Ga naar inhoud


dreamload


Gast

Aanbevolen berichten

hallo heren, ik heb vandaag mijn nieuwe Samsung 9500 VIA CI met de MM ( Tetra 1.0 ) en de funcard4 ( 6 in 1 )in bedrijf gezet, astra1 en hotbird1-5 afgesteld, vastgezet maar nadat ik de Tuner automatisch op zenders van Astra1 laat zoeken geeft hij aan dat de MM in de Dreamload staat, hoe kan dat ? ik heb geloof ik deze vraag gelezen heb maar kon niet meer vinden wanneer .Ik hoor graag jullie antwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vermoed dat de ontvanger met MM maar zonder kaartje 3x uit en aan hebt gezet. De MM springt dan automatisch in dreamload. Het is tevens een soort veiligheid voor het geval hij verkeerd is geprogrammeerd. Gewoon even opnieuw proggen... (je bent toch wel zo slim geweest om er meteen een programmer bij te kopen??)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winwiz, ik dacht al dat je mij zou beantwoorden, bedank dus. Maar in mijn geval

heb ik de card niet uit gehaald en de ontvanger ook niet aan en uit gezet . Ik ga nu proberen met de Penta 1.07

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even de ontvanger met de hoofd schakelaar aan en uit zetten dan heb je weer beeld .

het gebeurd wel meer bij de samsung staat niet vast maar geen beeld.

probeer ook even tetra inplaats van penta.

 

gr,

 

Andromeda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik raak langzamehand mijn geduld kwijt, als ik hem niet activated dan heb ik geen beeld, en als ik hem activated dan staat die weer in Dreamload nadat ik de ontvanger uit en aan zet. Heren , help.Ik gebruik de 6 in 1 file van B*R*S

voor de MM ( Funcard )en mijn ontvanger is de nieuwe , dus met loader 505

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me dat zeker voorstellen.

 

Ik gebruik zelf een Samsung met de 501 loader i.c.m een MM (versie 1.02) en penta 1.07.

 

Dit werkt prima totaal geen last met deze combinatie.

Heb je het al eens in een andere CI slot geprobeerd? en probeer anders even een MM te lenen van iemand uit je regio.

Heeft de deco dit probleem ook met een andere CI b.v de Irdeto, of Aston?

 

Veel succes.

I'm not a complete idiot, some parts are missing.

 

Dreambox 8000 HD - Vu Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, vanmiddag de Tetra 1.0 erin, met de 6 in 1 en de MM loader niet activeren, het werkt weer ( heheh )maar komt het andere probleem, de Stab onthoudt zijn positie niet, elke keer als ik van Hotbird naar Astra ( en andersom ) zap dan moet ik de Stab handmatig ( of via de Stored position )uitvoeren .Heeft iemand een verklaring en oplossing. Ga toch nar het werk, hoop dat om 01.00 uur vannacht goed nieuws. Bedank voor jullie reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemde fouten heb jij. De ervaringen die ik heb zijn dat de MM niet geactiveerd hoeft te worden, gewoon programmeren en dan meteen gebruiken, nooit een probleem (bij mij). Zolang er een kaarje inzit behoort hij niet in dreamload te springen bij aan en uit schakelen tenzij de MM een defect vertoont óf hij krijgt rare signaalpulsen uit de samsung.

 

Als het goed is onthoudt de stab de sateliet posities en niet de samsung. Omdat jij al vreemde ervaringen hebt met de ontvanger zelf, zou het ook kunnen zijn dat hij de gegevens niet goed wegschrijft naar de stab... een beetje lastig geval dus. Ik ben benieuwd of een en ander te reproduceren is, dus als ik zus of zo doe gebeurt er dit of dat, en dat dus elke keer weer. Dan kun je met behulp van een andere ontvanger controleren of een en ander is opgelost of dat je hetzelfde probleem houdt. Houd je dezelfde problemen moet je dus met de beschuldigende vinger naar de stab wijzen.

 

Beide fouten lijken van digitale aard te zijn en dit zou heel goed van een niet helemaal toffe voeding kunnen komen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Winwiz, over het Dreamload probleem ligt het aan mij zelf, ik had de CI niet laten activeren ( dat doe je alleen als een andere software op willen zetten ). Met de 6 in 1 file werkt nu goed.

Over de positie kwijt raken begreep ik nog niet, ik heb een Diseqc 1.0 en het werkt altijd goed bij mijn Hyundai 1000 IR, ik ga morgen de Hyundai weer aansluiten en kijken of ik ook dezelfde probleem heb, als het niet zo is dan denk ik dat de Samsung en de rotor die ik nu heb niet goed samen werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de Hyundai aangesloten op dezelfde rotor (Stab Diseqc 1.0 )en die geeft geen problemen met de positiegeheugen, dus het ligt zo wie zo niet aan de rotor. Mijn vraag is of de rotor die ik heb wel kunnen samen met de 9500. Heeft iemand een idee en of oplossing ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou wel eens kunnen kloppen. Zo even uit het hoofd zorgt 1.2 voor o.a. positie bewaren ín de rotor. Bij 1.0 wordt het gestuurd vanuit de ontvanger. Nogmaals zo even uit het hoofd, ik moet het even nazoeken voor de exacte gegevens.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...