Ga naar inhoud


samsung S3 netwerk Tele 2 geen internet na reparatie mobiel


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten

Op de mobiel van mijn vrouw krijg ik na een reparatie geen internet on de Samsung S3

De site van Tele 2 snap ik niet, heb ook geen bericht ontvangen met de instellingen.

 

Wie kan mij dit duidelijk goed uitleggen

 

Inmiddels gevonden via Google

aangepast door Henri Aalten
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Henri Aalten

Toch zoals het uitgelegd wordt door Tele2 klopt het niet.

Dacht ik het gevonden te hebben bij Tele2 en via Google,

werkt het toch weer niet.

 

Wie kan mij dit duidelijk goed uitleggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat klopt er dan niet aan deze instellingen? (handmatig) https://www.tele2.nl/klantenservice/toestelhulp/#/samsung/i9300-galaxy-s-iii/internet/usecase/handmatig-instellen

 

  • Krijg je foutmeldingen zoja welke
  • staat  hij niet in vliegtuigmode
  • heb je de telefoon al een keer uit en aan gehad

Voor automatisch instellen: Heb je al een sms gestuurd naar 401 met als inhoud internet  (zie https://www.tele2.nl/klantenservice/toestelhulp/#/samsung/i9300-galaxy-s-iii/internet/usecase/automatisch-instellen)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Het SMS bericht geeft alleen aan stel  Roaming vinkje aan.

 

Verder hetgeen wat door Tele2 wordt omschreven uitgevoerd,

Heb in de telecom winkel navraag gedaan, ook zij hebben gekeken naar de instellingen.

En ook zij kunnen bij mij geen fout vinden.

 

Tele2 gebeld, en zij zeggen kijk maar op internet, en de verbinding werd verbroken.

Een beetje helpen was er niet bij. (service?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal staat in zo'n sms een link die je moet uitvoeren. Maar als je iets handmatig hebt ingesteld kan dit niet zeker zijn.

 

Laat in ieder geval iemand anders nog een keer naar de instellingen kijken. Als je zelf een fout hebt gemaakt lees je er heel makkelijk overheen.

Als dat niet helpt. Verwijder de APN en stel hem (automatisch) opnieuw in. Er hoeft ergens maar een punt teveel of te weinig staan en het werkt niet.

 

Als dat niet helpt lijkt het me dat de reparatie niet goed is uitgevoerd.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij de instructies zoals in de volgende aangegeven exact stap voor stap (23 stappen) uitgevoerd?

Als je dit exact hebt opgevolgd en het functioneert dan nog niet dan zou ik ook denken dat de reparatie niet goed is uitgevoerd.

 

Overigens vind ik het vreemd dat men in de Telekom winkel dit probleem niet voor jouw heeft kunnen oplossen want dat zijn toch de deskundigen die het zouden moeten kunnen.

 

https://www.tele2.nl/klantenservice/toestelhulp/#/samsung/i9300-galaxy-s-iii/internet/usecase/handmatig-instellen/1

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Vandaag opnieuw terug geweest naar een telecomzaak, zij hebben op internet nagekeken bij Tele2, en geprobeerd.

Het is ze ook niet gelukt.

 

Zij zeggen ook wat op de site staat klopt niet helemaal, maar zij weten het ook niet.

Moet ik wel zeggen, dat zij het niet verkopen gezien de slechte service, aldus telecomzaak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

De telecomzaak heeft alle punten die zij aangeven nagelopen.

Ik ben er speciaal mee naar een andere gegaan, om te voorkomen dat ik iets over het hooft zie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat hij wel gewerkt heeft en iemand heeft die instellingen erin gezet. Is er niemand anders in de kennissenkring die ook Tele2 heeft zodat je kunt vergelijken? Een goeie optie is altijd om terug te gaan naar fabrieksinstellingen. Elke fatsoenlijke telefoon regelt het dan verder zelf. (iPhone doet dat zeer zeker hoef niets zelf in te stellen)

 

Ik heb de instellingen bij 3 verschillende bronnen vergeleken en komen overeen dus ze lijken toch echt te kloppen...

 

Heb je niet een willekeurig ander toestel waar je in principe dezelfde instellingen in kunt zetten. De menutjes zullen anders in elkaar zitten maar de basis en in te voeren gegevens zullen gelijk moeten zijn. UIteraard wel even de sim overzetten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Ik ga het donderdag bij een andere Telecom zaak proberen

Het heeft gewerkt, maar de telefoon is terug gezet naar instelling af fabriek

Mijn andere telefoon heeft een simlok, dat gaat dus niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Ik ben vandaag weer bij 2 andere telecomzaken geweest, zij krijgen het ook niet werkend, ook niet in een andere mobiele telefoon.

Ik ga dit geheel opzeggen, maar ik kan niet op de site van Tele2 vinden wat de einddatum van het contract is.

Wie weet waar je dit kunt vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon bellen... en je kunt nog een laatste poging doen..  Als ze je nu niet goed helpen zeg je onmiddellijk je contract op wegens wanprestatie. Beetje dreigen kan wel eens helpen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Dat had ik vanmiddag ook gedaan.

Ik kreeg te horen, dat zij geen ondersteuning per telefoon voor internet op de mobiel geven

 

Morgen gaat er een aangetekende brief naar Tele2 waarin ik per direct mijn contract opzeg wegens wanprestatie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Ik zoek mij de klere.

Waar kan ik toch in godsnaam mijn einddatum vinden van Tele2 mobiel??

Ik kan het maar niet vinden, ook niet via Google.

Ik ben die klub nu meer dan zat, wat een slechte service

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je vaste contracttijd is een jaar na aangaan contract.

Daarna per maand opzegbaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...