Ga naar inhoud


opnemen met rebox 8500


mieke

Aanbevolen berichten


Ik neem aan dat je twee tuners in de 8500 hebt zitten. Ik heb een 9000 en dan gebeurt dit soms ook. Wat ik gezien heb is dat de opnames alleen van één bepaalde tuner gemaakt worden en niet meer automatisch een tuner kiest.

 

Ik los dit op door alle kanalen te verwijderen en daarna opnieuw te scannen. Hoewel het niet nodig zou moeten zijn scan ik tuner twee ook nog een keer. Ik controleer bij timer opname of de keuze op automatisch staat, dan is het goed. Staat er in het zwart Tuner 1 of Tuner 2 dan nog een keer doen.

 

Ik hoop dat ik zo en beetje duidelijk ben voor je.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je 2 tuners in de Rebox hebt zitten, hebben deze ieder een eigen kabel (dus 2 kabels van de schotel tot aan de tuner)  of werk je met het doorlus principe? Dat wil zeggen een kort kabeltje achter op van tuner 1 naar tuner 2?

Rebox RE-9000 bl 1.54 fw 1.11.62, Rebox 4200 bl 6.20 fw 2.11.61, Multytenne 45 mono, Triax 88 met triax multiblok 13,0/19.2/23,5/28,5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mieke, bedoel je de volgende situatie?

Je kijkt naar bijvoorbeeld Nederland 1 en je gaat met de epg naar het op dat moment lopende programma op bijvoorbeeld Nederland 3 en drukt dan op de opname toets?

 

In dat geval zal je zender waar je naar kijkt inderdaad omspringen naar het op te nemen programma.

 

Wat je in zo een geval kan doen is het volgende:

Je schakelt gewoon over naar het op te nemen programma wat dan op het scherm zal verschijnen.

Je drukt nu op de opname toets op de afstandsbediening (knop met rode stip), op je scherm verschijnt een mededeling dat de opname voorbereid wordt en even later dat de opname gestart is.

 

Nu kan je terug naar het programma schakelen wat je aan het bekijken was.

De opname zal automatisch stoppen op het moment dat het volgens de epg informatie ten einde is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee ceesv. Bedankt voor je antwoord. Ik bedoel dat ik  bijv een paar uur van te voren via epg instel dat het 10 uur journaal wordt opgenomen. Ik zit dan een programma op zeg maar RTL 4 te kijken, en om 10 uur springt de tv op Nederland 1 voor het journaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je in de epg het gewenste op te nemen programma aanklikt, krijg je dan een menu "Timer manager" met 3 keuze mogelijkheden?

- Once record

- Series record

- Afspelen

 

Ik neem aan dat je Once record aanklikt?

 

Bij een doorlus zijn de mogelijkheden om tegelijk een programma te kijken en een ander programma op te nemen beperkt.

Je ene antennekabel kan maar een van de 4 mogelijke ontvangststanden tegelijk doorgeven, wanneer de andere zender in een ander ontvangstkwadrant ligt zal je ontvanger inderdaad omschakelen.

Dat kan je alleen maar voorkomen door een 2e kabel naar je antenne te trekken en de schotel te voorzien van twin LNB's.

 

Om uit te sluiten dat je kanalenlijst in je ontvanger corrupt is kan je een nieuwe fastscan doen, en indien de software dat aangeeft de kanalenlijst naar de 2e tuner te kopiëren.

Je kan ook nog even kijken in de timer-manager of er niet een oude opname is blijven hangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...