Ga naar inhoud


Korte golf op het web: Wide-band WebSDR


jopiesat
Ga naar oplossing Opgelost door Adriano,

Aanbevolen berichten

Volgens mij zitten hier behoorlijk wat mensen met een radio-amateur achtergrond.

Ik vond deze op het web:

 

http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/

 

Software gebaseerde radio, gebouwd door PA3FWM. Staat nu bij de amateur radio club ETGT op de Universiteit Twente.

Door meerdere mensen via het web te bedienen.

 

Hij bestaat al heel lang, maar ik kende 'm niet. De chatbox is ook grappig.

Genieten maar!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik hem al tijden...  en dat met een (actieve) antenne van maar enkele centimeters lang.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je er ook zenden dan?  Dat is nieuw voor me... gelukkig mag ik dat wel :)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat me toch niet vertellen dat je nooit Echolink hebt gebruikt en een qso gemaakt hebt, daar moet je je eerst voor aanmelden en dat kun je dan alleen gebruiken als je door Echolink geverifieerd bent als gecenseerd amateur. :P

 

Ik had het over Websdr..  Ik ben ook echolink gebruiker, altijd bij me ook op de iPhone.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een stomme vraag,

Weet iemand misschien een betaalbare SDR HF ontvanger die via een ethernet verbinding met PC ook in 1 keer het hele HF (1-30Mhz) binnen kan halen ?

In kitvorm is natuurlijk ook prima.

Hoe ik ook zoek, vind het niet. Het beste betaalbare wat ik zo kan vinden is afedri-sdr.com , een ham die zijn creaties ook verkoopt.

Het kost niet te veel, het mist alleen de bandbreedte die ik zoek.

 

Waarschijnlijk ben ik weer veel te veeleisend, de Afredi vind ik al een behoorlijk "dikke plasser" ding.

 

geluk,

Peter

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...