DM7020HD Geplaatst: 5 maart 2014 Auteur Geplaatst: 5 maart 2014 Welke van de 7 beams wil je gaan ontvangen van de 0,8 west? Heb je bij die schotelboer ook aangegeven dat de Thor 0,8 west ook wil ontvangen? Dan kan ik me niet voorstellen dat hij zegt dat je de schotel op de 23,5 of 19,2 moet uitrichten. Ja ik had de schotelboer aangegeven dat we Thor 0,8 west ook willen ontvangen. Maar als jij aangeeft dat dit niet gaat met een originele Wavefrontier T90 dan houden we de Hotbird 13E gewoon aan als midden lnb. Kan je niet vertellen om welke beems het gaat maar deze zenders komen zeer sterk binnen bij mijn 120cm schotel. Vrg, Rudy
DM7020HD Geplaatst: 12 maart 2014 Auteur Geplaatst: 12 maart 2014 Hoi, Ik heb de schotel in elkaar gezet maar ik heb nog een vraag. De lnb houders hoe kan ik deze vast op de rails zetten heb nog een aantal schroeven (zelftappers) over. Rudy
DM7020HD Geplaatst: 12 maart 2014 Auteur Geplaatst: 12 maart 2014 (aangepast) Heb een foto gevonden op het Internet is dit de manier om de lnb houder vast te zetten op de rails, zie pijl? Vrg, Rudy 12 maart 2014 aangepast door DM7020HD
Moderator ceesv Geplaatst: 12 maart 2014 Moderator Geplaatst: 12 maart 2014 Ja, daarmee zorg je ervoor dat de houder op de rails wordt verankerd. Het gat erboven gebruik je om de klem van de LNB houder tegen verdraaien te blokkeren nadat je de hoekverdraaiing hebt ingesteld. Let op bij een T-90, de klem is asymmetrisch en je kan hem verkeerd om monteren. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
DM7020HD Geplaatst: 12 maart 2014 Auteur Geplaatst: 12 maart 2014 Hoi ceesv, Bedankt voor je antwoord, kun je op mijn foto's zien of ik de lnb houders goed heb geplaatst? De beschrijving die erbij zit zijn onduidelijke foto's Vrg, Rudy
Sprietje Geplaatst: 12 maart 2014 Geplaatst: 12 maart 2014 Je hebt de lnb-houders goed gemonteerd. Hier de officiële tekening die bij de T90 hoort.Ook nog een tekening waarop staat aangegeven dat de schuinstand van de houder overeen moet komen met de positie op de rail.
DM7020HD Geplaatst: 12 maart 2014 Auteur Geplaatst: 12 maart 2014 Sprietje bedankt voor de info, Wat moet mijn instellingen zijn bij Thor 0.8?? Committed diseqc switch: ?? Sateliet: Astra 28.2Spanningsmode: polarisatieLNB: LNB 1Diseqc modus: 1.1Toneburst: geenCommitted diseqc commando: AASnelle diseqc: neeHerhaal sequence: neeCommando volgorde: uncommitted, committed, toneburstUncommitted diseqc: input 1Diseqc herhaling: neeLOF: universele LNBVerhoogt voltage: neeSateliet: Astra 23,5LNB : LNB 2Diseqc modus: diseqc 1.1Committed diseqc switch: ABCommando volgorde: uncommitted, committed, toneburstUncommitted diseqc: input 2Sateliet: Astra 19.2LNB : LNB 3Diseqc modus: diseqc 1.1Committed diseqc switch: BACommando volgorde: uncommitted, committed, toneburstUncommitted diseqc: input 3Sateliet: HotbirdLNB : LNB 4Diseqc modus: diseqc 1.1Committed diseqc switch: BBCommando volgorde: uncommitted, committed, toneburstUncommitted diseqc: input 4 Satelliet: Thor 0.8 LNB: LNB 5 Diseqc modus: diseqc 1.1 Committed diseqc switch: ????? Commando volgorde: uncommitted, committed, toneburst Uncommitted diseqc: input 5
satencom Geplaatst: 12 maart 2014 Geplaatst: 12 maart 2014 lees dit ook even door klik Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
DM7020HD Geplaatst: 13 maart 2014 Auteur Geplaatst: 13 maart 2014 (aangepast) Heb alle lnb's er 1 voor 1 gemonteerd en aangesloten tot dat ik beeld had op een satelliet. Hotbird is mijn nul LNB Thor 0.8 BTV-1 - 12.1db Hotbird 13.0 Primafila 1 HD - 13.2 db 19.2 Ned 1 - 10.8 db 23.5 Ned 1 - 13,3 db 28.2 BBC1 - 12.6 db Is dit een redelijk signaal voor een wavefrontier T90 ? Vrg, Rudy 13 maart 2014 aangepast door DM7020HD
Sprietje Geplaatst: 13 maart 2014 Geplaatst: 13 maart 2014 Is dat niet een beetje weinig, de Hotbird met maar 13,2 dB als centrale satelliet? Daar moet toch meer uit te halen zijn denk ik. Dan worden de andere waarschijnlijk ook nog wat beter.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 13 maart 2014 Geplaatst: 13 maart 2014 dat was vroeger wat er nu bij zit is goed spul je kunt zelfs je nieuwe wavefield registreren en zo tot twee jaar garantie krijgen. tijden veranderen sjaak(k) soms ook de goede kant uit. Wow.......! tot 2 jaar garantie? Het kan niet op. Wat kan er aan zo´n ding eigenlijk kapot? Op een auto krijg je al 5 jaar garantie. Mijn beide Technisat schotels staan al 25 jaar in weer en wind te trotseren en ze roesten niet eens. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
DM7020HD Geplaatst: 13 maart 2014 Auteur Geplaatst: 13 maart 2014 Is dat niet een beetje weinig, de Hotbird met maar 13,2 dB als centrale satelliet? Daar moet toch meer uit te halen zijn denk ik. Dan worden de andere waarschijnlijk ook nog wat beter. Er is ook een garantie topic gaande hier Dat vind ik ook met mijn Echostar 120cm haal ik 16 tot 17 db op mijn Dreambox 7020HD Ik heb het provisorisch voor het huis geplaatst het zal zeker beter gaan als alles stevig en goed vast zit. Dit signaal wordt nu gemeten op een Extrend ET5000 Rudy
DM7020HD Geplaatst: 13 maart 2014 Auteur Geplaatst: 13 maart 2014 Op de LNB-houder staan markeringen in stappen van 10° hoe kan ik deze vast zetten? Zoals ik het kan zien met een schroef aan de voorzijde? Rudy 1
Moderator ceesv Geplaatst: 13 maart 2014 Moderator Geplaatst: 13 maart 2014 Inderdaad, daarvoor gebruik je het bovenste schroefgat van de houder. Met het onderste schroefgat fixeer je het beugeltje op de rails. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen