Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste allemaal,

Was ik er maar nooit aan begonnen. Ik had een werkende solo2 met 4 satellieten, wilde naar 8 en zit nu in de ellende. Voor de 8 satellieten moet ik de 0 afstellen op Hotbird. Ik heb of een op en neer bewegende SNR van 0 tot 85, of ik kom niet hoger dan 58. Wat ik ook doe, het lukt me niet. 

Ook als ik geen kabel heb aangesloten gaat de SNR van 0 tot 85. Klopt dat?

De vorige keer had ik het binnen no-time gedaan.

Iemand enig idee?

Ik heb me stekkertjes opnieuw gedaan.

Ik heb dus 8 LNBs met een Atemio EMP DiSeqC Switch 8/1.

Me Elevation moet 29.84 zijn, me Azimuth, 169.01, Tilt -6,8.

Geplaatst:

welke schotel gebruik je ?

welke lnb's

probeer eens een foto ervan hier te plaatsen dan ken iemand je wel helpen

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Geplaatst:

Heb je de coaxkabel wel op de juiste manier aangesneden? Sommige mensen denken dat het niet nodig is de draadjes van de buitenmantel terug te vouwen over de buitenmantel en dan is er geen circuit om de lnb's te kunnen voeden.

post-60869-0-60932500-1393705292_thumb.png

Geplaatst: (aangepast)

Hoi,

ik zou enkel de LNB van de Hotbird aansluiten, zonder switch, en zo de schotel afregelen

Als je zo beeld krijgt op de hotbird, ben je zeker dat je schotel goed staat.

Sluit daarna pas de switch aan.

Verder zijn er heel goede apps verkrijgbaar om via je tab. of gsm je schotel uit te richten.

Gewoon de tab op de arm van de schotel leggen. Ingeven welke satelliet je zoekt, de schotel vervolgens langzaam draaien tot de app aangeeft dat je goed zit.

Bij mij werkte dit perfect

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

Welke 8 satellieten wil je ontvangen en in welke regio staat je schotel?

Hoi,

Dat is HotBird, Astra1, Astra3, Astra2 en Eutelsat 5W andere 3 zijn niet zo belangrijk.Voor de andere 3 heb ik op dit moment bedacht: Eutelsat 33A, Astra4 en Thor5. Alternatieven voor de laatse 3 zijn welkom.

Maar eerst de eerste 5 aan de praat krijgen.

Ga vandaag de aanbevelingen opvolgen. Dank jullie wel, allemaal!

Geplaatst:

Beste wolsos

Als jij nu de Hotbird, Astra1, Astra3, Astra2 en Eutelsat 5W wilt ontvangen, geeft dat een bepaalde configuratie op je schotel maar als jij met de gedachten speelt om ook de  Eutelsat 33A er nog bij te nemen, dan moet je de configuratie toch helemaal gaan veranderen, d.w.z., de lnb's moeten naar een andere plaats, de skew van de schotel (tilt) moet anders ingesteld worden en de centrale satelliet zal ook anders worden, de elevatie enz..
Was je van plan om de schotel eerst helemaal af te stellen voor de 5 satellieten en later misschien weer helemaal om te gooien voor 8 satellieten?

Geplaatst:

Inderdaad, eerst de 5 satellieten aan de praat krijgen, de anderen zijn niet zo belangrijk. Ondertussen Hotbird aan de praat.

Geplaatst:

Ik gebruik voor het uitrichten op mijn android telefoon de volgende apps satfinder dan kun je op je scherm zien waar de sattelieten hangen,  maar de volgende vind ik het handigst satelite director hiermee kun je de satteliet aangeven op je telefoon daarna krijg je een soort van compas en kun je de schotel precies uitrichten.

Als je eenmaal weet waar de desbetreffende satteliet zit dan hoef je alleen nog maar te fine tunen.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

voor het africhten heb ik een herdershond :D:P:D

voor het afregelen een vet groot  Abus Slot ;)

och het is Carnaval :grin:

En we nemen er nog eentje ..... hips .....  :sick:  :sick:  :sick:  :sick:  :sick:  

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

Ondertussen de 5 afzonderlijk aan de praat, connectie naar switch is correct, maar ik krijg hem bijvoorbeeld niet op Astra3 geschakeld. Dus als ik de configuratie heb voor de Diseqc 1.1 8/1 moet ik in business zijn en kan ik nog een beetje carnaval gaan vieren.

Dus nu de vraag: wat is een goede configuratie voor  Atemio EMP DiSeqC Switch 8/1.

Geplaatst:

Ik heb vandaag op mijn 60 cm Triax-schotel de Triple LNB quad aangesloten en afgeregeld op 23,5° positie.  Ik heb mijn die schotel moeten verdraaien gezien mijn oude LNB op 19.2°  op de houder van de schotel was aangesloten. Daarna de bewuste handeling met de waterpas... 

Ik heb 2 coaxkabels (2 van de 4 aansluitingen op de LNB) rechtstreeks aangesloten naar mijn VU+duo2 receiver. De andere twee aansluitingen werden niet gebruikt.  De ontvanger is voorzien van slechts één tuner-module, dus rechtstreeks één coax op tuner A en één op tuner B van dezelfde module. C & D zijn dus niet aanwezig. 

De tuners zijn eerst alletwee als automatisch ingesteld. Daarna heb ik ze één voor één gescand waarna ze alletwee op "19,2E....KUBand" werden ingesteld op poort A, de B-poort werd ingesteld op "23,5E Astra 3B". Hierna heb ik tuner B zelf ingesteld op "28,2E Eutelsat..." om ook BBC te kunnen ontvangen (kon maar één "28,2°" kiezen). DaarvoorVor deze 3e satelliet had ik trouwens de Triple LNB Quad aangekocht... De tuners zijn beide ook ingesteld ("Spanning" op "ja" en "Versturen DiSEqC" ook op "ja" gezet....)

Ik ben heel de dag bezig geweest maar ik krijg geen enkele zender van 28,2 te zien. De andere satellieten krijg ik wel. "Eén HD" en "BVN" (controle-zenders volgens de LNB-installatie) werken beide perfect. "BBC HD" volgens de installatiehandleiding (ik veronderstel dat dit 800 "BBC One HD is) krijg ik niet te zien. Melding van de VU+Duo2: "X zender niet gevonden; (SID not found in PAT)" op tuner B (waarvan poort A is zo ingesteld voor 28,2°, zie hierboven). Dus de decoder weet wel dat hij tuner B moet aanspreken (en doet dat voor BBC HD ook, ik zie "B" rechts beneden op het TVscherm voor de zenderinfo). Ook voor de andere zenders "zendernaam(28)" krijg ik niks... Ik heb dan ook de indruk dat mijn VU+Duo2 niet schakelt om de derde satelliet te kunnen ontvangen. Of zie ik de satelliet niet? Ik heb na de tunersettings eerst alle zenders van de verschillende satellieten binnengehaald ( "automatische scan") en daarna de Fast Scan voor TVVlaanderen. Alle nummers kloppen (bvb 1 voor Eén, 14 voor BNV enz).  Ik heb ook al de laatste software-update doorlopen.

Ik zou nu niet meer weten wat ik nog meer kan doen. Beide tuners werken wel degelijk; heb ze al apart uitgetest (één voor één uitgeschakeld en dan gecontroleerd op een zender) dus de bekabeling is ok...

Kan iemand me helpen? Kijk ik nog ergens een instelling over het hoofd? Anders heb ik die LNB voor niks aangeschaft. Ik krijg momenteel dus dezelfde zenders als met mijn Duo LNB Twin (was  op 19,2° en niet 23,5°!) van vroeger.... Of is die schotel dan toch te klein voor die LNB? Of is de schotel misschien toch niet goed uitgericht? Ik haal toch waardes van rond de 84 voor SNR en AGC 79 voor beide satellieten (19,2° en 23,5°)....onder signaalzoeker.  Bij de 28,2° krijg ik geen waardes...! Zit ik dan toch naast de satelliet te kijken of moet ik nog ergens een andere setting aanpassen?

Iemand nog een idee? Mijn zijn momenteel op.....Reeds dank voor de hulp!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...