Ga naar inhoud


Graag advies schotel met 3 koppen


radio man

Aanbevolen berichten

Heb al een paar jaar een Visiosat Big Bisat, gekocht omdat ik dacht dat het de beste was voor de Astra's 1-2-3.

Maar eigenlijk vind ik de sterkte van Astra 2 en 3 niet zo goed (omg. Arnhem) vooral voor hd zenders.

 

Nu heb ik "ergens" gelezen dat de gewone Bisat eigenlijk beter is.

Is dat zo?

 

Ik zoek dus een goeie schotel voor deze 3 satellieten.

Een rotorschotel heb ik ook, van 110 cm, die geeft veel hogere sterktes, maar dat is logisch...

 

Graag advies en tips, bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

vaste schotel 110 cm en daar een triax rail op .Ik heb op mijn 88 cm zelfs een LNB van 19.2 gewoon vastgezet met spanbanden.Wel op een gibertini rail.Perfekte ontvangst op alle 4 mijn sats en een goede regenreserve.Soms moet men ff zoeken en wat durven proberen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey bedankt!

 

Is dit de rail die je bedoelt?

De 110cm gebruik ik al met de rotor (voor "clarke belt surfen").

Denk je dat de ontvangst zal verbeteren van de Astra's op nog een 110cm?

Wordt de hoek dan niet te klein voor alle drie satellieten?

post-40762-0-12417200-1394098736_thumb.jpg

aangepast door radio man
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Met zo'n rails zou het moeten lukken. Je kan het altijd proberen (hobby) en bekijken hoe en of het werkt. Zo'n rails kost 17 Euro, een originele van Triax. 

 

Indien je genoeg ruimte hebt, koop voor jou gewenste Astra satellieten elk één schotel. Dan richt je die elke dus op de drie Astra satellieten. Dan zou jij op 3 schotels komen van 110cm en dan een los draaibaar exemplaar. Wanneer ik buitenaf zou wonen dan had ik het zo gedaan. Je eigen centrale antenne inrichting (cai). Dan heb jij perfect ontvangst en per jaar een minuut uitval..

 

Je hoeft dan niet met schoren te werken indien je er koppen opzet voor meerdere ontvangers. MIsschien kan je met 88 cm ook perfectie bereiken, daar weten anderen meer over hier op de site.

aangepast door erwinnaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

als je slechte ontvangst hebt met je BigBisat op de ASTRA'S, dan ligt dit toch aan je afregeling.

 

Je gaat een speciale schotel voor multisatelliet ontvangst vervangen door een een schotel die gemaakt is voor ontvangst van een enkel satelliet en die dan wat aanpassen om toch wat meer satellieten te kunnen ontvangen ?

 

Ik zou beginnen met de schotel terug uit te richten.

Heb je gewone LNB's in de houders zitten dan zitten de 19.2 en 23.5 te kort op elkaar.

Kwa ontvangst lever je dan iets in, maar normaal heb je nog meer dan voldoende signaal.

 

Wil je ze toch 100% uitrichten zou ik voor de ASTRA 23.5 een smallere LNB nemen.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb 3x Opticum LQP 04 H Quad LNB.

Geen idee of deze dicht genoeg bij elkaar geplaatst kunnen worden.

Had eerst kleinere, en ook toen vond ik de opbrengst van Astra 3 magertjes.

Nu wil ik bijgaand schema gebruiken, omdat ik 4 tuners heb.

Maar ik heb hier en daar gelezen dat de gewone Bisat in wezen gevoeliger is dan de Big Bisat.

Nog een schotel 110cm (plus rail) plaatsen, in plaats van de Big Bisat, zou volgens jullie dus geen beter resultaat geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om slechts de Astra 1, 2 en 3 te kunnen ontvangen, kun je prima een Triax 88 of 110 nemen. Die geeft veel meer versterking dan een Bisat en nog veel meer dan een Big Bisat.
Om 4 satellietontvangers te bedienen, heb je wel 4 diseqc-switches nodig i.p.v. 3, zie bijlage.
 

post-60869-0-19551200-1394201132_thumb.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om slechts de Astra 1, 2 en 3 te kunnen ontvangen, kun je prima een Triax 88 of 110 nemen. Die geeft veel meer versterking dan een Bisat en nog veel meer dan een Big Bisat.

Om 4 satellietontvangers te bedienen, heb je wel 4 diseqc-switches nodig i.p.v. 3, zie bijlage.

 

 

Beste Sprietje,

 

Ik wil je kunde niet in twijfel nemen maar veel meer dan een Big Bisat is niet een juiste voorstelling van zaken. Heb zelf een BigBisat gehad en vond die waardes op de Astra's erg goed, bijna perfect. 

 

Vraag: zou een 78 Triax of soortgelijk merk primair op een satelliet meer signaal opbrengen dan een 88 of 110 met rails op dezelfde satelliet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb 3x Opticum LQP 04 H Quad LNB.

Geen idee of deze dicht genoeg bij elkaar geplaatst kunnen worden.

Had eerst kleinere, en ook toen vond ik de opbrengst van Astra 3 magertjes.

Nu wil ik bijgaand schema gebruiken, omdat ik 4 tuners heb.

Maar ik heb hier en daar gelezen dat de gewone Bisat in wezen gevoeliger is dan de Big Bisat.

Nog een schotel 110cm (plus rail) plaatsen, in plaats van de Big Bisat, zou volgens jullie dus geen beter resultaat geven?

post-40762-0-09616300-1394198868_thumb.jpg

post-40762-0-16723100-1394199057_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

als je slechte ontvangst hebt met je BigBisat op de ASTRA'S, dan ligt dit toch aan je afregeling.

 

Je gaat een speciale schotel voor multisatelliet ontvangst vervangen door een een schotel die gemaakt is voor ontvangst van een enkel satelliet en die dan wat aanpassen om toch wat meer satellieten te kunnen ontvangen ?

 

Ik zou beginnen met de schotel terug uit te richten.

Heb je gewone LNB's in de houders zitten dan zitten de 19.2 en 23.5 te kort op elkaar.

Kwa ontvangst lever je dan iets in, maar normaal heb je nog meer dan voldoende signaal.

 

Wil je ze toch 100% uitrichten zou ik voor de ASTRA 23.5 een smallere LNB nemen.

 

mvg

 

Omdat 23.5 nogal matig was ben ik destijds (paar jaar geleden) daarmee begonnen op de Big Bisat en optimaal afgesteld, toen Astra2 en tenslotte Astra1 (sterk genoeg).

Dat ging redelijk, al waren vooral hogere freqs op het randje.

Met m'n nieuwe setup heb ik sowieso quad LNB's nodig, ik weet niet of die er ook extrasmal zijn...

aangepast door radio man
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om slechts de Astra 1, 2 en 3 te kunnen ontvangen, kun je prima een Triax 88 of 110 nemen. Die geeft veel meer versterking dan een Bisat en nog veel meer dan een Big Bisat.

Om 4 satellietontvangers te bedienen, heb je wel 4 diseqc-switches nodig i.p.v. 3, zie bijlage.

 

 

Precies zoals ik het wil, maar dan voor drie tuneringangen, de vierde blijft de rotor.

Heb inmiddels een 110cm erbij besteld, en een rail, eens kijken of ik daar betere signalen uit kan halen!

aangepast door radio man
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste erwinnaar

Je schrijft:

"Heb zelf een BigBisat gehad en vond die waardes op de Astra's erg goed, bijna perfect."

Precies wat je schrijft: "gehad". Ja vroeger toen er nog geen DVB-S2, 8PSK, FEC 5/6 gebruikt werd, toen was de Big Bisat voldoende. Wil je tegenwoordig ook bij een flinke harde regenbui nog naar NGC Wild HD kunnen kijken, is een schotel die wat meer versterking geeft aan te bevelen. Een Big Bisat geeft maar 36dB versterking, een Triax 88 geeft 38,8dB, dat is het dubbele. Een Triax 110 geeft zelfs 40,2dB. Ook kun je op een Visiosat Big Bisat geen normale lnb;s plaatsen voor de Astra 1, 2 en 3. Dat moeten smalle zijn, bijv. ALPS.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...