Ga naar inhoud


Welke schotel op een camper?


Jan Ambers

Aanbevolen berichten


Maar kijk maar eens hoe je belazerd wordt met automatische schotels.
Neem nu de De Maxview MXL003
De ene site geeft aan 36dB voor de 65cm schotel en 38,1dB voor de 85cm schotel en dat is juist.
Maar op een andere site zie je ineens heel wat anders staan, 38,1 dB voor de 65cm schotel en 39,4dB voor de 85cm schotel. Dit kan dus helemaal niet, zie de bijlages.
 

post-60869-0-06716400-1393064485_thumb.png

post-60869-0-20111700-1393064493_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was op de beurs Reise & Camping in Essen DL, en sprak er met mensen van Teleco Alden en Oyster.

Ik had de indruk dat ik gerold werd waar ik bij stond, en vandaar dit topic om iets meer te weten te komen van de technische termen.

Volgens hun, waren hun schotels speciaal "gemaakt voor HD" (HD-alu misschien?) en was ook hun LNB speciaal ontworpen voor HD....

Dat deed bij me de deur dicht.

Ik vertelde hun dat ik met een schotel van 45cm op de 8PSF zenders moeilijkheden had tot soms geen ontvangst.

Toen ik hun vroeg hoe zij erin slaagden om met een 30cm of soms kleinere schotel goed beeld te hebben kwamen ze met de speciale "ontwerpen" voor de dag AMAAI! :/  :angry:  :lol:

 

Ik vraag me ook af vanaf welke signaalsterkte gemiddeld een ontvanger beeld geeft.

 

Bij de ene wat vlugger dan bij de andere dat begrijp ik (verschillende gevoeligheid en squelch treshold) en hoe dat vertaald wordt in belichting signaalsterkte sat en winst schotel en gevoeligheid LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het wel of niet ontvangen van een signaal wordt hoofdzakelijk bepaald hoeveel het signaal boven de ruisdrempel van de eerste ingangstrap van de LNB ligt.

En juist daar komt het ruisgetal van de LNB om de hoek kijken.

De rest is MF versterking en veel minder bepalend.

DE ontvanger heeft daarom een min of meer standaard ingangsgevoeligheid, uitzonderingen daargelaten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...