Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste forumleden,

Graag vraag ik jullie hulp voor de volgende situatie;

Ik heb een satelliet installatie geïnstalleerd met een Dreambox receiver geprepareerd voor Canaaldigitaal ook zit er een geldige canaaldigitaal kaart in. De schotel staat gericht op Astra 1 met een sterkte van 80% en een kwaliteit van 67-68%. Maar ik krijg geen Nederlandse zenders zelfs ook niet de vrije duitse, hooguit 1 of 2. Als ik een beetje met de instellingen speel bij automatisch zenders zoeken krijg ik wel veel Oost Europese, en Turkse zenders etc maar daar kan ik niks mee.

Weet iemand wat hier het probleem kan zijn? Volgens de installateur zou het liggen aan mijn dreambox daar de schotel juist gericht staat en ontvangst signaal ruim voldoende is.

Voorheen kon ik ook altijd een map van Canaaldigitaal terugvinden in de provider optie maar die staat er nu ook niet... :(

Alvast bedankt voor de hulp.

Mvg,

Maaskantenaar

Geplaatst:

Het lijkt mij zeer duidelijk dat de schotel wel op een verkeerde satelliet staat gericht. Er zijn immers veel dezelfde transponderfreuenties op meerdere satellieten waardoor je wel signaal en kaliteit krijg, maar heel verkeerde kanalen. Probeer eens 12515 H 22000 handmatig te laten zoeken, daar zitten de NL zenders (nogwel) op.

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst:

Noem eens een paar zenders die je nu wel ontvangt

ZDF en nog een duitse, geen HD. Verder de turkse, al jaazera etc Ook veel poolse zenders.

Het lijkt mij zeer duidelijk dat de schotel wel op een verkeerde satelliet staat gericht. Er zijn immers veel dezelfde transponderfreuenties op meerdere satellieten waardoor je wel signaal en kaliteit krijg, maar heel verkeerde kanalen. Probeer eens 12515 H 22000 handmatig te laten zoeken, daar zitten de NL zenders (nogwel) op.

Ja ik denk ook net zoals jou dat ie verkeerd gesteld staat, maar als ik mijn eigen satellietmeter erop zet en hem op Astra 1 instel, geeft die 80% en die 67% weer dat is gebasseerd op mijn sattelietmeter niet volgens de meetoptie van de dreambox.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Mvg

Geplaatst: (aangepast)

ZDF en nog een duitse, geen HD. Verder de turkse, al jaazera etc Ook veel poolse zenders.

Overigens moet ik wel erbij zeggen dat ik mijn kompas een andere richting weergeeft voor het zuiden veel meer naar rechts zeg maar.

Ja ik denk ook net zoals jou dat ie verkeerd gesteld staat, maar als ik mijn eigen satellietmeter erop zet en hem op Astra 1 instel, geeft die 80% en die 67% weer dat is gebasseerd op mijn sattelietmeter niet volgens de meetoptie van de dreambox.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Mvg

Oops ik was het bericht aan het aanpassen, en zie nu dat ik hetzelfde bericht heb geplaatst.

aangepast door Maaskantenaar
Geplaatst: (aangepast)

Beste Maaskantenaar

Noem eens een paar zenders met de frequentie er bij waar ze opzitten. Dan pas kunnen we zeker weten op welke satelliet de schotel gericht staat

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Schotel staat waarschijnlijk op de verkeerde satelliet uitgericht (zoals boven al vermeld). Als er internetverbinding is op de box, dan een standaard lijst voor Astra 1 erin schieten.. Dan box herstarten. Instellen op een Nederlandse zender (bij voorkeur BVN). Stem af op dit kanaal. Dan schotel uitrichten tot je voldoende signaal (en beeld) hebt.

Geplaatst:

Schotel staat duidelijk op een andere sat (hoogst waarschijnlijk hotbird 13.0 oost) je zal wel veel Italiaanse,arabische poolse zenders ontvangen.

Als je de nederlandes zenders wilt ontvangen,(van uit achter de schotel gezien) zal je naar links moeten draaien(voor 19.2 op bvn zetten,voor astra 23.5 op tv gelderland zetten.) 

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Geplaatst:

Beste,

Gisteren is de installateur geweest met een eigen normale receiver, en hier kreeg ie wel meteen Astra 1 ontvangst op en alle bijbehorende kanalen. Dus het ligt aan de Dreambox, vandaag even een normale receiver halen en dan zou het opgelost moeten zijn.

Ik denk dus dat de Dreambox fout ingesteld is, vind het wel raar de Dreambox is op een andere locatie gebruikt waar ie het wel meteen juist deed.

Maargoed bedankt nog voor alle reacties.

Geplaatst:

Hmm, vreemd als je dreambox verkeerd staat ingesteld hoef je toch geen andere ontvanger te gaan halen,jouw installateur had het toch even voor je goed kunnen instellen.

Slechte service van die installateur

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen