BenM Geplaatst: 24 februari 2014 Auteur Geplaatst: 24 februari 2014 we hebben jaren geleden wel zo'n probleem gehad. Toen stond de schotel nog op het dak van het huis. Toen viel het beeld bij de minste regen al weg. Vanwege natte bladeren ging alles dichthangen waardoor het signaal dus verstoord werd. Na het plaatsen van de schotel op de garage waren die problemen opgelost. Heb gisteren ook nog even de smartcard van de philips ontvanger waar dus een HD pakket op zit in de SAT801 gedaan. Op de philips wel de HD zenders, op de SAT801 niet. Moet toch betekenen dat de tuner van deze ontvanger niet van een zelfde kwaliteit is als de Philips.
Sprietje Geplaatst: 24 februari 2014 Geplaatst: 24 februari 2014 Je schrijft: we hebben jaren geleden wel zo'n probleem gehad. Maar je weet toch wel dat bomen blijven groeien of zijn het dode bomen?
Eduard07 Geplaatst: 24 februari 2014 Geplaatst: 24 februari 2014 .... Heb gisteren ook nog even de smartcard van de philips ontvanger waar dus een HD pakket op zit in de SAT801 gedaan. Op de philips wel de HD zenders, op de SAT801 niet. Moet toch betekenen dat de tuner van deze ontvanger niet van een zelfde kwaliteit is als de Philips. Inderdaad is de ene tuner gevoeliger dan de andere. Echter: dat mag in jouw geval nog niet leiden tot totale uitval. Dan moet er meer aan de hand zijn. Het is altijd zinvol de ontvangststerktes in de gaten te houden. Indien die opeens sterk naar beneden gaan afwijken, is er doorgaans werk aan de winkel. Indien een zwak signaal bij een minder gevoelige ontvanger door de ontvangstdrempel zakt, moet je bij de bekabeling of buiteninstallatie op zoek naar de oorzaak. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Moderator ceesv Geplaatst: 24 februari 2014 Moderator Geplaatst: 24 februari 2014 Hoeveel meter kabel zit er ongeveer tussen de antenne en de ontvanger? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
de mon Geplaatst: 25 februari 2014 Geplaatst: 25 februari 2014 Een vallende tak door stormwind kan je lnb/schotel wat verstoord hebben .De HD' s zitten op die gevoelige hoogste freq 12721 (A1). Ik weet niet of je een signaalmeter op je tv krijgt van een sat reciever.Indien mogelijk de data noteren als het goed werkt, afgesteld is. Is er iets mis dan kun je vlug kijken of het signaal ok is .Nu is het moeilijk om de fout op te sporen. 1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900
Oplossing BenM Geplaatst: 26 februari 2014 Auteur Oplossing Geplaatst: 26 februari 2014 Dames en Heren, Het probleem is vandaag opgelost. Het is ook eigenlijk niet echt aan iemand te wijten, en kwam uit totaal onverwachte hoek. We hebben dus te maken gehad met 2 kapotte LNB's. Zowel de oude als de nieuwe waren beide kapot, en veroorzaakten dezelfde storing wat dus veel verwarring bracht. De SAT801 is ook vervangen door een SAB Titan 3606. Ik wil in ieder geval iedereen zeer bedanken voor het meedenken!
Moderator ceesv Geplaatst: 26 februari 2014 Moderator Geplaatst: 26 februari 2014 Bedankt voor je terugkoppeling, en mooi dat je problemen zijn verholpen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen