Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Mijn eerste linux ontvanger is binnen de ET4000 openpli 4.0 erop gezet ging allemaal goed en heb zelf beeld op de CD kanalen.

Nu lees ik veel over HbbTV en dat wou ik ook wel eens proberen voordat we aan de remote streaming etc ga beginnen :-) . Echter ik kom er niet helemaal uit, heb een web brouwser geinstalleerd uit de plugins maar welke gekleurde knop ik ook indruk ( op de Duitse en NL kanalen hbbtv icoon is zichtbaar tijdens zender wissel) er gebeurd niks.

Kan iemand me hier mee op weg helpen om dit aan de praat te krijgen ?

Alvast bedankt voor jullie hulp

ET-4000 , Triax 88 multifeed work in progress

Geplaatst:

Bij mij werkt de hbbTV inmiddels al helemaal niet meer. Nu net een update gedaan (dus OpenPLi-4.0-beta-et9x00-20140307).

Als ik op de rode knop druk (bij Nederland 1 HD op Astra 3 en bij Nederland 1 op Digitenne getest) veranderd er niks op beeld, in het display van mijn Xtrend verschijnt "HBBTV Browser active".

Ik kan dan niet meer zappen.

Als ik op exit druk wordt het beeld kleiner (zie bijgevoegde screenshot) wat pas weggaat als je even op bijv. menu+exit druk.

post-40400-0-05478800-1394225624_thumb.jpg

Heb dit ook even gepost in een topic over hbbTV op het forum van OpenPLi: http://openpli.org/forums/topic/29841-hbbtv-op-xtrend-et9500/page-3?do=findComment&comment=410530

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Deze versie enigma2-plugin-extensions-et-hbbtv_2.0.0-r2_all.ipk heb ik van http://www.et-view-support.com/Forum/showthread.php?12540-amp-amp-HbbTv-Webbrowser-Version-2-0-amp-amp gedownload en die werkt prima ook op de Duitse Mediatheek.

Die plugin staat ook in de feed van OpenPLi maar als ik die probeer te installeren krijg ik de foutmelding:

* check_data_file_clashes: Package enigma2-plugin-extensions-et-hbbtv wants to install file /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/WebBrowser/bookmarks.pyo

But that file is already provided by package * enigma2-plugin-extension-et-webbrowser

(enz, voor de rest van de bestanden die geïnstalleerd worden)

Daarop heb ik geprobeerd et-webbrowser (2.0.0-r0) te verwijderen maar dan krijg ik de foutmelding:

* print_dependents_warning: Package enigma2-plugin-extensions-et-webbrowser is depended upon by packages: enigma2-plugin-extensions-et-portal

These might cease to work if package enigma2-plugins-extensions-et-webbrowser is removed.

enz.

Dus et-portal ook maar verwijderd.

Toen kon ik et-hbbtv 2.0.0 r2 (enigma2-plugin-extensions-et-hbbtv_2.0.0-r2_all.ipk) wel installeren.

Maar daarna nog steeds geen hbbTV met de rode knop (ook niet na een herstart).

Als ik na de rode knop op menu druk krijg ik wel het webbrowser-menu: Balk aan de bovenkant van het scherm met 'Navigation, Bookmarks, Browser mide, Configuration, Exit browser' en onderaan het scherm een balk met 'Select mode is HBBTV --- User agent is HBBTV --- There is 1 window open'

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...