dober Geplaatst: 27 mei 2014 Auteur Geplaatst: 27 mei 2014 De schaalverdeling gaat tot 10 blokjes, dus zeg maar 60 procent. De lnb's zitten zoals je aangegeven hebt. Als je achter de lnb's staat met zicht op de scbotel dan zit hotbird rechts, daarnaast de 19.2, linker kant van de arm 23.5 tegen de arm aan en daarnaast de 28.2
Sprietje Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 60% is echt te weinig. Dat moet minstens 75% zijn. Ik ben bang dat je schotel niet goed genoeg is uitgericht.Heb je de schotel uitgericht zonder diseqc-switch er tussen, dus de kabel rechtstreeks op de Astra 23,5-lnb aangesloten?Maak eens een foto van je schotel.
dober Geplaatst: 27 mei 2014 Auteur Geplaatst: 27 mei 2014 Bij uitrichten zonder diseqc-switch is het 65 %. schotel vanmiddag 0m 13.12 met schilderstape uitgericht op 23.5
Sprietje Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Beste doberJe schotel uitrichten met de zon, is vooral in Spanje waar de zon heel vaak schijnt een ideale manier om meteen de juiste satelliet te pakken. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij dan meteen op het maximaal haalbare staat. Je zult zowel de elevatie als de draairichting nog moeten optimaliseren door te kijken wanneer je maximale signaalkwaliteit hebt op de Astra 23,5. Heb je dat gedaan?Voor de rest ziet het er goed uit.
dober Geplaatst: 27 mei 2014 Auteur Geplaatst: 27 mei 2014 Hallo Sprietje, Hebben we wel geprobeerd maar misschien nog niet helemaal goed. Gaan we morgen overdag weer even proberen. evaluatie hebben we grotendeels via de schaalverdeling gedaan maar zullen we met aan de hand van het te ontvangen signaal proberen bij te stellen. Maar maakt het zo'n verschil dat de we van de andere 3 satellieten geen signaal ontvangen. Ik had gedacht dat er in ieder geval toch wel enig signaal op te vangen zou zijn. Maar ik laat zeker weer van me horen hoe het gegaan is en waqt het resultaat is.
Sprietje Geplaatst: 28 mei 2014 Geplaatst: 28 mei 2014 (aangepast) De ontvangst van de andere satellieten op de rail valt of staat met het perfect uitrichten van de schotel op de Astra 23,5. Elke procent die je kunt winnen met de elevatie of verdraaien moet je benutten. Dit kan dus alleen maar goed als je je satellietontvanger samen met een klein TV-scherm naast de schotel zet als je niet over meetapparatuur beschikt. En vooral belangrijk: zorg er voor dat bij het goed vastzetten van je schotel je zeker niet meer dan 1% aan signaalkwaliteit verliest. Het aandraaien van de moeren dient bijv. ook kruislings te geschieden in kleine stapjes, zie bijlage aandraaivolgorde. 28 mei 2014 aangepast door Sprietje
dober Geplaatst: 30 mei 2014 Auteur Geplaatst: 30 mei 2014 Hallo Sprietje, Waarschijnlijk doen we echt iets verkeerd want we hebben de schotel nogmaals uitgericht middels de zon methode. Ook hebben we de schotel iets verder van de muur geplaatst.Daarna gekeken of we nog beter signaal konden krijgen. In de woonkamer hadden we eerst 65 tot 70 procent,maar bij het uitrichten met de reciever op het balkon geen enkel signaal meer. Mogelijk zit het hem in de opstelling. De schotel staat op het balkon op een afstand van ruim 3.20 meter van een muurtje van 1.10 meter hoog. Zo te zien heeft de schotel genoeg vrije ruimte voor ontvangst van de sateliet. Ook heb ik al een lnb omgewisseld om uit te sluiten dat die toevallig kapot zou zijn. Ook dat leverde geen resultaat. Wat doen we verkeerd.
Sprietje Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 Zit er nog een dak boven het balkon? Met 41 graden elevatie van de signalen kun je daar natuurlijk flink last van hebben, zie bijlage.
dober Geplaatst: 30 mei 2014 Auteur Geplaatst: 30 mei 2014 Nee er zit geendak boven het balkon. Het dichtstbij is een bovenverdieping die ruim buiten het zichtveld van de schotel is.
dober Geplaatst: 30 mei 2014 Auteur Geplaatst: 30 mei 2014 Kan ik de lnb's testen of deze niet defect zijn. Zou onwaarschijnlijk zijn dat ze tijdens het transport allemaal kapot zouden zijn gegaan ,maar gezien het probleem wil ik die mogelijkheid toch uit kunnen sluiten.
Eduard07 Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 Ik sluit een lnb wel eens rechstreeks aan op een satmeter om te testen hoeveel versterking hij geeft. Zo kan ik ook vaststellen of hij defect is. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Sprietje Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 (aangepast) Maak eens een foto van het geheel. Hoe heb je die schotel daar gekregen. Is die opgestuurd of heb je die zelf meegenomen? 30 mei 2014 aangepast door Sprietje
dober Geplaatst: 30 mei 2014 Auteur Geplaatst: 30 mei 2014 Hallo Sprietje, De schotel is door een verhuisbedrijf bij mij afgeleverd in de doos van de leverancier. De foto's zal ik morgen even maken en opsturen. Heb vanavond nog even uitgericht maad kom nief verder dan 60 tot 70 procent.
dober Geplaatst: 31 mei 2014 Auteur Geplaatst: 31 mei 2014 Hallo Sprietje, Vanmorgen de schotel verplaatst. Staat nu op een afstand van 5.60 meter van het muurtje van 1.10 m hoog. Boven het muurtje steekt nog een schotel uit. De totale hoogte van grond tot bovenzijde kleinere s hotel is 1.60 m. Nieuwe schotsl uitgericht en ook dan krijg ik een maximale kwaliteit van 60 tot 70 procent. Dus nog steeds niet erg veel. Ik weet nu zo even niet waaraan het kan liggen. Voeg wat foto's bij.
Sprietje Geplaatst: 31 mei 2014 Geplaatst: 31 mei 2014 Tja, ik kan niet verkeerds ontdekken behalve dan die ene lnb die bijna recht omlaag staat , dus skew nul.Ik ga er toch wel flink aan twijfelen of de schotel het transport ongeschonden door is gekomen. Mogelijk is de schotel getorst tijdens het transport. Het vervelende is, dan er dan geen enkele schade is te zien aan de schotel maar wel totaal onbruikbaar is.Je kunt dit controleren door verticaal en horizontaal een dun touwtje te spannen aan de voorzijde van de spiegel. Als de schotel niet getorst is, dan moeten de touwtjes elkaar net raken. Als je twijfelt even het ene touwtje achter het andere touwtje doorhalen. Blijven de touwtjes enkele millimeters van elkaar, dan is de schotel getorst en werkt die van geen meter meer.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen