dober Geplaatst: 1 juni 2014 Auteur Geplaatst: 1 juni 2014 Hallo Sprietje, tussen de regenbuien door even de schotel gecontroleerd. Ik denk dat die nog wel goed is. morgen zal ik de schotel nog even in alle rust voor de zekerheid nog even controleren, dan weten we dat zeker. Welke Lnb bedoelde je
dober Geplaatst: 2 juni 2014 Auteur Geplaatst: 2 juni 2014 Hallo Sprietje, De schotel lijkt me nog oke. Ik heb met wat paktouw gemeten. De touwtjes raken elkaar net.Had vanmorgen bij het iets te ver doordraaien van de schotel plotseling wel astra 28.2 op de lnb die op de positie van 23.5 zit. De reciever gaf 65 tot 70 procent ( vrije programma's ook te zien) aan en de signaalkwaliteit van de 19.2 ontvangst was tegelijkertijd 40 tot 50 procent.(geen programma's te zien). Astra 23.5 blijft op 60 tot 70 procent en geenprogramma's te zien. Dus ik ga ervanuit dat de lnb niet defect is.
Sprietje Geplaatst: 2 juni 2014 Geplaatst: 2 juni 2014 Beste doberTja, met paktouw kun je niet meten of de schotel getorst is, daar heb je toch echt vliegertouw (of metseltouw zoals je het noemen wilt) voor nodig maar ik ga er toch aan twijfelen of je de schotel wel goed genoeg uitgericht hebt.Het komt echt op fracties van een millimeter op aan.Ik heb precies dezelfde opstelling en zit luchtbreed maar 20km van je vandaan en ik heb een perfecte ontvangst dus ik hoef niet te twijfelen of ik je de juiste afstellingen heb doorgegeven.Ik denk dat ik je moet gaan helpen alleen zit ik over enkele dagen met werklui over de vloer voor een paar weken en daarna gasten voor 3 weken dus ik zie geen kans om je binnen 5 weken te helpen. Ook heb ik een goede kennis beloofd ook zijn nieuwe schotel met monoblock uit te richten want die ontvangt nu alleen maar de Astra 19,2 en hij krijgt morgen zijn nieuwe HD-ontvanger binnen.
dober Geplaatst: 2 juni 2014 Auteur Geplaatst: 2 juni 2014 Hallo Sprietje, Ik zal de schotel opnieuw gaan meten met dunner touw. In ieder geval bedankt voor je aanbod om me te helpen. Dat je pas over een aantal weken kunt is geen probleem. Ik heb de oude schotel opstelling nog niet verwijderd dus kan in ieder geval wat programma's zien. Ik twijfel echt niet aan de instellingen die je opgegeven hebt. Ik ben de leek dus gaat het bij mij fout. Ondertussen kan ik nog met het probleem stoeien. Kan ik alleen maar iets van leren en je in ieder geval toch op afstand nog om raad vragen.
dober Geplaatst: 2 juni 2014 Auteur Geplaatst: 2 juni 2014 Schotel net opnieuw gecontroleerd. Touwtjes raken elkaar net dus zal de schotel nog wel oke zijn.
dober Geplaatst: 2 juni 2014 Auteur Geplaatst: 2 juni 2014 Eduardo07, De lnb's zijn in orde. Bedankt voor de tip
Sprietje Geplaatst: 2 juni 2014 Geplaatst: 2 juni 2014 Tja, het is wat hè dober? Je schreef gisteren "tussen de regenbuien door". Wat een geschenk uit de hemel. De eerste 6mm die er zondagochtend bij ons gevallen is sinds een heel jaar. Het is nog veel droger dan in de Sahel landen waar gemiddeld 150-500mm neerslag per jaar valt. Het Spaans metereologisch instituut maakte vorige week melding van het droogste jaar sinds de neerslagmeting 150 jaar geleden aan de zuidelijke en oostelijke costa's. Ja, hier hoef je je niet zo snel zorgen te maken over water wat in de coax is gelopen.Gelukkig is Spanje een rijker land dan de Sahel-streek en kunnen we met geld water kopen of bronnen slaan om te bevloeien maar ik ben toch al meer dan €600,- per jaar kwijt om er voor te zorgen dat al mijn bomen en stuiken niet verdorren.Ik zie landerijen met zeker 200 dode amandelbomen door de droogte in het binnenland van Mazarrón. Het fijne droge stof dringt zelfs tot binnen in je laptop door en verstopt de koeling binnen een jaar met als gevolg beschadigde processors en fans die op overspeed draaien.Maar ik neem over een paar weken wel contact met je op dat ik eens langs kom. In ieder geval fijn afstellen zo op dat terras waar je de foto van liet zien.Het zou kunnen dat de lnb-arm door het gewicht van de vier lnb's te ver omlaag is gezakt waardoor je flink signaalverlies hebt gekregen.
dober Geplaatst: 2 juni 2014 Auteur Geplaatst: 2 juni 2014 Ja Sprietje, De regen was een verademing voor de tuin en voor hef stof. Alhoewel het stof er al wel weer over een paar dagen zal zijn gezien die grote gloeilamp, die vandaag alweer z'n best deed. Fijn om te horen dat je een keer langs komt. Ik hoor het wel. Misschien heb je wel gelijk dat de 4 lnb's redelijk zwaar zijn op de arm.ik zal ondertussen eens uitzoeken hoeveel ze bij elkaar wegen. Het zijn denk ik niet de lichtste, dus wie weet nog eens anderen bestellen.
Oplossing dober Geplaatst: 2 december 2014 Auteur Oplossing Geplaatst: 2 december 2014 Hallo Sprietje, Na lange tijd (verhuizing) met jouw tips en trucs en ondersteuning eindelijk ontvangst in Spanje op onze nieuwe locatie. De Philips ontvanger was toch niet optimaal. Deze vervangen en ook de niet te ontvangen zenders kwamen probleemloos binnen. Nogmaals bedankt voor je ondersteuning, dober
Sprietje Geplaatst: 2 december 2014 Geplaatst: 2 december 2014 Mooi te horen dat het ontvangstprobleem ook voor een deel lag aan je Philips ontvanger en dat de ontvangst van alle vier de satellieten nu in orde is.Ik adviseer je Spaun diseqc-switches die je nog een aantal aan moet schaffen. Ze schakelen snel een feilloos en geven bijzonder weinig verlies. Wel duurder dan de meeste andere switches maar toch in Nederland al voor €18,- al te koop.
ben40 Geplaatst: 3 december 2014 Geplaatst: 3 december 2014 En bij genoemde webshop inmiddels € 20.- (ex. verzendkosten).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen