Erwin11 Geplaatst: 22 februari 2014 Geplaatst: 22 februari 2014 Ik vandaag een dreambox DM 7000-S DVB gekocht met een Triax schotel van 64 cm en een duo lnb. Tevens wil ik alleen de gratis zenders ontvangen. Dus nergens een abonnement op. Nu is mijn vraag kan dat met deze ontvanger zowel in Nederland als in Frankrijk. Als het niet meer kan....wat heb ik dan nodig?
Moderator ceesv Geplaatst: 22 februari 2014 Moderator Geplaatst: 22 februari 2014 Wanneer je daarmee de zogenaamde FTA zenders bedoelt, maakt het niet uit waar je in Europa bent, zolang je maar in het dekkingsgebied van de satelliet bent. De enige Nederlandse FTA zender is BVN, en een enkele regionale zender, voor de rest heb je een kaartje nodig. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
wanderer Geplaatst: 22 februari 2014 Geplaatst: 22 februari 2014 in FR zijn de TNT zenders (digitenne of te wel dvb-t) gratis met een dvb-t ontvanger te bekijken voor tnt-sat (dvb-t via de satelliet) heb je een kaartje nodig (15€ voor 4 jaar), te bestellen als je een frans adres + bankrekening hebt of te gogelen via een veilingsite, is niet illegaal maar kost iets meer. Samsung 40D6510WS
sattv4iedereen Geplaatst: 22 februari 2014 Geplaatst: 22 februari 2014 Zo te zien is het een sd dreambox,dus alle hd kanalen in FTA of alle zenders in mpeg4 om het juist te zeggen die FTA zijn,zal die niet ontvangen.Zijn de franse tnt zenders nu ook niet in hd?En werkt een TNT kaart in een dreambox,als ik het zo volg de ene keer wel de andere keer niet. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Sprietje Geplaatst: 22 februari 2014 Geplaatst: 22 februari 2014 Als je op de site van Lyngsat kijkt, kun je in de vijfde kolom zien welke zenders vrij te bekijken zijn (Free To Air), aangeduid met de letter "F" in de kolom, zie: http://www.lyngsat.com/Astra-1KR-1L-1M-2C.htmlDat zijn er best heel veel maar omdat je geen HD-ontvanger hebt, kun je alle zenders waar in de transponder bij staat: DVB-S2 of MPEG-4/HD niet ontvangen en dat is de meerderheid.Je hebt dus eigenlijk een verouderde ontvanger gekocht waar je niet zo heel veel mee kunt doen. Maandelijks worden er zenders van SD overgezet naar MPEG4 en HD waardoor je steeds minder zenders kunt bekijken.Eigenlijk jammer dat je de Dreambox gekocht hebt want voor €49,- koop je al de SAB SKY 4710 HD FTA-ontvanger voor de vrije zenders.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen