The Iron Maiden Geplaatst: 4 maart 2014 Geplaatst: 4 maart 2014 Hallo, Voor de belastingaangifte heb ik vandaag eens naar alle uitgaven van de laatste maanden gekeken. Nu zie ik dat ik sinds november 2013 geen abonnementgeld meer heb betaald voor mijn gsm. Ik kan nog steeds bellen, dus ik heb nog steeds een abonnement. Het geld wordt ook niet afgeschreven onder een andere omschrijving. Ik heb dus geen idee waarom er van het één op het andere moment geen geld meer wordt afgeschreven. Kan het telecombedrijf achteraf nog abonnentsgeld claimen, of kan dit ook verjaren. Ik heb immers geen opdracht gegeven tot het stopzetten van de betaling. mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
wanderer Geplaatst: 4 maart 2014 Geplaatst: 4 maart 2014 dan blijf je dus betalingsplichtig, btw welke provider heb je? Samsung 40D6510WS
Eduard07 Geplaatst: 4 maart 2014 Geplaatst: 4 maart 2014 Ik heb ook een automatische incasso voor mijn abonnement. Die houdt in, dat wanneer het abonnement afloopt, hij maandelijks opzegbaar wordt. Maar hij loopt door tegen een ander (hoger) tarief en de automatische incasso blijft gelden en doorgaan. Wanneer er niet wordt geïncasseerd terwijl jij wel aantoonbaar een tegenprestatie hebt gehad, ontstaat er een schuld. Die schuld is een aantal jaren opeisbaar nadat hij is ontstaan. Verjaringstermijn van een consumentenschuld is twee jaar na ontstaan (aanmaning zet de teller weer op nul). Volgens mij kan een machtiging niet verjaren, wel vervallen (overlijden, beëindiging of aflopen contract) of worden ingetrokken. In jouw geval loopt na afloop van het tijdsgebonden abonnement je abonnement automatisch door in opzegbaar. Tot zolang blijft de machtiging bestaan. Als je vervolgens het abonnement opzegt, ontstaat er voor de provider een vordering op jou. Automatisch afschrijven is dan echter niet meer mogelijk. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
The Iron Maiden Geplaatst: 5 maart 2014 Auteur Geplaatst: 5 maart 2014 (aangepast) Nu ik toch moet betalen zal ik maar eerlijk zijn. Het gaat niet om telefonie maar om CD. Ik heb dus sinds november niks meer betaald, maar ik blijf wel kaartupdates binnen krijgen. Ook de online factuur werkt niet meer? Iemand een idee? mvg, The Iron Maiden 5 maart 2014 aangepast door The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Beheerder Michel Geplaatst: 5 maart 2014 Beheerder Geplaatst: 5 maart 2014 ssssssst Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
wanderer Geplaatst: 5 maart 2014 Geplaatst: 5 maart 2014 tja, CD, dat is iets met slapende honden enzo.... Samsung 40D6510WS
Oplossing Eduard07 Geplaatst: 5 maart 2014 Oplossing Geplaatst: 5 maart 2014 (aangepast) "Iemand een idee?" Nee, maar ik zou het maandelijkse bedrag blijven reserveren maar verder passief blijven. CDS maakt hier een fout, jij niet. Voor hetzelfde geld heb jij de fout ook nog niet ontdekt, maar daar zal t.z.t. de discussie niet over gaan. Het is gewoon afwachten wanneer CDS alsnog in actie komt in jouw richting. En de kans dat dat gebeurt, blijft nog wel een tijdje bestaan. Volgens CDS zelf op een ander forum hebben ze hun zaakjes goed op orde. Pogingen hen tot andere inzichten te brengen zijn sowieso zinloos (en duur!). 5 maart 2014 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Truus0007 Geplaatst: 5 maart 2014 Geplaatst: 5 maart 2014 The Iron Maiden, sinds de invoering van de IBAN zijn er nogal wat bedrijven die problemen hebben met het innen van automatische incasso's. Dit kan ontstaan doordat hun eigen software (lees boekhoudprogramma) aangepast moet worden, maar ook omdat er vaak (en dit is vooral zakelijk veel aan de orde) er opnieuw toestemming voor de incasso gegeven moet worden. Het kan dus zijn dat daar iets mis gaat, dat men wel probeert het te incasseren, maar dat het eenvoudigweg niet lukt. Ik zou er zeker niet vanuit gaan dat men jou "vergeten" is en misschien toch even contact opnemen met het bedrijf. Bovendien, eerlijkheid duurt 't langst
Eduard07 Geplaatst: 5 maart 2014 Geplaatst: 5 maart 2014 (...) Bovendien, eerlijkheid duurt 't langst Volledig waar! Alleen in dit verband doen misschien ook de spreuken "Uitzonderingen bevestigen de regel." en "Wie het onderste uit de kan wil hebben." opgeld als het specifiek om CDS gaat. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen