Ga naar inhoud


Schotelvraag met 4 LNB's


inverto
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Hoi Erwin,

 

 

Dank je voor je goede en snelle reactie! Hier kan ik wat mee. Ik had de Triax al in de winkel gezien en naast erg goedkoop, €20,- voor een 87cm, vond ik het een matige constructie. De Telestar spreekt mij aan vanwege de constructie, mooie test en de multiblock die al ingedeeld is. In principe ga ik voor A1 t/m 3, maar voor de lage extra kosten de Hotbird er maar bij. Nu heb ik op 23.5 op de db meter van de VU+Solo2 zo'n 10dB en dat is zeer storend bij al wat slechter weer.

 

Groet,

Hans

Beste Hans,

 

Bedankt voor je reactie. Hou wel rekening met je woonplaats. In principe zijn de Multytenne en Skytenne voor de Duitse markt ontworpen. Indien je in het westen de lands woont zou je de mast iets kunnen kantelen. Sprietje weet daar heel veel van af. Die kan je zo uitleggen hoe schuin je mast eventueel moet staan. 

 

Koop ook goede kabels en liefst kant en klare met fatsoenlijke f connectoren. Ik heb van die zwarte van 1.5 meter op maat gemaakt met goede connectoren. De diseqc schakelaar hangt inpandig dus mooi droog en storingsvrij. Allemaal wel zaken van belang. Ook die schakelaars verschillen van kwaliteit en demping.

 

Omdat je in grote van schotel er sowieso flink op vooruit gaat verwacht ik geen problemen indien je dit niet zou doen maar voor de zekerheid zou je het kunnen doen.

 

Ik woon in het oosten, Achterhoek, daar hoeft het niet (ook niet met Multytenne destijds) persé. Ik zorg er wel voor dat bij de Telestar de mast perfect, rondom, waterpas staat want de lnb houder van die Telestar of Skytenne is star. In tegenstelling tot de Triax multiblock rails. Die kan je nog kantelen en de lnbs's verschuiven enz.

 

Ik hoop dat je snel beter signaal hebt met je nieuwe aanwinst, hou ons op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dank je Erwin,

 

 

Ik woon in Almere en zal aan Sprietje vragen om mij in de getallen wat ondersteuning te geven. Bij elkaar ben ik zo'n €250,- kwijt, maar heb nog niet besteld omdat ik twijfel over de ALPS lnb's. Liever Inverto single black? Mijn beeld staat nu zo vaak op zwart dat ik vh weekend aan de klus verwacht te beginnen! Dank voor je hulp alvast en wordt vervolgd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Erwin,

 

 

Ik woon in Almere en zal aan Sprietje vragen om mij in de getallen wat ondersteuning te geven. Bij elkaar ben ik zo'n €250,- kwijt, maar heb nog niet besteld omdat ik twijfel over de ALPS lnb's. Liever Inverto single black? Mijn beeld staat nu zo vaak op zwart dat ik vh weekend aan de klus verwacht te beginnen! Dank voor je hulp alvast en wordt vervolgd...

Hans,

 

Je zou de buitenste LNB'S kunnen gebruiken voor Inverto single black.Dat zijn de Hotbird en Astra 2 satellieten, de Engelsen dus en Italianen. De middelste twee niet want ik dacht (wederom Sprietje vragen haha) dat die grotere lnbs's niet passen naast elkaar. Zelf zou ik mijn huidige vier alps erin doen omdat ik vind dat het dan een mooier geheel is.

 

 

 

Mag ik vragen waar je die Telestar (indien je die doet) besteld? (doe maar via pm want mogen geen reclame maken). Ik heb een adres in NL gevonden waar ze die voor 169 verkopen namelijk zonder lnb's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Erwin,

 

Navraag over de Telestar bij de leverancier leverde niets op. Geen reactie op mijn vraag gekregen.

De schotel ziet er stevig uit en doet denken aan de Multynenne wat afwerking betreft. Nadeel is het multiblock (Multi feed houder). Door de vaste posities en montage op de arm is het moeilijk in te stellen. Gezien we toch nogal wat km's van Duitsland wonen is dat echt noodzakelijk.

 

Na wat speur en zoekwerk heb ik besloten toch te gaan voor een schotel per satelliet. Ben begonnen met twee stuks Triax 78 en Inverto black ultra single en een 4/1 switch.

Na de installatie op de tuner (VU+Solo2) de instellingen uitgevoerd en de schotels gefinetuned.

 

Van 19.2 en 23.5 tussen de 95 en 100% signaal, resp. tussen de 16 en 20dB. Dat is tot wel 100% beter geworden.

 

De constructie was verrassend goed. Alleen de klik van de arm in de schotel heb ik aan de zijkant nog maar een borgje gegeven.

Ook was ik nieuwsgierig wat een Inverto monoblock 4:3 (19.2 - 23.5) zou doen in de Triax 78. De lnb is gemaakt voor 80cm en scoorde wat mij betreft onvoldoende.

Beter dan de Multytenne (12 tot 15dB), maar minder dan een schotel/lnb per satelliet.

 

Nu nog een 78 voor 28.5!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Erwin,

 

Navraag over de Telestar bij de leverancier leverde niets op. Geen reactie op mijn vraag gekregen.

De schotel ziet er stevig uit en doet denken aan de Multynenne wat afwerking betreft. Nadeel is het multiblock (Multi feed houder). Door de vaste posities en montage op de arm is het moeilijk in te stellen. Gezien we toch nogal wat km's van Duitsland wonen is dat echt noodzakelijk.

 

Na wat speur en zoekwerk heb ik besloten toch te gaan voor een schotel per satelliet. Ben begonnen met twee stuks Triax 78 en Inverto black ultra single en een 4/1 switch.

Na de installatie op de tuner (VU+Solo2) de instellingen uitgevoerd en de schotels gefinetuned.

 

Van 19.2 en 23.5 tussen de 95 en 100% signaal, resp. tussen de 16 en 20dB. Dat is tot wel 100% beter geworden.

 

De constructie was verrassend goed. Alleen de klik van de arm in de schotel heb ik aan de zijkant nog maar een borgje gegeven.

Ook was ik nieuwsgierig wat een Inverto monoblock 4:3 (19.2 - 23.5) zou doen in de Triax 78. De lnb is gemaakt voor 80cm en scoorde wat mij betreft onvoldoende.

Beter dan de Multytenne (12 tot 15dB), maar minder dan een schotel/lnb per satelliet.

 

Nu nog een 78 voor 28.5!

Mooi om te horen. Ik hoop dat jullie of jij veel plezier hebben van deze goede opstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sprietje,

 

Het was alleen maar nieuwsgierigheid om de 4:3 lnb in de Triax 78 te plaatsen. Jouw motivatie dat dit niet gaat is daarmee ook bevestigd!

Het signaal was onvoldoende. Jammer dat ik geen 80cm. had hangen want ik had nu graag eens het verschil gezien van een gewone lnb en een monoblock 4:3 op 80 cm. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...