Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier een Vu+ Solo, met een vreemd probleem: Als ik er openpli 4 op zet met een usb-stick, flashed hij netjes, alleen start de Vu+ Solo niet op.

Als ik er Blackhole 2.0.9 opzet ook niet, maar als ik Blackhole 2.0.4 opzet start hij netjes op, zenderlijst er in, de CCcam erin en klaar.

Als ik de Vu+ Solo dan van de stroom afhaal, en vervolgens weer aan de stroom hang start hij weer niet op en moet vervolgens alles weer opnieuw flashen.

Nu heb ik er een orgineel Vu+ firmware opgezet, kanalenlijst erin, CCcam er in en kan weer kijken! Ik hem hem vanmorgen van de stroom gehaald, om 9:30  en hem net weer aan de stroom gehangen om 11:45 en het werkt gewoon, maar hoe kan het nu dat ik er geen openpli 4 of blackhole 2.0.9 op kan zetten? :crazy:  :crazy:  :crazy:  :crazy:

Alle hulp is welkom! :)  :)

Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )

Geplaatst:

bootloader misschien. ;)

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

een cloon van de solo2 zal niet meer werken met de nieuwe images

dat is bewust ingebouwd door VUplus via de nieuwste drivers

dus als je een cloon gekocht hebt zul je geen support meer krijgen middels de nieuwste images

(en dat geld voor alle imagebakkers daar de drivers proprietair zijn)

ciao

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

Je bent heel kort qua informatie. Flashen gaat goed tot je weer moet boot (en). Wat gebeurd er dan. Paars scherm? Winterscherm? Wat zie je op het display.

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

Geplaatst:

Je bent heel kort qua informatie. Flashen gaat goed tot je weer moet boot (en). Wat gebeurd er dan. Paars scherm? Winterscherm? Wat zie je op het display.

Helemaal niks, scherm blijft zwart,

Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )

Geplaatst:

een cloon van de solo2 zal niet meer werken met de nieuwe images

dat is bewust ingebouwd door VUplus via de nieuwste drivers

dus als je een cloon gekocht hebt zul je geen support meer krijgen middels de nieuwste images

(en dat geld voor alle imagebakkers daar de drivers proprietair zijn)

ciao

Nee het is de eerste Solo, heb er nooit geen problemen mee gehad, tijd in de kast gestaan, en nu had ik er nieuwe firmware op willen zetten..

Geplaatst:

Heb hier ook zown rampenmodel staan maar flash wel eens de originele firmware en dan vti er op.

Wat je ook kunt doen maar dat is al gezegd bootloader opnieuw flashen.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

dan is toch wat Dirocca schrijft relevant.

je kunt geen groot image flashen als de box middels bootloader niet voorbereid is

flash bootloader

direct daarna

flash NIEUW groter image

ciao

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

Ok, zal het eens proberen, is er onlangs nog een nieuwe bootloader uitgebracht? deze die ik hier heb komt uit 2011

Geplaatst:

bootloader geprobeerd, groter image geprobeerd, BH 2.0.9. OpenPLI 4, VTI, start niet door.

Ik heb een ouder image geprobeerd, Openpli 3.0 deze deed het van de week wel, (zolang de stroom er maar op blijft staan, na een reboot start de solo niet meer.) Maar ik heb vanmorgen dezelfde Openpli 3.0 er weer opgezet maar start niet meer op. :sick:  :sick:  :sick:

Geplaatst:

ik zou eens voorzichtig de box open maken

en kijken of er wat doorgebrand is dan wel dat er zo'n elco bol staat

als je nog binnen de garantieperiode valt (3 jaar) kun je hem natuurlijk ook naar je handelaar sturen voor reparatie.

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

Ik zal eens kijken v/d week of ik wat kan vinden qua bolle elco's... ;)  ;)  ;) ;)  

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...