Ga naar inhoud


Zenderuitbreiding op satelliet door nieuwe uitzendtechniek


Sprietje

Aanbevolen berichten

Een auto is nog veel duurder en die gaat ook maximaal 4-5 jaar mee.

Mijn vorige auto, een Audi A4 Avant was 12 jaar oud en had 300 000 Km op de teller. Maar idd, de omschakeling zal nog enige tijd in beslag nemen. FM kwam en AM  was ook voorbij volgens sommigen.      

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ceesv schrijft:

"Een auto is nog veel duurder en die gaat ook maximaal 4-5 jaar mee."

Nou cees, ik weet niet welk merk jij rijdt maar met mijn laatste twee (benzine) Toyota's heb ik 15 jaar gedaan met 300.000km op de teller en dan is het nog lang niet nodig om een nieuwe te kopen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar een nieuwe sat ontvanger is in de meeste gevallen goedkoper dan menige accessoire in de auto.

Hoe lang is nou het gemiddelde gebruik/de levensduur van een nav-installatie in de auto? Korter dan dat van een sat ontvanger, lijkt me.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nieuwe sat receiver kopen is één ding.

Maar alle nieuwe producten worden veels te snel op de markt gezet en zitten nog vol met fouten.

Elke keer weer software updates. Of apparatuur moeten weer worden ingeleverd of worden omgeruild voor een andere versie.

 

Dat staat mij soms tegen om iets nieuws te kopen. Er wordt teveel verkocht met fouten.

 

http://www.productwaarschuwing.nl/ staat er vol van. Niet alleen dus sat receivers maar van alles wat bekend is, of wordt gemaakt.

 

Om maar een bruggetje te maken naar de auto van Ceesv. Er zijn ook automerken die fouten niet bekend maken, alleen via het bekende piepsysteem. Zoals raampjes die spontaan omlaag vallen.

Andere merken doen wel algemene terugroepacties uit eigen intiatief.

Ook al is dit laatste te waarderen. Net zoals met apparatuur is het vervelend dat er vaak producten op de markt worden gezet die pas na de zoveelste update een beetje functioneren.

 

Dan is het dus niet prettig om eerst te moeten meemaken dat een apparaat na zoveel updates eigenlijk op de plek komt te staan van nu is het volledig. En dan vervolgens dat het weer verouderd is en in de kliko kan. Dat heb ik gehad met de Echostar 5020.

Ook vond ik de VHS videorecorder niet zo als het 2000 systeem uit Eindhoven. Pas na zoveel jaar waren de VHS-videorecorders een beetje te vergelijken met de 2000 recorders. Eindelijk ook met minder bijgeluiden met opnames en afspelen.

 

Daarom zit ik gewoon niet te wachten op elke keer een nieuw apparaat, die onvoldoende is ontwikkeld en uitgetest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de andere kant wordt feedback voor updates juist gegenereerd door gebruik en gebruikers.

Dat zal ook in dit geval zo gaan.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt zelf de keuze tussen een gratis/huur box geleverd door de provider of een zelf gekozen, in de winkel gekochte ontvanger.

Mijn persoonlijke voorkeur is de laatste optie, maar bij vervanging moet je dan wel bereid zijn zelf weer te investeren.

Ik heb zelf 5 HD ontvangers in gebruik, de SD ontvangers zijn doorgestroomd naar buren en kennissen die fta naar DVB-S SD zenders kijken.

 

Wanneer ergens over 2 of 3 jaar de volgende generatie ontvangers actueel wordt schuiven we alle ontvangers weer een plaatsje op.

Die HD ontvangers hebben dan ongeveer weer 5 jaar op de teller staan.

 

Een auto is nog veel duurder en die gaat ook maximaal 4-5 jaar mee.

Een vergelijking met auto's klopt totaal niet. Sinds 2006 heb ik al 6 keer een nieuwe ontvanger gekocht, voor de huiskamer en slaapkamer weliswaar.

Mijn tweedehands auto gebruik ik al 11 jaar, staat nu op 580.000 km., rijd er nog steeds 55.000 per jaar bij en voldoet nog steeds aan al mijn eisen.

aangepast door Donkeyman

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vergelijking met auto's klopt totaal niet. Sinds 2006 heb ik al 6 keer een nieuwe ontvanger gekocht, voor de huiskamer en slaapkamer weliswaar.

Mijn tweedehands auto gebruik ik al 11 jaar, staat nu op 580.000 km., rijd er nog steeds 55.000 per jaar bij en voldoet nog steeds aan al mijn eisen.

Maar die auto moet wel regelmatig een grote beurt en onderhoud, en die kosten zijn gauw een veelvoud van nieuwe HD-ontvanger.(Die je overigens ook tweedehands kun aanschaffen, nog goedkoper.) 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, voor in de huiskamer gebruik ik nog een gewone simpele SD ontvanger (Maxplus 2100) die feilloos werkt en als radio tuner zelfs nog twee Nokia Mediamasters. Goed, je mist zo hier en daar wat kanalen uit S2 pakketten maar zoveel is dat (nog) niet.

 

Maar, het werd al eerder gezegd, als ik kijk naar de bedenkelijke staat van mijn nieuwere ontvangers zoals de AZbox Premium HD die nooit met een fatsoenlijk besturingssysteem op de proppen is gekomen en enkele Dr. HD ontvangers die elk ook een paar hardnekkige fouten hebben dan zinkt me de moed in de schoenen om mijn oude "troep" door nieuwe te vervangen. De verkoop-geilheid is langzamerhand zo groot geworden dat fabrikanten niet eens meer de moeite nemen om een product dat netjes uitontwikkeld is op de markt te brengen. De problemen zijn voor de consument. Van mij mogen ze het zooitje houden!

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er wordt dus bedoeld te zeggen dat er ook ontvangers zijn die wel (nagenoeg) probleemloos werken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Donkeyman wat voor een auto heb jij . Ik wil ook wel een wagen die zoveel km kan draaien. ;)

Dat is een Peugeot 406 break van '99 met een 2 liter HDI dieselmotor. Die motor is trouwens het allerbeste van deze auto, rijdt nog steeds 1:20 en verbruikt geen olie.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@ Paulvr

 

dr HD ontvangers bedoel je daar de dreamboxen mee?

 

Nou ik gebruik mijn dm8000 al een aantal jaartjes met veel plezier en zonder haperingen enz.

Ik denk dat het er gewoon aan ligt wat voor img je voor gaat om op je box te zetten enz.

 

Ik kijk er tv mee en neem zo af en toe nog wat op (jaja die zijn er ook nog) en timeshift werkt ook goed.

Ik kan alleen maar happy zijn met de box.

Hij koste ook wel behoorlijk wat toen maar goed daar heb ik zelf voor gekozen.

Een kammeraad van mij heeft een dm800se ook met veel plezier.

Ik denk eerlijk gezegd dat degene die echt problemen met een dreambox hebben degenen zijn die zich hoe dan ook een clone zich hebben laten aansmeren.

Ik denk dan ook dat het dan niet fair is om te zeggen dat deze boxen niet goed zijn want je hebt immers geen echte dreambox.

Hetzelfde zou zijn als ik een paar goedkope nep nike's zou kopen die dan vlug stuk gaat en dan rondbazuinen dat nike's slecht zijn.

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Toch is het een groot nadeel bij kijken via satelliet dat je toch steeds extra kosten hebt.

Een extra LNB omdat zenders op twee satellieten gaan, satellietontvangers die slecht werken en gerepareerd moeten worden of de vuilbak in kunnen (je kunt over alle ontvangers geloof ik wel op internet rondstruinen en problemen vinden, ik zou niet weten welke goed is en enkele jaren gewoon werkt zoals het moet).

 

Ben erg tegen kijken via kabel, heb dat ook geprobeerd anderhalf jaar geleden toen mijn STB voor sateliet kapot ging maar vond het niks.

Kreeg een nieuwe ontvanger van TVV maar die werkt ook niet goed, valt soms uit, gids werkt heel slecht enzo.

Ga binnenkort verhuizen en weet nog niet wat ik ga doen, maar alweer een groot bedrag investeren heb ik geen zin in tenzij ik zeker weet dat het voor lang is. En dat weet je nooit, goede producten worden niet meer gemaakt, dat ben ik eens met mijn naamgenoot uit nijmegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch is het een groot nadeel bij kijken via satelliet dat je toch steeds extra kosten hebt.

Een extra LNB omdat zenders op twee satellieten gaan, satellietontvangers die slecht werken en gerepareerd moeten worden of de vuilbak in kunnen (je kunt over alle ontvangers geloof ik wel op internet rondstruinen en problemen vinden, ik zou niet weten welke goed is en enkele jaren gewoon werkt zoals het moet).

 

Heb je de discussies rond problemen met kabelontvangers wel eens gevolgd?

En denk maar niet dat een kabelontvanger langer meegaat dan een satellietontvanger.

 

En dan hebben we het nog niet over de discussies rond kabelpakketten. Ze blijven beperkt en de kabelaar bepaalt wat erin komt.

 

Als je goed installatiemateriaal gebruikt bij een schotel, gaat het jaren mee.

mijn draaibare schotel draait al 10 jaar inmiddels. 

 

En de prijzen van lnb's moet je niet overdrijven en een goed merk gaat jaren mee. Met minstens twee jaar garantie.

En daarmee zit je qua Hd en keuze op de voorste rij. Welk alternatief biedt dat?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...