Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteravond, 22 februari, ontstond er een groot beeldprobleem met de detective "Varg Veum".

Eerst leek het op een storing door slecht weer, bij up of downnlink.

Niets was minder waar en op een gegeven moment, ging het beeld dus écht op zwart.

Met de andere zenders op deze transponder, niks aan de hand.

Dus na 10 min. wachten, beeld op zwart en het bleef zo.

Dit duurde zolang, zeker 20 min., dus totaal ½ uur gewacht, dat ik  de moed opgegeven heb en ben een nachtwandeling op het strand gaan maken.

Of er ooit een verontschuldiging is gekomen, weet ik dus niet.

Nu stond de VRT, toen nog als BRT en daarvoor NIR, dat dit wel meer voorkomt bij hun.

Maar dan kwam er een plaatje met tekst, met "even" geduld en werd er een interludium uitgezonden.

Maar dit fatsoen hebben ze dus ook al niet meer bij de Vlaamse Openbare Omroep.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Advies: nooit rechtstreeks kijken, steeds het programma opnemen dan kun je de zwarte gaten doorspoelen ( is voorlopig nog gratis )  :D

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Geplaatst:

Ik neem normaal ook alles op, soms komen 2 leuke dingen op de zelfde tijd en je wilt toch nog iets anders zien, ook dan neem ik er 2 op en kijk het derde.

Maar, mijn partner is een ander programma gaan kijken en wat bleek, één uur later, toen ik terug kwam van de wandeling,

was alles nog op zwart.

Kan het nog gekker?.

Al hadden ze maar iets op teletekst gezet, dat werkte wel normaal.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

hey, cd wordt niet geviseerd, maar de Vrt.

Als het idd aan hen ligt en de uitzending is niet gebonden aan bepaalde rechten wordt het wel (eens?) opnieuw uitgezonden. (althans dat gebeurt toch met afleveringen van "thuis")

Hopelijk lezen ze mee en laten ze ook weten wanneer/of het wordt her-uitgezonden.

ik vermoed dat hun eindregie ook al een beetje te ver geautomatiseerd werd.

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Geplaatst:

Awel, ik had al 80% gezien van het programma en kijk dit dus niet meer terug.

Geplaatst: (aangepast)

Hetgeen wij op satelliet of kabel ontvangen (zelfs IPTV) is afhankelijk van die schakel van de hele ketting

De programma maker> de Regie studio> de uitzendgemachtigde> de uplink naar Astra-SES> de satelliet op positie> de beam> je schotel> de receiver

Daar komt overigens nog veel bij kijken als er ook Teletekst en Subtitles etc bij gemixed wordt

wie er nu een fout maakt is dus wel een heikel punt om te kunnen aantonen

Er zou echt een realtime meldpunt moeten zijn; waar de zendgemachtigden die immers ook meebetalen voor de juiste ontvangst bij U reclame / kommentaar kunnen lezen.

Dat is er niet > het is een verstoppertje spelen.

(zie ook de synchronisatie van teletekst en EPG data op TVV)

ciao

aangepast door Tonskidutch

Eleanor

Blancmange

Geplaatst:

Zoals tonskiditch schrijft.Als er iets hapert,dat niet met de vrt te maken heeft,waardoor het beeld niet meer in de huiskamer komt,dan mag de vrt gelijk welke meldingen geven,ze geraken niet bij je tv toestel.Dus de vraag is,:is de vrt de schuldige,of een der massa's schakels ertussen.Daarom had ik vroeger als backup,altijd de vrt's in dvb-t.Liep er iets mis,dan was overschakelen op dvb-t zeer gemakkelijk.Nu doe ik het alleen via dvb-t.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Of het de VRT was, is nog niet helemaal duidelijk, of toch?

Gisteren geskypt met mijn Vlaamse schoonzuster en die had "Varg Veum" opgenomen en kon het zien van begin tot eind.

Zij had wel live!! gekeken naar een programma voor of na "Varg Veum" en zij zat daar op een gegeven moment met zwart beeld.

Ik kijk met schotel, zij via Telenet.

Al met al een vreemde situatie.

Geplaatst:

Men begrijpt maar al te goed de frustratie van iemand als er iets wat aangekondigd werd en ten dele ook gevolgd kon worden PLOTS niet meer te volgen is...

beeld uitval <> storing

zeer zeker als men zo een TV film serie per aflevering volgt is het missen van de aflevering en (in geval van een krimi met boeiend "plot" ~ en de oplossing; wie het gedaan heeft) erg frustrerend.

of overige kijkers dat ook hebben ervaren op dat tijdstip is een valide vraag

of wij er iets aan kunnen doen? dat is geen vraag voor sat4all maar een vraag aan TVV / VRT / Telenet

uitzending gemist voor zenders van VRT werkt enkel op de kabelnetten in België per knop druk op de gecertificeerde kabelreceiver

de vraag zou dus moeten zijn, VRT komt er snel een herkansing om die aflevering gratis en eenvoudig te kunnen vervolgen die onderbroken werd ?????????????????????????????????????????

Eleanor

Blancmange

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...