Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hoi,

Ik ben nieuw op het forum en hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.

Ik heb een canal digitaal m7 sat801 decoder. Momenteel staat deze in mijn meterkast en ik heb een hdmi naar coax converter en splitter, waarna het signaal analoog naar al mijn tv's gaat. Dit gaat uiteraard ten koste van de kwaliteit.

De TV's zijn flatscreens met HDMI (en op één na ook Smart TV) en zijn verbonden met mijn huis netwerk. Ik heb al eens gekeken naar een HDMI over IP oplossing, maar dit is vrij prijzig en dan heb ik converters voor het zenden en ook voor het ontvangen nodig.

Is het mogelijk om het HDMI signaal naar DLNA om te zetten? Mijn TV's zijn smart TV's, dus die moeten zonder extra hardware overweg kunnen met een DLNA stream...

Als dat niet kan, zijn er eventueel andere oplossingen om het HD signaal via mijn netwerk naar de tv's te krijgen?

Alvast bedankt,

Rob

aangepast door pleiadian

• Beheerder
Geplaatst:

Nee, die zijn er niet.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Gewoon die Canaldigitaal M7 sat801 decoder bij je tv zetten. Heb je ook weer fatsoenlijk beeld.

Als ik maar één tv zou hebben, dan was dat uiteraard de beste oplossing, maar ik heb er meerdere. De canaldigitaal decoder is mijn enige bron, ik heb geen kabel tv. Eén van de nadelen van het wonen in het buitengebied.

Geplaatst:

Mocht je deze opstelling toch willen blijven gebruiken, dan zou ik toch gaan voor hdmi extenders. Dan heb je wel hd beeld. Zo'n setje extenders kost ongeveer 45 euro (google) hdmi splitter erbij en cat5 kabel.

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Mocht je deze opstelling toch willen blijven gebruiken, dan zou ik toch gaan voor hdmi extenders. Dan heb je wel hd beeld. Zo'n setje extenders kost ongeveer 45 euro (google) hdmi splitter erbij en cat5 kabel.

Ik heb daar een tijdje geleden ook eens naar gekeken maar ik vond het beeld achter de externders niet meer een hd kwaliteit hadden.

aangepast door hgroen

HG

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

Geplaatst:

Wij gebruik altijd die over twee cat5 lopen, niet de enkele aansluiting. Moet zeggen het is mij nooit echt opgevallen dat het beeld slechter is, dan wanneer je het rechtstreeks aansluit.

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Geplaatst:

Bedankt voor de reacties allemaal!

Ik ga mogelijk voor de miraclebox model Miraclebox Premium Mini HD (2xS2)

Deze (en andere miraclebox modellen) kan het live tv signaal via DLNA naar een Smart TV streamen (althans volgens de support afdeling die ik gemaild heb). Als een Smart TV een .TS file kan afspelen, dan zou dit concept moeten werken.

Als ik de Miraclebox in bezit heb, zal ik mijn ervaringen hier posten!

• Beheerder
Geplaatst:

Ik zou er niet te veel (of meer van) verwachten dan een normale Linux box.

Het ding draait namelijk gewoon enigma2 en kan zo in principe niet meer of minder dan een willekeurige andere Linux (enigma2) box.

Je hebt nu ook iets heel anders gekocht dan waar je om gevraagd hebt.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Ik zou er niet te veel (of meer van) verwachten dan een normale Linux box.

Het ding draait namelijk gewoon enigma2 en kan zo in principe niet meer of minder dan een willekeurige andere Linux (enigma2) box.

Je hebt nu ook iets heel anders gekocht dan waar je om gevraagd hebt.

Ik heb nog niets gekocht ;)

In essentie zoek ik een oplossing om een live HD TV signaal vanuit één satelliet decoder in mijn meterkast naar meerdere (Smart)TV's te krijgen, gebruik makend van mijn bestaande LAN (dus over IP). Naar één enkele TV ben ik ook al tevreden, de overige kunnen dan via coax :)

Dit moet in theorie gewoon mogelijk zijn. Als een decoder de transport stream decodeert en op het netwerk zet, dan moet een TV die steam kunnen oppaken en weergeven. De vraag is alleen of er een bestaande decoder is die dit kan. Via DLNA kan dit immers nu ook naar en iPad of smartphone. Dus waarom niet naar een (Smart)TV?

Edit: De TV is een LG

aangepast door pleiadian

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...