Ga naar inhoud

Geen ontvangst op diverse transponders Astra 1

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Beste medeforummers,

Sinds vandaag heb ik op een aantal transponders op de Astra 1 (19,2) geen ontvangst meer op zowel tuner A en tuner B.

Het gaat om transponders tussen de frequenties 10744 en 11671 met een Symbol rate van 22000, Fec van 2/3, 5/6 of Auto en Horizontale polarisatie.

Vanaf transponder 12515, Horizontaal, Symbol rate 22000 en Fec 2/3 heb ik beeld. Op de andere transponders, Verticaal, Symbol rate 27500 heb ik ook beeld. De overige satellieten (13, 23,5 en 28) werken prima.

Zou het aan de LNB kunnen kunnen liggen of moet ik het ergens anders zoeken?

De schotel is een Triax TDS 88 met een Triax multiblock, Inverto Black Ultra twin LNB's en DiSEqC switches van Spaun SAR 411 WSG.

De ontvanger is een Xtrend ET9500, boven staat een ET4000 die ik heb doorgelust uit de ET9500 via tuner B.

Ook op de ET4000 heb ik hetzelfde probleem. Met de doorlus eruit verandert er niets.

Ik heb al vanalles geprobeerd, zoals het resetten van beide ET's, tuners gereset, maar dat hielp niet.

Misschien dat iemand nog een oplossing weet.......?

Mvg, Arjan.

aangepast door arbe 76

Hybride VU+Duo2 met Dual DVB S2 en Dual DVB T2/T/C - OpenPLi 4.0 - Philips 43PUK7100/12 Ambilight, Android en Netflix - Onkyo TX-NR 646
Hybride Formuler F1 - OpenPLi 4.0 - Philips 37PFL9604H Ambilight
Triax TDS88, Multi Block met 4 Inverto Black Premium Quad LNB's op 13-19-23-28 oost - en Ziggo via de kabel

Geplaatst:

Dan zal je de ladder eens tegen de muur moeten zetten.Die A1 lnb rechtreeks aansluiten naar je reciever,je sluit dan de diseq's uit en de instellingen op je reciever.

Als je dan nog enkel de hoge freq in H hebt en evtl de Vertikalen dan zou toch de lnb stuk zijn.Wellicht even aan de schotel of lnb licht wringen om de afstelling te checken.

Maar je hebt van die schakelingen voor flatgebouwen ;een lnb voor lage frequenties ;1 voor hoge frequenties ;1 voor Horizontale en 1 lnb voor Vertikale polarisatie. Dit is voor 1 sat positie en kan dienen voor veel recievers.

Moest de lnb stuk zijn koop dan een quad.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Geplaatst:

Lage frequenties niet en hogere wel?

Lnb stuk, vrees ik.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Ik had eigenlijk al een vermoeden dat er iets mis zou zijn met de LNB, maar ik dacht, die Inverto's zijn goed, die gaan niet stuk.

Maar goed, het zal pas na het weekend (druk weekend, carnaval enz.) worden om te kijken of het aan de LNB ligt. Ik denk dat ik dan de Astra 1 even wissel met de Hotbird om het uit te sluiten.

Als ik dan een nieuwe koop, is een twin goed genoeg. Beneden en boven wordt er niet tegelijk tv gekeken, dus is die doorlus geen probleem. Ik heb dan ook tuner B doorgelust, dus mocht er wel tegelijk gekeken worden, heb ik er beneden geen last van via tuner A.

Voor zover, bedankt voor het meedenken.

Wordt vervolgd....

Hybride VU+Duo2 met Dual DVB S2 en Dual DVB T2/T/C - OpenPLi 4.0 - Philips 43PUK7100/12 Ambilight, Android en Netflix - Onkyo TX-NR 646
Triax TDS88, Multi Block met 4 Inverto Black Premium Quad LNB's op 13-19-23-28 oost - en Ziggo via de kabel

Geplaatst: (aangepast)

.....Update!

Ik heb de ladder tegen de muur gezet en de Astra1 LNB gewisseld met de Hotbird. Ik zie dat op de Astra1 alles weer goed binnen komt, zowel horizontaal als verticaal en op de lage en hoge frequenties. Op de Hotbird komen de lage horizontale frequenties niet binnen, zoals verwacht. Niet gedacht dat een Inverto Black Ultra stuk zou gaan en zeker niet na ruim een half jaar. Voorlopig laat ik hem op de Hotbird zitten en ga ik kijken of ik een nieuwe ga bestellen.

Bedankt voor de reacties en het meedenken.

aangepast door arbe 76

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen