Ga naar inhoud


Toegang tot box werkt niet meer


radio man

Aanbevolen berichten

Sinds 2 dagen (geen idee meer wat ik veranderd kan hebben) kan ik de box niet meer vanaf de computer benaderen.

 

- Windows 7 Ultimate
- Fritz 7390 router etc.
- Switches
- Vu+ satellite receiver
- LAN

 

Normaal gebruik ik 192.168.178.44 maar dat werkt niet meer, ping gaat ook niet.

PC opgestart, box harde reset, Vti opnieuw geladen, niets werkt meer.

Via mjn laptop (WLAN) ook niet.

Fritzbox gereset en LAN verbindingen ververst, switches (niet die op dak :P ) gecheckt, OK.

 

Maarrr:

DCC en Dreambox Edit werken prima - download en upload !

De Vu+ laat YouTube zien, om te proberen een app gedownload, OK.

 

Dus het lijkt dat alleen de toegang vanaf computer / Fritzbox de mist in gaat!

 

Ik snap er nou echt geen hout meer van, hopelijk kan iemand me wat verder helpen... :unsure:

post-40762-0-39037000-1393065240_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


vermits DCC en dreamedit werken heb je wel verbinding met je box.Al eens gekeken in je firewall of antivirusprogramma ?
.Staat je gateway nog bij allebei goed ? Meestal LAN adres router.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je nou echt de openweb interface en de oude webinterface tegelijk draaien? En dan raar vinden dat dingen niet goed meer werken ? :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik begrijp overigens nog steeds niet hoe je met openwebif een screenshot van b.v. een instelling kunt maken; je kunt een stream starten in .m3u of .ts format maar dat is het dan wel.

 

Is niet zo moeilijk.

Je zorgt dat op de TV het beeld verschijnt waar jij een PrintScreen van wilt maken, dus in dit geval een Menu item.

Nu open je op jouw PC / Laptop OpenWebIf en klik in de sectie Box Control op Grap Screenshot waarna het beeld verschijnt wat je op de TV ziet.

 

Nadat je al dan niet een vinkje in het keuzevakje High Resolution hebt gezet klik jij met de rechter muis op de afbeelding en kies je de optie Afbeelding opslaan als...

Hierna open jij b.v. het programma Paint en via Ctrl-V plak je het plaatje in het witte vakje in Paint.

Via Bestand en Opslaan als..kun je het plaatje in verschillende formaten opslaan zoals JPEG, PNG etc.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is daar nou zo grappig aan? :angry:

Inside joke?

Verklaar je nader als je wilt.

Heb gewoon LAN hier, dat is ja 100 mbit...

ik kom er soms niet achter wat diegene aan de andere kant van het beeldscherm weet en doet

als die problemen heeft, tracht ik wel eens de shock-therapie

 

to the case / je vraag:

Je laat je Fritzbox router LAN en WLAN aansluitingen zien met een aantal gigabit verbindingen... de fritzbox kan dus al 1Gb/s

wil je nu de DUO2 lekker snel bedienen en streamen > moet ook die op 1Gb/s aangesloten zijn

in de Fritzbox kun je die twee Ethernet poorten configureren opdat ze beide op 1Gb/s werken

 

Veel beter is echter, als je zo een 7340 hebt met maar twee poorten Ethernet, dat daar een 10/100/1000 Mbit autosensing switch aan hangt en daarop de allersnelste LAN clients aansluit, dus ook je DUO2.

 

Maar stel je Ethernet poort nog eens om op 1000Mbit en herstart je DUO2

 

ciao

It's Over

Level42

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...