Ga naar inhoud


Einde vd telecom providers door gratis bellen met Whatspp


ronaldsl

Aanbevolen berichten


Ikzelf betwijfel het.De meeste telecom providers bieden ook internet aan.Dus zullen ze daar ook wel nog van leven.Hier in belie heb je abonnementen zowel via klassieke lijn als bij gsm zo goed als onbeperkt bellen.Ik hou het nog graag bij een klassieke lijn,al is die "klassieke" lijn eigenlijk nu een VOIP lijn die loopt via de router en het internet.

En beslist niet iedereen heeft een smartphone waar whatsapp opstaat.Zie mijn ouders 77 jaar nog niet direct werken met een smartphone.al zullen er wel misschien zijn van die leeftijd

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telecom providers mogen het niet blokkeren maar ik vraag mij wel af hoe het zal gaan met de spraakkwaliteit. Het is voip en ik heb ooit begrepen dat daar speciale eisen aan worden gesteld. Deze zullen wel niet gerealiseerd worden voor externe providers. Ik heb al eens met Viber gebeld via Internet op de mobiele telefoon en dat was geen genoegen. Nu is GSM al slecht dus ga maar na.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telecom providers mogen het niet blokkeren maar ik vraag mij wel af hoe het zal gaan met de spraakkwaliteit. Het is voip en ik heb ooit begrepen dat daar speciale eisen aan worden gesteld. Deze zullen wel niet gerealiseerd worden voor externe providers. Ik heb al eens met Viber gebeld via Internet op de mobiele telefoon en dat was geen genoegen. Nu is GSM al slecht dus ga maar na.

Helaas gebeurt dit bij ons wel,bij proximus als ik de naam mag noemen.Ik heb op mijn smartphone csipsimple om voipbuster klanten te beantwoorden,en ook een nummer van een voip provider,waar ze me via een vast nummer kunnen bellen.Als je 3G aanzet van proximus,wil dit vast voip nummer niet registreren.doe je het met mobistar of base of via wifi,dan lukt het wel.

Als je op je eentje daartegen wil beginnen is er geen doen aan denk ik.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide providers hier in de Emiraten: Du & Etisalat blokkeren alles wat VOIP is. Ze hebben er doodleuk schijt aan dat miljoenen Expats die geen fuck verdienen (ik heb het over € 200 per mnd. of minder) gratis naar hun familie in de Philippijnen, Bangladesh, etc. kunnen bellen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Beide providers hier in de Emiraten: Du & Etisalat blokkeren alles wat VOIP is. Ze hebben er doodleuk schijt aan dat miljoenen Expats die geen fuck verdienen (ik heb het over € 200 per mnd. of minder) gratis naar hun familie in de Philippijnen, Bangladesh, etc. kunnen bellen.

 

Dat is met een simpele IPSEC/PPTP VPN zo te omzeilen.

 

Ik heb al diverse keren voor bedrijven succesvol SIP verbindingen opgezet van Dubai naar Nederland zodat de bedrijven 'intern' naar hun Nederlandse vestiging kunnen  bellen.

 

Als particulier is dat ook niet moeilijk. Je koopt bijvoorbeeld een Draytek 2130 als VPN host in Nederland en in Dubai een laptop met een softphone er op die de PPTP dial-up VPN opzet naar Nederland.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...