Ga naar inhoud


Graag advies schotel met 3 koppen


radio man

Aanbevolen berichten


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste erwinnaar

 

Je schrijft:

"Heb zelf een BigBisat gehad en vond die waardes op de Astra's erg goed, bijna perfect."

 

Precies wat je schrijft: "gehad". Ja vroeger toen er nog geen DVB-S2, 8PSK, FEC 5/6 gebruikt werd, toen was de Big Bisat voldoende. Wil je tegenwoordig ook bij een flinke harde regenbui nog naar NGC Wild HD kunnen kijken, is een schotel die wat meer versterking geeft aan te bevelen. Een Big Bisat geeft maar 36dB versterking, een Triax 88 geeft 38,8dB, dat is het dubbele. Een Triax 110 geeft zelfs 40,2dB. Ook kun je op een Visiosat Big Bisat geen normale lnb;s plaatsen voor de Astra 1, 2 en 3. Dat moeten smalle zijn, bijv. ALPS.

 

Afgelopen maand heb ik deze verkocht, het signaal was meer dan goed moet ik zeggen ook op WildHD en nooit uitval gehad. Had perfect uitgericht. Met flinke regen vallen alle schotels wel eens uit toch? 

 

Het komt op mij over alsof je de Big Bisat niets vind, ik vind als je er zelf één hebt gehad en mee gewerkt hebt dat het toch anders is hoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen bedankt voor de reacties!

Sprietje je hebt me overtuigd.

Kan ik op de Triax 110 wel gewone Quad LNB's kwijt?

Voor een  triax110 moet je deze lnb hebben, Inverto Black Premium Quad

post-40340-0-91201200-1394299595_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste erwinnaar

Je schrijft:

"Het komt op mij over alsof je de Big Bisat niets vind, ik vind als je er zelf één hebt gehad en mee gewerkt hebt dat het toch anders is hoor."

Dan heb je het toch niet helemaal goed begrepen.
Ik vind de Visiosat Big Bisat de mooiste schotelantenne die er is.
Ik heb in Nederland zelf een Multytenne, een schotel van slechts 45x45cm.
Ik weet wat ik daar mee kan ontvangen. De zenders die moeilijk te ontvangen zijn op de Astra 23,5, zijn geen filmzenders dus als een zender als NGC Wild HD met regen uitvalt, hoef ik niet een belangrijk deel van de film te missen. Ook kan ik nog steeds voor een redelijk aantal zenders overschakelen naar de Astra 19,2 maar als ik ga adviseren voor een schotel die ook op de moeilijke transponders met een flinke harde regenbui gewoon beeld blijven geven, dan adviseer ik toch een iets grotere schotel.
De Big Bisat is een uitermate geschikte schotel die satellieten kan ontvangen die ver uit elkaar staan en geen moeilijke transponders gebruiken maar voor de Astra 1, 2 en 3, eventueel ook met de Hotbird, kun je ook prima een gewone schotel gebruiken met een rail.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste erwinnaar

 

Je schrijft:

 

"Het komt op mij over alsof je de Big Bisat niets vind, ik vind als je er zelf één hebt gehad en mee gewerkt hebt dat het toch anders is hoor."

 

Dan heb je het toch niet helemaal goed begrepen.

Ik vind de Visiosat Big Bisat de mooiste schotelantenne die er is.

Ik heb in Nederland zelf een Multytenne, een schotel van slechts 45x45cm.

Ik weet wat ik daar mee kan ontvangen. De zenders die moeilijk te ontvangen zijn op de Astra 23,5, zijn geen filmzenders dus als een zender als NGC Wild HD met regen uitvalt, hoef ik niet een belangrijk deel van de film te missen. Ook kan ik nog steeds voor een redelijk aantal zenders overschakelen naar de Astra 19,2 maar als ik ga adviseren voor een schotel die ook op de moeilijke transponders met een flinke harde regenbui gewoon beeld blijven geven, dan adviseer ik toch een iets grotere schotel.

De Big Bisat is een uitermate geschikte schotel die satellieten kan ontvangen die ver uit elkaar staan en geen moeilijke transponders gebruiken maar voor de Astra 1, 2 en 3, eventueel ook met de Hotbird, kun je ook prima een gewone schotel gebruiken met een rail.

 

Hoi Sprietje,

 

Ik snap je punt. Heb zelf ook van allerlei schotels gehad, van een Multytenne, draaibaar, Fuba 110, Big Bisat tot een Triax met rails nu van 78. Dat is feitelijk een ontplofte Multytenne met meer reserves. Het is blijft altijd interessant om te lezen hoe of wat goed is. Mijn eindconclusie, en ik zal het adviseren, losse schotels primair op een satelliet en die verbinden. Helaas is dat voor de meesten niet te doen. groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Mijn eindconclusie, en ik zal het adviseren, losse schotels primair op een satelliet en die verbinden. Helaas is dat voor de meesten niet te doen.

Een draaibare schotel richt zich altijd rechtsreeks op 1 satelliet, en een grote schotel met rail (Triax 110, Gibertini 120) zal vast geen slechter resultaat geven dan 4 x Triax 78 met 1 lnb..

Vier Triaxen88  met elk 1 lnb voor de vier grote sats of andere sterke zoals Turksat lijkt me overkill.

Alleen voor zwakkere satellieten op je ontvangstlokatie (bv Nilesat) is een Triax110 of een Gibertini120 met 1 lnb in het brandpunt zinvol(ler). 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie ook een Inverto aangeboden speciaal voor switches.

Wat maakt dat uit?

Het was bij een bekend Duits bedrijf waar ik de naam hier niet van mag noemen,  maar de gewone heet IDLB-QUDL40-PREMU-OPP

en bij de andere stond IDLB-QUTL-40 en in de beschrijving dat-ie speciaal voor Switches was!

Ik kan me niet voorstellen wat dat uitmaakt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...