macpro Geplaatst: 1 maart 2014 Geplaatst: 1 maart 2014 Ik ben een noob op het gebied van satelliet TV. Heb wel al een tijdje wat gelezen dus heb al 1% van de benodigde kennis opgedaan. Mijn doel is om geleidelijk de overstap te maken van kabel TV naar satelliet TV. Maar daarbij wil ik zoveel mogelijk gebruik maken van de bestaande bekabeling in huis en liefst geen kabels extra trekken van uit de meterkast naar de TV's. Tenzij het uiteraard niet anders zou kunnen. Wat heb ik? Kabel TV aansluiting die naar een Hirschmann GHV20M versterker gaat. De vier uitgangen gaan naar: a: TV woonkamer (dubbele tuner) b: TV Keuken c: TV Slaapkamer 1 - TV Slaapkamer 2 - TV Slaapkamer 3 d: niet gebruikt De drie TV's op aansluiting c: zijn via een rijgsysteem aangesloten. Alle bekabeling is Hirschmann KOKA 799 wit. De aansluitingen in de kamers zijn GEDU-??. Wat wil ik graag bereiken? - Geen losse satelliet decoders, TV's hebben DVB-S(2). - Unicable systeem, want dan heb ik maar 1 kabel per TV nodig (toch?) - Bestaande CAI kabels gebruiken om zowel CAI als satelliet naar de TV te sturen. (kan dit?) In eerste instantie wil ik beginnen met de TV in de woonkamer. Zenders die ik wil ontvangen is het standaard NL pakket zoals Ziggo dat aanbied. Maar dan dus via Canal Digitaal. Ik weet dat Hirschmann iets heeft/had om de LNB's van de satellietschotel op aan te sluiten en daar het signaal van de kabel TV bij te "mengen". Maar kan het nu niet meer goed vinden op hun site. Komt die in de plaats van de versterker die ik nu heb? Of komt die erbij? Een satelliet schotel is er nog niet. Die wil ik bij voorkeur op het dak van de begane grond zetten. Dat komt voor mij het beste uit in verband met kabel doorvoer naar de meterkast. Of moet een schotel altijd zo hoog mogelijk staan? Hoe kan ik dit het beste aanpakken en wat heb ik daarvoor nodig?
satencom Geplaatst: 1 maart 2014 Geplaatst: 1 maart 2014 Hier is even een voorbeeld hoe je het zou kunnen doen EMP MS8-1 (8)PIN-4 unicable(2).pdf Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
macpro Geplaatst: 1 maart 2014 Auteur Geplaatst: 1 maart 2014 Thanx. Hier kom ik al een stuk verder mee. Ik kan hier dus maximaal 8 ontvangers op aansluiten. Dat is in mijn geval voldoende. Die multi switch heeft "maar" 1 uitgang, dus dan moet ik daar iets van een splitter op aansluiten om het signaal te sturen naar de a, b en c uitgangen van mijn huidige versterker. Correct? Loop ik daar nog risico's met verslechtering van het signaal? Of zorgt die multi switch voor voldoende versterking om dat tegen te gaan?
Sprietje Geplaatst: 1 maart 2014 Geplaatst: 1 maart 2014 Een TV met ingebouwde DVB-S(2) tuner die met Unicable overweg kan, ben ik nog niet tegengekomen.
macpro Geplaatst: 1 maart 2014 Auteur Geplaatst: 1 maart 2014 Dan mag je eens naar Loewe TVs kijken. Daar zit dat in.
satencom Geplaatst: 1 maart 2014 Geplaatst: 1 maart 2014 De multiswitch heeft 1 in gang voor een antenne of CAI ,op de uitgang kun je de antenne versterker niet aan sluiten,de wandcontactdoos splits het signaal weer Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Sprietje Geplaatst: 1 maart 2014 Geplaatst: 1 maart 2014 Welk model is dat dan en gaan die ook probleemloos om met een CanalDigitaal CI-module?
macpro Geplaatst: 1 maart 2014 Auteur Geplaatst: 1 maart 2014 De Loewe televisies vanaf chassis L2700 hebben dit. En die zijn gecertificeerd voor de Canal Digitaal CI-module. Dus in theorie zou het moeten werken.
Sprietje Geplaatst: 1 maart 2014 Geplaatst: 1 maart 2014 Ik heb de indruk dat dit een heel duur verlanglijstje gaat worden als het Loewe moet worden ook voor de keuken en 3 slaapkamers.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen