800se HD en ben daar tevreden mee.

Opnemen doe ik alleen als ik er niet ben en een programma later wil bekijken. Een tweede tuner in de box is voor mij dus niet nodig.

Vu lees ik ook veel goede berichten over, verhouding prijs/kwaliteit lijkt gunstig te liggen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...