DrPepper Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 Beste Sat4all leden, Alvast hartelijk dank voor de hulp die ik hier mag vinden en ontvangen Ik ben onlangs verhuisd en wil net zoals bij mijn oude woning graag mijn schotel weer plaatsen. Schotel netjes op het balkon geplaatst met tegelvoet, kabeltjes aangesloten, uitgericht op het zuiden, motor gereset. Ontvanger aangezet en die stuurt de motor mooi naar 23.5 toe. Tot zover werkt alles dus prima, echter op geen enkele satelliet signaal via mn receiver (heb geen satfindertje helaas). Volgens dishpointer moet ik moeiteloos een aantal satellieten kunnen pakken vanaf mijn balkon, zie bijgevoegde afbeelding. Ik woon zelf op 1 hoog, De flat waar 23.5 langs gaat is 6 hoog dus zo'n 18 meter - de 2 meter hoogte waar ik zelf op zit is dus 16 meter, de andere flat die je ziet staan is slechts 4 hoog. Ik heb de schotel wat heen en weer bewogen (links/rechts) maar ook dat geeft geen signaal. Receiver heb ik compleet terug gezet naar de fabrieks instellingen en vervolgens de juiste instelling weer toegepast (motor, lat en longitude etc). De schotel en lnb komen boven de balustrade uit. Ik kom er niet uit, wat kan er fout zijn? Graag jullie deskundige hulp
ronaldsl Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 Hoi, Welkom hier. Je schrijft, motor gaat mooi naar 23.5 toe......hoe weet je dat nou als je helemaal niets ontvangt ? Wat voor ontvanger heb je ? Grt, Ronald
DrPepper Geplaatst: 27 februari 2014 Auteur Geplaatst: 27 februari 2014 Bedankt, ik neem aan dat de motor naar 23.5 gaat, in ieder geval die richting op aangezien ik weet welke kant hij hem op moet richten. Ik heb een xp1000
Sprietje Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 Beste DrPepperHoe kan jij nou de schotel op een satelliet het zuiden hebben uitgericht als je dat niet gemeten hebt aan de hand van het signaal?Als je geen satfindertje hebt, kun je het ook met de tuner en een TV-scherm op je balkon doen. Dat is nog veel beter zelfs.Staat de pijp op de tegelvoet wel zuiver verticaal. Een balkon loopt meestal iets af om het regenwater er van af te krijgen.En hoe ver ligt de nieuwe woning van de oude woning af? Is dat in dezelfde stad? Heb je nog wat versteld aan de motorhoek of schotelhoek? Is de schotel nog van de motor los geweest?
Moderator ceesv Geplaatst: 27 februari 2014 Moderator Geplaatst: 27 februari 2014 Je schrijft dat je verhuisd bent. Wanneer je over een grotere afstand verhuisd bent zal je de rotor en schotel opnieuw moeten afstellen. Ben je over een kleine afstand verhuisd dien je er om te beginnen voor te zorgen dat de schotel precies waterpas staat, balkonvloertjes zijn afwaterend verlegd. Wanneer de mast absoluut waterpas staat en de schotel naar de 23 graden positie gedraaid is zal je de mast in de mastvoet een klein beetje heen en weer moeten draaien tot je beeld krijgt. Ben je over een grotere afstand verhuisd zal je alles opnieuw in moeten stellen Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
DrPepper Geplaatst: 27 februari 2014 Auteur Geplaatst: 27 februari 2014 (aangepast) Dank voor de input, ik ben zo'n 10 km verderop gaan wonen, in mijn receiver heb ik de lat/longitude goed gezet. De hoek van de motor hoefde niet gewijzigd te worden, dat had ik al bekeken. De schotel is ook niet los geweest van de motor. Het verticaal goed stellen van de tegelvoet ga ik proberen zodra ik een waterpas heb edit: Maar zou het volgens jullie mogelijk moeten zijn een signaal op te pakken met de obstakels die te zien zijn op het dishpointer kaartje? 27 februari 2014 aangepast door DrPepper
Moderator ceesv Geplaatst: 27 februari 2014 Moderator Geplaatst: 27 februari 2014 Als het niet lukt het niet met het waterpas zetten zal je de schotel en rotor opnieuw moeten instellen, maar probeer eerst maar eens de waterpas of het schietlood. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 Dishpointer geeft aan dat het hoogteverschil 30,9 meter mag zijn. Jij geeft zelf aan dat het ongeveer 16 meter is. Het is dus geen enkel probleem die flats die in de buurt staan.Maar de komende drie dagen beweegt de zon zich precies langs de Clarkebeltbaan. Morgen is er tussen de wolken door nog een beetje kans op zon en als je tijd hebt, is dat een mooie gelegenheid om te kijken voor welke satellieten je vrij zicht hebt met je schotel. Als je bijv. weet van smorgens 8.35 uur tot in de namiddag 16.45uur kun je de zon zien, dan is met behulp van een calculator precies te zien op welke satellieten je vrij zicht hebt. Of je ze ook allemaal kunt ontvangen hangt af van je schotelmaat en de footprint die de satelliet uitzendt.In de link kun je zien hoe de zon achter de satellieten doordraait met de satellietposities er in gezet.http://img299.imageshack.us/img299/7278/sunoutagefinish4.jpg
DrPepper Geplaatst: 27 februari 2014 Auteur Geplaatst: 27 februari 2014 Intressant, ik ga dat morgen ook in de gaten houden, tussen 11 en 13 uur zit de zon rond de 23.5 volgens mij, goed om in de gaten te houden of ik dan de zon kan zien. Heb je toevallig ook de rekensom die ik in de calculator kan gebruiken voor mij? Ik heb een triax 80 schotel.
ronaldsl Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 je hanteerd wel een hele aparte manier om de boel uit te richten. Na je verhuizing zet je de boel weer neer en zeg je....hij gaat naar.... Ik zou zeggen, koop ff voor een euro of 10 een satfindertje, weet je misschien iets meer.
Sprietje Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 Beste DrPepperDe tijden van de vier bekende satellieten voor de komende paar dagen zijn:Astra 2E om 11.10uurAstra 3B om 11.31uurAstra 1L om 11.50 uurHB 13B om 12.17uurDit alles kun je terugvinden in deze calculator:http://www.satellite-calculations.com/Satellite/suninterference.php
DrPepper Geplaatst: 27 februari 2014 Auteur Geplaatst: 27 februari 2014 Bedankt, ik ga het in de gaten houden, ben morgen de hele dag thuis.
DrPepper Geplaatst: 28 februari 2014 Auteur Geplaatst: 28 februari 2014 Tussen 11:30 en 11:35 brak de zon mooi eventjes tussen de wolken door en was deze erg goed aan de hemel te zien. Vanaf het balkon (ooghoogte van de schotel) zaten er ook geen obstakels tussen. Nu dus ergens een waterpas zien te scoren, dit is in ieder geval al positief, maar had ik ook verwacht n.a.v. dishpointer.
Sprietje Geplaatst: 28 februari 2014 Geplaatst: 28 februari 2014 Tsja, ik zal dit jaar de hoogste tak uit de boom moeten snoeien om te zorgen dat de Astra 2 niet weg gaat vallen.
DrPepper Geplaatst: 28 februari 2014 Auteur Geplaatst: 28 februari 2014 Nog een ander vraagje tussendoor, is het mogelijk om de schotel ook een stukje achter de balustrade te plaatsen zodat deze wat minder opvalt voor de mensen die langs lopen/rijden? Mijn nieuwe woning is namelijk vooral in een buurt met een hoop babyboomers en 80+ers, voor zover ik weet ben ik de enige in deze flat met een schotel, de flat tegenover die van mij (van dezelfde woonstichting) heeft sowieso ook 1 schotel gebruiker. Dit alles om wat gezeur te voorkomen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen