Ga naar inhoud

Problemen met zenders CanalDigitaal en Duitse SD zenders.

Ga naar oplossing Opgelost door BenM,

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Wanneer je schrijft dat de ontvanger bij jou thuis niet goed werkt en dezelfde ontvanger bij de installateur thuis wel werkt.

En dat een andere ontvanger die elders wel goed werkt, maar op jouw schotel niet,

Kan je eigenlijk alleen maar de conclusie trekken dat, zoals ik in mijn eerste post al aangaf, het een component van jouw antenne installatie of een externe storing in jouw installatie de oorzaak zou moeten zijn.

Ik zie zo snel geen andere oorzaak.

Is je antenne kabel rechtstreeks van de LNB op je ontvanger aangesloten of zitten daar nog aansluit dozen of koppelfilters tussen?

Wat voor antenne kabel gebruik je?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Is het mogelijk,dat de gevoeligheid van de tuner van de M7 minder is dan de andere ontvanger die je getest hebt.Als je zegt,dat de M7 wel werkt,bij je installateur,vraag hen dan eens zijn schotelgrote.

Misschien ben ik er naast,maar zou het zijn,dat door diverse omstandigheden,het gebruik van een 60 cm schotel nu net iets te klein is voor de tuner van de M7?

Mogelijks sla ik de bal ernaast,maar als je 2 M7 geprobeerd hebt,lijkt de kans klein dat ze alle 2 defect zijn.

Ik heb ooit meegemaakt,op mijn draaibaar systeem,dat 3 ontvangers het niet deden,en één enkel,de nextwave deed het wel.

Ik zou denken dat de schotel niet goed ontvangt,maar je meld dat je een nieuwe geplaatst hebt,en 5X heb laten uitrichten.

De persoon die hem uitrichtte,was dat een professioneel meetapparatuur,of eentje uit een doe het zelf zaak.

ooit een installateur gehad met een satbeeper,en nee,daarmee kan je geen enkele schotel perfect uitrichten.

Je zei dat zender per zender wegvalt,dus zou je denken zoals andere schrijft een obstakel in de weg,maar als je hem al verplaatst heeft,een merkwaardig iets,waar ik wel graag de oplossing zou van lezen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

De ontvangers zijn rechtstreeks aangesloten op de LNB, zit wel op sommige plaatsen een doorverbinder tussen. Het is VEPO coax kabel van 7mm.

We hebben de schotel een aantal keer zelf uitgericht, verder nog een keer laten doen door een andere sat enthousiast, en nog een keer door een installateur. Met behulp van zowel een satbeeper, een ander meetapparaat met ingebouwde televisie, en door middel van signaalsterkte en kwaliteit op de ontvangers.

Het is echt een enorm merkwaardig probleem, waar al menig zich aan gewaagd heeft, maar nog niemand de oplossing. Ik persoonlijk zie nog niet in hoe het aan componenten van de installatie kan liggen, omdat vrijwel alles of vervangen of uitgesloten is.

Ook schotelgroottes of kabels of dergelijke zie ik niet als probleem omdat het voor maanden terug allemaal gewoon werkte. Het is ineens begonnen en ging van kwaad tot erger.

• Moderator
Geplaatst:

Kan je eens een foto plaatsen van je schotel en de lnb?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik zal kijken of ik morgenmiddag/ avond even een foto kan schieten van de schotel. Zal er ook meteen een maken van de 2e schotel die ik tijdelijk heb opgezet om te kijken of dat beter werkte.

Dit is mijn laatste bericht voor vandaag, aangezien ik als newbie maar 10 berichten per dag kan plaatsen. Alvast bedankt voor het meedenken allemaal!

• Moderator
Geplaatst:

We gaan graag morgen verder, dit is een aardige uitdaging.

Alvast voor morgen, lopen de antenne kabels misschien in de buurt van andere leidingen?

Is de installatie ergens geaard?

Tot morgen.

Geplaatst:

Wat ik er zo ff uit haal

Betreffende ontvanger werkt op andere installatie goed.

Zelfde type ontvanger werkt op jou installatie ook niet.

ontvanger werkt ook niet rechtstreeks op de schotel.

Ik neem aan dat je hier bedoelt met een nieuwe zo kort mogelijke coax zonder de koppelstukjes .

Persoonlijk haat ik koppelstukjes.

Als ik het goed begrijp zijn zowel schotel als LNB vervangen.

Ik blijf met die koppelstukjes spelen dat zijn vaak toch grote probleem veroorzakers.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Geplaatst:

De verschijnselen lijken er veel op dat er water in de coaxkabel is gelopen. Hoe meer water er inloopt, hoe meer demping dat je krijgt en hoe meer zenders er weg gaan vallen. Dat kan dus bij de lnb's gebeuren maar ook bij de koppelstukjes. Zou je daar ook eens een foto van willen maken?

Maar ja, je schrijft dat je de ontvanger ook vlak bij de schotel hebt gehad en toen was het ook niet goed. Heb je toen wel een nieuw stuk coax er tussen gehad?

De coaxkabel lijkt me OK nadat ik de specs nagekeken heb.

Geplaatst:

Vergeet de lnb en de uitrichting van de schotel,die zal wel goed zijn

Denk aan een dect telefoon,een illegaal wifi modem wat een veel te sterk signaal uitzend ,zonnepanelen, een nieuwe combiketel

Het kan zelfs de kast zijn van de kabelaar. die willen ook wel eens storen.

En dit kan bij jou zijn of iemand in de buurt.

Anders kijk hier eens  http://www.agentschaptelecom.nl/onderwerpen/consument/storingen-en-om-het-huis

hier kun je een formulier invullen of bellen.

succes

Geplaatst:

Er is geen fatsoenlijke installateur bij geweest zoals ik al meteen concludeerde.  Ja er is hoop zelf geprobeerd maar TS heeft duidelijk niet de kennis om dit goed werkend te krijgen.

Een echte installateur zal het signaal bij de schotel meten en ook binnen meten indien nodig en die meet dan ook of er storing van buitenaf is en had die het echt wel opgemerkt hoor.  Dus wees niet zo eigenwijs en schakel een professional in!

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

• Moderator
Geplaatst:

Omdat niet alleen Canaldigitaal zenders maar ook bijvoorbeeld Duitse SD zenders niet te ontvangen zijn,

Omdat het probleem schotel gerelateerd lijkt te zijn

Verplaats ik dit onderwerp naar schotelpark.

Geplaatst:

Hoi, ben pas net terug van de motorbeurs, dus foto is vandaag niet gelukt.

de verbindingsstukjes die aanwezig zijn zitten allemaal binnen en droog, daar kan geen water ingelopen zijn.

Bij de LNB eventueel wel. Echter is dit uitgesloten door ook direct met nieuwe kabel aan de schotel te testen.

Verder hebben wij geen kabel. Wel zijn er van de zomer zonnepanelen geplaatst op hetzelfde dak als de schotel. De kabels lopen dan ook redelijk dicht langs de trafo op. Maar op de andere positie waar er totaal geen opstructies zijn (open veld) werkt het ook niet.

de installateur heeft wel gemeten. Maar we zullen dit nog wel een keer uitgebreid laten doen om te kijken of er eventueel andere storingen of obstructies zijn welke het signaal verstoren.

Geplaatst:

Kun je de signaalmeter bekijken ;menu- instellingen-satellietontvanger-pincode 1,2,3,4-uitgebreide instellingen-handmatig zoeken -signaalkwaliteit Astra 19 (even geduld) -Min 6 blokjes.  .

Dan kun je eronder ' wijzig signaal parameters' doen .Normaal staat dat op A1 12515 H 22000 5/6.(ikke 6 blokjes) Je kunt op hoofdfrequentie klikken en die veranderen naar 12721 (ikke 5 ½ blokjes).

Mijn tvv HD speelt .

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Geplaatst:

hier wat foto's van de schotels.

De schotel op het dak staat ruim genoeg van de obstakels af om eroverheen te kijken.

Overigens hebben we al contact gehad met iemand met meer expertise die misschien binnenkort komt helpen het probleem op te lossen.

P1000387_zpsd96039ae.jpgP1000388_zpsa9799351.jpgP1000389_zps3b7fb16f.jpgP1000390_zps8914824c.jpgP1000391_zpsae5ebec8.jpg

Geplaatst:

Ik vraag me toch voor beide schotelopstellingen echt af of er geen takken van bomen in de weg zitten. Heb je nu echt als eens gekeken m.b.v de stand van de zon of er geen takken in de weg zitten.
Voor de Astra 23,5 is dat deze week en volgende week waar de zon staat om 11.32 uur en de Astra 1 (19,2 oost) staat waar de zon om 11.51 uur staat. Wel natuurlijk precies naast of net boven de schotel kijken.

Ook voor de schotel die langs het stuk land staat, hangen takken waarbij ik vraagtekens zet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen