Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

is het mogelijk om mijn laptop via mijn desktop te bedienen.

hiermee bedoel ik dat ik de muis en toetsenbord van mijn desktop gebruik.

op beide draait windows 8.1

op de desktop heb ik 2 schermen .

ik wil dan graag ook de laptop bedienen via de desktop.

is dit mogelijk.

beide zitten in het zelfde netwerk.

Geplaatst:

Als je Windows 8.1 pro, of 8.1 enterprise hebt dan kun je Extern Bureaublad gebruiken van Windows zelf.

Je kunt altijd VNC gebruiken. Die is er van verschillende makers. Bv RealVNC. TightVNC, UltraVNC

Wil je een verbinding over het internet is Teamviewer heel goed. Dit is ook een VNC programma maar speciaal aangepast om probleemloos over het internet te werken.

Geplaatst:

Hoe zet je remote desktop aan en hoe gebruik je het?  http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/remote-desktop-connection-faq#1TC=windows-8

Let er wel op dat de laptop een wachtwoord moet hebben om in te loggen

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

aan te bevelen is dat je ook aanmeld met het beheerder account (administrator) van de laptop...

en aan te bevelen is dat je zeker bent dat je PC en Laptop virus en malware vrij zijn, dus allebeide een volledige scan doorvoeren.

ciao

Second Life

Mungo Parker

• Moderator
Geplaatst:

waarom als beheerder? dat is zo windows xp :)

Voor de rest of remote desktop, of er vnc op installeren en daarmee connecten.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Ik vind RDP toch de meest goeie van allen misschien omdat ik het professioneel heel vaak moet gebruiken ;) Je vergeet soms dat je eigenlijk op een andere computer zit te werken.

Bij vrienden/kennissen/familie hebt ik Teamviewer geïnstalleerd. Die zitten standaard in mijn groep en met 1 druk op de knop kan ik ze overnemen, desnoods vanaf de iPhone of iPad

VNC is niet zo erg veilig

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

In je eigen netwerk toch wel? Ik dacht dat ts dat bedoelde.

Binnenshuis is dit geen probleem en dat is de eigenlijke vraag.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...