Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Eén op de vijf tv-zenders die op de Europese satellieten van het Luxemburgse satellietbedrijf SES worden uitgezonden, is door de satellietkijker in HD-kwaliteit te bekijken.

Dat stelt SES bij de presentatie van de jaarcijfers over 2013. Via de Europese Astra-satellieten worden 2359 tv-zenders uitgestraald. Hiervan zijn 488 – oftewel 21 procent – HD-zenders. Slechts een deel van deze HD-zenders is door iedere satellietkijker te bekijken omdat ze ongecodeerd worden uitgezonden. Hieronder bevinden zich onder meer alle beschikbare Duitse en Britse publieke HD-kanalen. In Nederland zijn de Astra1-, Astra2- en Astra3-satelliet het meest bekeken. TV-aanbieders CanalDigitaal en TV Vlaanderen bieden via de Astra1- en Astra3-satelliet het complete eigen zenderaanbod aan.

Bron: http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/15485/vijfhonderd-hd-zenders-via-astra-satelliet.html

Geplaatst: (aangepast)

Leuk, maar wat is het nut hiervan, als je van de 488 HD zenders er maar een goeie 40 kunt bekijken? Nog geen 10 % dus. Of het gegeven van 2359 tv kanalen. Als je de gecodeerde zenders, de telefoon sex zenders de reclame zenders eruit filtert en de dubbele, soms 3 dubbele zenders reduceert tot 1 zender, hou je er nog geen 350 over, ook nog geen 10 %.

Néé, als je nou de helft ongeveer kon bekijken, maar nog geen 10 % is in mijn ogen veel te weinig. Let wel, ik heb geen abo bij CD en kijk dus louter FTA.

aangepast door René Verbiest

wat ik vind is dat ik naar het merendeel van die 488 zenders niet kan kijken ook niet al zou ik dat willen aangezien het verboden is om voor mij als Nederlander een abonnement af te sluiten bij bijvoorbeeld bij Sky uk.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Nou, met het Familie-pakket HD samen met de FTA-zenders ontvang je op de Astra 1, 2 en 3 wel 60 HD-zenders. Ik denk niet dat je dat op de kabel haalt.
Volgend jaar zal waarschijnlijk niet 1 op de 5 zenders in HD zijn maar 1 op de 4.

Geplaatst:

Verder is het zo, dat er op de kabel evenmin Sky-UK HD-zenders worden aangeboden.

Afscherming van bepaalde nationale HD-zenders gaan dus verder dan alleen satelliet. Dus "abonnementsverbod" is in dit verband evenmin een toereikende verklaring.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Tussen HD & SD zie ik geen verschil :(

Ik kijk enkel FTA , dus HDTV-aanbod is dus zeer beperkt !!

Ach , het zal mij eerlijk gesproken worst wezen ,

zolang ik mijn favo's FTA kan blijven kijken , dan ben ik content !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:

Als je geen verschil ziet tussen HD en SD dan wordt het waarschijnlijk tijd voor nieuwe apparatuur want als je HD gewend bent en dan plots SD moet kijken dan is wel degelijk het verschil te zien.

Vooral bij programma's waar details te zien zijn valt de extra scherpte zeker op.

Dus daarom is het zeker jammer dat er zo'n beperking is, immers als je dit soort beelden wilt bekijken dan moet je een abonnement hebben en dan is toch ook al bij een provider bekend hoeveel kijkers er naar een verkochte film/serie oid. kunnen kijken en kan men daar toch hun prijs op af gaan stemmen?

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

• Moderator
Geplaatst:

Eh, cookie monster heeft, wanneer ik het mij goed herinner,  een medisch gerelateerd probleem, geen technisch probleem waardoor hij geen verschil tussen SD en HD ziet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Dan helpt de beste apparatuur waarschijnlijk inderdaad niet.

Immers pas als je beide beelden naast elkaar ziet dan zie je duidelijk het verschil, kom je ergens op visite waar het beeld minder is dan kan het ook een slechte TV instelling zijn of simpel een TV waarbij HD toch minder wordt weergegeven dan wat je gewend bent.

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Yup , mijn oogjes zijn niet zo optimaal , en dit al 47 jaar aan een stuk :(

Bwa , so be it !!

Ook mijn tv heeft een sat-tuner DVB S2 SD/HD ingebouwd ,

en mijn ferguson ariva 102 mini ook !! Wegens DVB-S2 moet je wel meegaan !!

Maar ach , zij die gelukkig mee zijn , natuurlijk , da's zelfs prima :)

Ik ben wel benieuwd wat de volgende commerciële stap zal zijn ?!?!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:

Dat CD dat nog niet als reklame slogan gebruikt: nu tot wel 500 HD zenders via CD! Kunnen ze meteen de prijs weer verhogen...

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Dat CD dat nog niet als reklame slogan gebruikt: nu tot wel 500 HD zenders via CD! Kunnen ze meteen de prijs weer verhogen...

Die opmerking over CD kennen we nou wel en je leest niet goed.Hoezo 500?

CD heeft inmiddels zo'n 60 HD zenders in de fastcanlijst zitten. En dat heeft geen enkele kabelaar.

aangepast door Eduard07

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Alsof die (waardeloze)fastscanlijst de maatstaf is.

Heb hier 4 ontvangers aangesloten, ze hebben allemaal de mogelijkheid

om de fastscanlijst in te laden, en toch maak ik mijn eigen lijsten.

Geplaatst:

Die opmerking over CD kennen we nou wel en je leest niet goed.Hoezo 500?

CD heeft inmiddels zo'n 60 HD zenders in de fastcanlijst zitten. En dat heeft geen enkele kabelaar.

Hoezo lees ik niet goed? Misschien lees je zelf niet goed! Staat toch echt 488 in de eerste post...

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:

Hoezo lees ik niet goed? Misschien lees je zelf niet goed! Staat toch echt 488 in de eerste post...

Dat betreft gecodeerde HD-zenders, waarvan nog geen fractie überhaupt in Nederland kan worden bekeken. Wou je die betrekken in een argumentatie tegen CD?

Je moet 488 wel in zijn verband lezen..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...