Ga naar inhoud


Stabiliteit van de schotelarm verbeteren?


lujo

Aanbevolen berichten

Die multifeed rail bij mij staat recht. De gefreesde sleuf daarin is schuin. De tilt hiervan is niet instelbaar. 

Deze schotel was geschikt voor ontvangst in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

Volgens de montage-beschrijving kon je er satellieten binnen een bereik van 18 graden mee ontvangen.

28,2 oost ontvang ik er prima mee (BBC&ITV), ook al staat de LNC 9 graden uit het lood.

De LNC bevestiging is nog 23 mm. Nu wat lastig, maar was in die tijd de norm.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Er gaat nog steeds niets boven de Wavefield T-90.

 

En wanneer je het kunstje kent zijn ze met een natte vinger in te stellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij mijn 110cm Triax de rail helemaal naar rechts gezwiept (als je achter de LNB's staat) en dan "een stukkie terug".

Dat bleek met de monitor zowel voor 23.5 en 28.2 de hoogste signaalsterkte op te leveren, voor 19.2 was er heel weinig verschil.

Die hele schotel is zwiepgevoelig.

De rail incluis. Tenzij je hem extra vastzet. Maar dan nog, die plastic lnb-houders waarin de schroefjes gemakkelijk lamdraaien.

 

Sprietje suggereerde mij ooit een Triax Unique. Helaas zier je die weinig, want die lijkt me al een slag beter. Op zich is de schotel een prima reflector.

Het materiaal is alleen zo blikkerig. De goedkoopte straalt er vanaf.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er gaat nog steeds niets boven de Wavefield T-90.

 

En wanneer je het kunstje kent zijn ze met een natte vinger in te stellen.

waarom bestaat er geen T90 in kunstof versie ?

2 x Gigablue UHD + 1x  Formuler Z11 Pro Max

Bigsat met 28E,23E,19E,13E,9E,5E,1W,5W 

[Wavefield T90 staat te koop]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trust, normaal is dat toch niet nodig met alleen een Black Ultra lnb zoals bij ondergetekende. ;)

Tja , Sjaak , wat is normaal , sommige installaties zien er een beetje anders uit .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...