The Unlord Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 (aangepast) Hallo, Ik was tot een 5-tal weken terug de gelukkige bezitter van een Xtrend ET-9200, tot deze de geest gaf. Een componentje in de voeding was doorgebrand (IC2 voor de geïnteresseerden). De box was nog in garantie, dus opgestuurd, maar het zaakje blijft maar duren. Zij hebben het doorgestuurd naar de leverancier en 'het is in behandeling' maar verder weten ze ook niks. We zitten dus al 5 weken zonder TV, en hoewel dat wel meevalt (we kijken voornamelijk films op TV, en dat gaat met DVDs ook), begint het toch op ons (en vooral mijn vrouw haar) systeem te werken. Nu was ik dus aan het denken of er geen tijdelijke, goedkope oplossing mogelijk was om over netwerk naar satelliet TV te kunnen kijken. Ik beschik over een Synology NAS (DS413) waar je TVHeadend of DVBLink op kunt draaien. Dit lijkt me ook naar de toekomst toe een leuke extra, eens mijn Xtrend terug is (vb in de slaapkamer TV kijken op de laptop/tablet). Daarvoor heb ik wel een tuner en een cardreader nodig (TV Vlaanderen abo). Voor en USB tuner betaal je al gauw €70 (PCTV TV-stick), een smargo cardreader een goeie €30. Dan heb ik ook nog een USB hub nodig (best powered, heb ik al gelezen), opnieuw een €25. En dan kan ik enkel (met veel knutselen en wat geluk) heb beeld decoderen en naar een PC streamen. Wil ik het op mijn TV toveren heb ik nog een XBMC mediaplayer nodig: goedkoopste oplossing lijkt een Raspberry Pi (€60). Dus alles bij elkaar een kleine €200 euro. Voor die prijs heb ik al een volwaardige satelliet ontvanger! Nu heb ik wel nog een oude Dreambox 7020Si staan, dus dacht ik: als ik die zijn tuner en cardreader nu eens gebruik (vie vtuner en cardserver)! Helaas is het een DVB-S tuner (geen DVB-S2), dus krijg ik op de meeste vlaamse kanalen een belabberde SNR en geen lock... Nu is dus mijn vraag: wat zou de goedkoopste oplossing zijn? Een goedkope linux-ontvanger (vb Xtrend ET-4000), of toch met USB tuners en een cardreader? Ik kan natuurlijk de DM7020 tijdelijk puur als cardreader gaan gebruiken tot de Xtrend terug is... Zie ik hier misschien iets over het hoofd? 27 februari 2014 aangepast door The Unlord
muppet Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 Dreambox aansluiten en dan via de webif tv kijken op je tv. Je hebt namelijk een tuner nodig om sat signaal te ontvangen vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
Sprietje Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 Anders neem je een SAB Sky mini. Die kost maar €69,-. Altijd makkelijk om een tweede ontvanger er bij te hebben. Geeft prachtig beeld en je hangt hem onzichtbaar aan de achterzijde van je TV.
Gast Mimisiku Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 Het geeft niet veel extra waarde on dit topic, maar speciaal om deze reden heb ik een extra ontvanger klaar staan die ik braaf zo eens in de maand even actualiseer. Om diezelfde reden heb ik in mijn Dreambox 8000 buiten de standaard DVB-S2 tuners dus ook een DVB-C en DVB-T tuner. Beetje tripple redundancy dus.. (Maar ja, ik werk ook in een groot Datacenter dus wellicht ook een beetje beroepsdeformatie)
The Unlord Geplaatst: 27 februari 2014 Auteur Geplaatst: 27 februari 2014 @muppet: ik vrees dat je mijn post niet goed gelezen/begrepen hebt... @Sprietje: Dat lijkt me een zeer goeie tip! Draait daar linux op? @Mimisiku: Ik ondervind nu - een beetje te laat - waarom redundancy wel eens handig kan zijn, maar ja
Sprietje Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 Volgens mij niet maar zelf heb in die ontvanger niet. Ik heb er al wel twee keer een naar Spanje moeten nemen voor kennissen. Die stelde ik dan thuis al in met de zenderlijst van CanalDigitaal zodat hij helemaal gebruiksklaar was voor hun schotel confeguratie.
The Unlord Geplaatst: 27 februari 2014 Auteur Geplaatst: 27 februari 2014 Lijkt me een ideale noodoplossing om tijdelijk opnieuw TV te kunnen kijken, maar niet om uiteindelijk als 'virtual tuner' in tvheadend of zo te gaan gebruiken, vrees ik. Er bestaan wel alternatieve images die CCcam en zo draaien, maar ik zou er vtuner op moeten kunnen krijgen. Ik weet het, ik vraag misschien veel... ;-) Kan iemand bevestigen dat er geen linux op draait? Iemand ervaring met de Amiko Micro HD? Lijkt me gelijkaardig, maar vind ook niks terug over welk OS...
Sprietje Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 Lees de twee reviews:http://www.Bron: Totaal TV/tests/207/enhttp://www.Bron: Totaal TV/tests/206/klein-met-grootse-mogelijkheden.html
The Unlord Geplaatst: 28 februari 2014 Auteur Geplaatst: 28 februari 2014 'k Ga het toch proberen met een USB dongle en een RPi als viewer. Lijkt me het flexibelst, ook naar de toekomst toe (RPi kan ik nog als gewone mediaplayer gebruiken, en tal van andere hobbyprojectjes) en een USB DVB-S2 tuner als reserve lijkt me (zeker nu) geen overbodige luxe. In elk geval bedankt voor de info!
Alventali Geplaatst: 28 februari 2014 Geplaatst: 28 februari 2014 Goedkoopste oplossing Bij betreffende winkel zolang een vervangende sat ontvanger ophalen. Is wel de minimale service die ze zouden moeten verlenen. kaart er in en kijken maar weer. En pas weer inleveren als jeje oude terug hebt. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
The Unlord Geplaatst: 3 maart 2014 Auteur Geplaatst: 3 maart 2014 Tja, bij een online winkel ligt dat zo eenvoudig niet...
Moderator ceesv Geplaatst: 3 maart 2014 Moderator Geplaatst: 3 maart 2014 Zo heeft elk voordeel zijn nadeel. Wat je bespaart bij kopen bij een webwinkel betaal je later weer terug aan (een gebrek) aan service. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen