Ga naar inhoud


Problemen met zenders CanalDigitaal en Duitse SD zenders.


Ga naar oplossing Opgelost door BenM,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

we hebben jaren geleden wel zo'n probleem gehad. Toen stond de schotel nog op het dak van het huis. Toen viel het beeld bij de minste regen al weg. Vanwege natte bladeren ging alles dichthangen waardoor het signaal dus verstoord werd. Na het plaatsen van de schotel op de garage waren die problemen opgelost.

 

Heb gisteren ook nog even de smartcard van de philips ontvanger waar dus een HD pakket op zit in de SAT801 gedaan. Op de philips wel de HD zenders, op de SAT801 niet. Moet toch betekenen dat de tuner van deze ontvanger niet van een zelfde kwaliteit is als de Philips.


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

....

Heb gisteren ook nog even de smartcard van de philips ontvanger waar dus een HD pakket op zit in de SAT801 gedaan. Op de philips wel de HD zenders, op de SAT801 niet. Moet toch betekenen dat de tuner van deze ontvanger niet van een zelfde kwaliteit is als de Philips.

Inderdaad is de ene tuner gevoeliger dan de andere.

Echter: dat mag in jouw geval nog niet leiden tot totale uitval. Dan moet er meer aan de hand zijn.

 

Het is altijd zinvol de ontvangststerktes in de gaten te houden. Indien die opeens sterk naar beneden gaan afwijken, is er doorgaans werk aan de winkel.

Indien een zwak signaal bij een minder gevoelige ontvanger door de ontvangstdrempel zakt, moet je bij de bekabeling of buiteninstallatie op zoek naar de oorzaak.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

  • Moderator
Geplaatst:

Hoeveel meter kabel zit er ongeveer tussen de antenne en de ontvanger?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Een vallende tak door stormwind kan je lnb/schotel wat verstoord hebben .De HD' s  zitten op die gevoelige hoogste freq 12721 (A1).

Ik weet niet of je een signaalmeter op je tv krijgt van een sat reciever.Indien mogelijk de data noteren als het goed werkt, afgesteld is.

Is er iets mis dan kun je vlug kijken of het signaal ok is .Nu is het moeilijk om de fout op te sporen.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

  • Oplossing
Geplaatst:

Dames en Heren,

 

Het probleem is vandaag opgelost.

Het is ook eigenlijk niet echt aan iemand te wijten, en kwam uit totaal onverwachte hoek.

We hebben dus te maken gehad met 2 kapotte LNB's.

Zowel de oude als de nieuwe waren beide kapot, en veroorzaakten dezelfde storing wat dus veel verwarring bracht.

De SAT801 is ook vervangen door een SAB Titan 3606.

Ik wil in ieder geval iedereen zeer bedanken voor het meedenken!

  • Moderator
Geplaatst:

Bedankt voor je terugkoppeling, en mooi dat je problemen zijn verholpen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...