Ga naar inhoud


Windows 7 upgraden naar Windows 8?


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten

Een kennis van mij wil nu zijn computer upgraden van Windows 7 naar Windows 8 Home premium.

In het begin van Windows 8 kon je dit via internet regelen, en betalen.

 

Hij kan echter deze mogelijkheid niet vinden.

 

Ik ben voor hem aan het Google geweest, maar ook niet gevonden.

Alleen de veel duurdere mogelijkheid het complete pakket te kopen.

 

Of hebben wij iets over het hooft gezien ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Henri, wat heb jij toch een hoop kennissen waarvoor jij iets m.b.t. een computer, Smartphone, etc moet regelen ;)

 

Als HIJ nu even tante Google raadpleegt dan kom je veel antwoorden daarop tegen waaronder via de volgende link http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/upgrade-to-windows-8

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Ik heb veel kennissen en vrienden. Dit te zijde.

Als je goed had gelezen heb ik Google geraadpleegd ?

 

En de site die je aangeeft had ik gezien

 

Op deze site staat alleen update van Windows 8 naar 8.1

Of zie ik op die site iets over het hooft !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu weet ik niet wat je nu precies zoekt maar hier nog een link http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/upgrade-from-windows-7-tutorial

 

Voor de prijzen zal jezelf op Google moeten zoeken want zoals je weet mag je de verschillende leveranciers hier niet vermelden.

Je moet voor een OEM Windows 8.1 licentie circa € 90,= betalen.

 

Overigens, mocht je nog de illusie hebben dat je voor weinig van WIN7 naar WIN8 kunt upgraden dan heb je het mis.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Persoonlijk denk ik dat Henri als een soort doorgeefluik fungeert. In zijn berichten heb ik hem weinig oplossingen zien aandragen. Bijna elk topic begint met "ik zoek voor" en "voor een kennis...". Persoonlijk vind ik dat erg storend, hij pronkt met andermans veren. De meeste zaken kan hij zelf ook wel vinden op het internet áls hij daar zelf wat moeite voor wilde doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Je kunt overal gewoon een Windows 8.1 upgrade licentie kopen, om precies te zijn kost de Windows 8.1 N (upgraden vanaf een willekeurig ouder windows OS) rond de 110 euro.

 

Ik zou echter even wachten met aanschaffen :)

http://tweakers.net/nieuws/94608/microsoft-experimenteert-met-gratis-upgrade-windows-81-with-bing.html

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Persoonlijk denk ik dat Henri als een soort doorgeefluik fungeert. In zijn berichten heb ik hem weinig oplossingen zien aandragen. Bijna elk topic begint met "ik zoek voor" en "voor een kennis...". Persoonlijk vind ik dat erg storend, hij pronkt met andermans veren. De meeste zaken kan hij zelf ook wel vinden op het internet áls hij daar zelf wat moeite voor wilde doen...

 

Als je dat storend vind, zou ik gewoon niet reageren. Ik vind het persoonlijk storender dat sommige leden andere leden voortdurend de les lezen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje vriend adviseert om gewoon bij Windows 7 te blijven.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Dank voor de antwoorden, ik zal dit doorgeven.

Vooral het laatste bespaart deze persoon veel geld

 

Verder ik laat iedereen in zijn waarde, en reageer dus niet op bepaalde berichten die niets met het onderwerp 

te maken hebben.

 

Het is duidelijk dat de goedkopere update die er is geweest nu niet meer van toepassing is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die update van €35 die jij bedoelt was er gedurende de eerste 3 maanden dat Windows 8 uitkwam. Nu kost het inderdaad iets meer dan €110 (pro versie). De "gewone" Windows 8 zit rond de €90.Er  bestaat trouwens geen Retail versie meer. Enkel OEM voor systeembouwers of Upgrade

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje vriend adviseert om gewoon bij Windows 7 te blijven.

Dat is een goede raad want zo goed is die 8.0of 8.1 niet.

Houd er rekening mee dat een 8.0 over een 7 veel van je schijfruimte en geheugen gaat wegvreten dus je Pc moet het wel aan kunnen.

aangepast door egypt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het neemt sowieso geen extra geheugen in beslag en de extra schijfruimte kun je terughalen door achteraf de oude Windows bestanden te wissen als je een upgrade hebt uitgevoerd...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een goede raad want zo goed is die 8.0of 8.1 niet.

 

Weliswaar OT maar wat is er nu mis aan Windows 8.1?

Ik heb jaren Windows 7 gebruikt en nu sinds 6 maanden Windows 8.1 en daar is absoluut niets mis mee behalve dat het even wennen was.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...