sattv4iedereen Geplaatst: 23 februari 2014 Geplaatst: 23 februari 2014 Hi, met het geld,dat ik terugkrijg van mijn tv aanbieder,wil ik mij een NAS aanschaffen. Ik zou die graag verbinden met mijn vu duo,maar ook aan mijn pc's laptop en tablet's.Met de toekomst,komt hier een bleu ray speler met utp aansluiting,en het zou leuk zijn,mocht ik die kunnen verbinden met mijn nas om media file's af te spelen. De mogelijkheid om prive mappen te maken,zou ook handig zijn,tevens een prive ftp server zou ook welkom zijn.Ik heb eens rondgezocht,en vraag u als experts erin,als volgende NAS mijn verlanglijstje zal kunnen vervullen. Logilink Gigabit SATA NAS ENCL. 2-BAY SERVER Main Features Gigabit LAN NAS Server,2 Bay, for 3.5" SATA HDDSupports SMB, AFP, and FTP allowing data access among Windows, Mac, and LinuxSupports iTunes server can easily share music files with iTunes usersBitTorrent supported could be used as a download centerWeb-based management interface, easy configuration, setting and managementBuilt-in DHCP Client and ServerWith USB 2.0 host interface for USB stick connectivityInterface/ LAN: USB 2.0 (Host) x1/ Gigabit x 1Drive Type: 3.5-inch SATA HDD x 2Networking Protocols: SMB/CIFS, AFP, FTPBitTorrent DownloadiTunes Music ServerUser Quota SettingHDD S.M.A.R.T. CapabilityRAID Management: RAID 0, RAID 1, JBODFile System: FAT32 (Read/Write) / NTFS (Read/Write)File Sharing Max User Account: 256Languages: English, Mandarin, Japanese, French, GermanDimension(WxDxH): 72.5 x 201 x 135.5 mmPower Source: External Universal Switching Power Adapter (12V)Supports: MS Windows, Mac OS, Linux Notice:maximum Size of HDD = 2000GB (2TB) per HDD Wat denken jullie van die NAS,kopen,of toch liever een andere zoeken? Mogelijks is dit voor jullie een domme vraag,maar van nas servers heb ik nog geen kaas gegeten. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
winwiz Geplaatst: 23 februari 2014 Geplaatst: 23 februari 2014 Koop er in ieder geval 1 die goed ondersteunt wordt, zoals Synology (mijn favoriet) of QNap. Misschien wat duurder maar je weet zeker dat je wat goeds in huis haalt. Alles wat jij wilt is zonder meer mogelijk en ze hebben in elke prijsklasse wel iets passend. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Mimisiku Geplaatst: 24 februari 2014 Geplaatst: 24 februari 2014 Zie boven: De meeste NAS-sen ondersteunen de standaard protocollen (daarom noemen ze hem ook NAS). Kijk vooral naar de extra functies die worden ondersteund bij ieder protocol. FTP alleen bijvoorbeeld zegt niet alles. Kun je gebruikers bijvoorbeeld aparte rechten toekennen voor dat protocol. Kun je gebruikers 'locken' in de home-directory die je opgeeft? Dus niet als ze op /.. drukken plots even in je hoofddirectory zitten! Kijk of bijvoorbeeld (mini)DNLA wordt ondersteund (leuk voor moderne mediaservers en TV's). Kijk of hij jumbo-frames ondersteund in het netwerk protocol.. Dus de extra leuke zaken die je NAS goed configureerbaar maken.. Synology/QNAP/NetGear zijn toch hele lekkere dingetjes! Goede ondersteuning en niet onbelangrijk: ook technisch behoorlijk gebouwd. Stabiel en betrouwbaar in gebruik.. (Dochterlief heeft de mijne een keer van de plank laten stuiteren en bungelde aan de UTP kabel..Recht gezet, gereboot, volume check en gaan met de banaan)
Pionewbie Geplaatst: 24 februari 2014 Geplaatst: 24 februari 2014 Geen gegevens over de hard en software. Wat voor processor, hoeveel geheugen en welk besturingssysteem? De opmerking max. 256 users en harde schijven van maximaal 2 TB beloofd niet veel goeds. Zeer waarschijnlijk zeer beperkte en verouderde hard en software en daarom traag. Hij is goedkoop, maar ik persoonlijk zou er geen geld aan uitgeven.
Tonskidutch Geplaatst: 24 februari 2014 Geplaatst: 24 februari 2014 Networking Protocols: SMB/CIFS, AFP, FTP RAID Management: RAID 0, RAID 1, JBOD File System: FAT32 (Read/Write) / NTFS (Read/Write) niet om over naar huis te schrijven geen NFS networking protocol file system niet ext4 zou winwiz advies oppakken en ook de gelijke vragen en adviezen eens doornemen ciao Coles Corner Richard Hawley
Psychosammie Geplaatst: 24 februari 2014 Geplaatst: 24 februari 2014 Heb mijzelf onlangs getrakteerd op een Synology DS-214 Hier wat leesvoer http://nl.hardware.info/reviews/4979/synology-ds114-en-ds214-review-compleet-verschillend En vergeet een blue-ray speler. Dat is achterhaald. Je hebt meer aan een mediaspeler of een HTPC. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
sattv4iedereen Geplaatst: 24 februari 2014 Auteur Geplaatst: 24 februari 2014 bedankt voor de tip,ik heb een qnap gevonden,die dlna aankan,en verder ook heel wat mogelijkheden heeft,en volgens de verkoper,wordt die goed ondersteund met goede support. Hij wist mij te vertellen,dat er ook mensen zijn,die bijkomende soft maakt,voor diverse doeleinden. Ik zal dus eventjes sparen voor een qnap,degene die ik wil kopen,kost 189€ exclusief harddisken. Helaas heeft hij niet het type gegeven,maar had een processor van 1,66 Ghz en 256 Mb geheugen.Hij ramelde nog wat specificatie's af,maar dat ging zo snel,dat ik die vergeten ben. ik heb er dan ook voor over om er 60€ meer voor te betalen,als de support goed is,en dat vind ik belangrijk. Want goedkoop zonder support,is een slechte en uiteindelijke dure aankoop. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
winwiz Geplaatst: 24 februari 2014 Geplaatst: 24 februari 2014 Ik neem aan dat je wel een type kent... Ik vermoed een 212 versie... Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
sattv4iedereen Geplaatst: 24 februari 2014 Auteur Geplaatst: 24 februari 2014 Ik neem aan dat je wel een type kent... Ik vermoed een 212 versie... Zal hen eens mailen en het type hier plaatsen Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Psychosammie Geplaatst: 25 februari 2014 Geplaatst: 25 februari 2014 Als het de 212P is, die mag niet meer dan 168 euries kosten. Maar dan zou ik toch nog ietsjes door sparen voor de DS-214. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
winwiz Geplaatst: 25 februari 2014 Geplaatst: 25 februari 2014 Ik heb nu een DS 414 nóg leuker.. zeker met DSM 5 Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Tonskidutch Geplaatst: 25 februari 2014 Geplaatst: 25 februari 2014 je ziet de NAS charts en de gemiddelde winkelprijs bij smallnetbuilder de ds214se is erg hoog aangeschreven let wel er moet natuurlijk ook een potent vaste schijf in zitten < die kosten natuurlijk ook nog iets dus de totale aanschafprijs moet je goed overwegen : prestaties voor thuis is de Qnap TS-220 een heel goede en erg betaalbaar met 512 MB geheugen en USB 3.0 slot voor backup of kopieren (dat zuigt ontzettend snel) TS-220 is dus een two bay = 2 vaste schijven (moet je dus ook qua prijs erbij tellen) maar in de charts komen voor thuisgebruikers de qnap en synology gerelateerd aan de prijs heel goed naar voren en betreffende het webinterface / hoe alles ingesteld kan en moet worden zijn ze toch voor thuisgebruikers de merken met een Pluspunt Coles Corner Richard Hawley
Psychosammie Geplaatst: 25 februari 2014 Geplaatst: 25 februari 2014 Nou, let even op de verschillende modellen van Synology. De DS-214se zou ik niet doen. Hij is wel goed en goedkoop maar het is wel een uitgekleed modelletje. De QNAP TS-220 en Synology DS-214 zitten qua prijs dicht bij elkaar. Met 2 WD-Red schijven van 4 TB was ik totaal 550 euries kwijt voor de DS-214. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Tonskidutch Geplaatst: 26 februari 2014 Geplaatst: 26 februari 2014 Qua harddisk / keuze en merk... moet je meestal even op de support site van het NAS merk kijken! Daar is vaak een goede compatibility lijst te vinden betreffende de HDD's die men voor ogen heeft om in te bouwen in de NAS En natuurlijk zijn er ook reviews te vinden van die Harddisks zelve. de ene is de andere niet, dat zul je ook al zien aan de prijs van de gekozen HDD, die soms bijna dubbel zo duur is. ciao ciao Coles Corner Richard Hawley
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen