Erwinnaar Geplaatst: 5 maart 2014 Geplaatst: 5 maart 2014 Beste schotelaars, Wat zijn de beste mogelijkheden voor een goede en stabiele ontvangst van de bekende Astra satellieten 1,2 en 3? Ik ken de Multytenne (die is inclusief Hotbird maar daar heb ik niet zoveel aan, die talen versta ik toch toch niet, Nederlands, Engels en Duits ben ik machtig) maar die is te klein. Ik vind een 78 cm Triax te groot (wil uitzicht van buren niet verstoren) en wil het dus klein houden. Kom ik dan toch op een triplesat lnb uit van of losse lnb's op een railsysteem? Wie heeft hier ervaring mee? Kortom: alle bekende Astra satellieten zo goed mogelijk ontvangen maar niet op een schotel van 80 cm.
Moderator ceesv Geplaatst: 5 maart 2014 Moderator Geplaatst: 5 maart 2014 60 cm is dan het minimum, met tevens ook minimum reserve. Je zal dan echt je schotel optimaal moeten (laten) uitrichten en rekening houden met uitval bij slecht weer. Het verschil in de schotelafmeting zie je alleen maar wanneer je de 2 schotels naast elkaar hebt hangen! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Seniorsatter Geplaatst: 6 maart 2014 Geplaatst: 6 maart 2014 (aangepast) Als je toch perse niet groter wil dan triax 64, kan je het beste een triplesat-lnb monteren. Die geeft meer signaal-kwaliteit dan losse lnb's. Bij losse lnb's i.c.m. multiblock zijn de lnb-houders te dik, d.w.z. de lnb's kunnen niet dicht genoeg bij elkaar staan. Ook zgn ""rocket-lnb's"" zoals Alps, Megasat, Maximum enz, geven dan minder signaal-kwaliteit dan een triplesat-lnb. Staat weliswaar niet in mijn handtekening, maar ik heb ook sinds begin januari een Triax 78 met Triplesat in mijn voortuin staan, dus ik heb inmiddels genoeg ervaring met diverse schotels en lnb's. Je zou natuurlijk ook een Triax 54 i.c.m. Triplesat kunnen proberen, ik zie de Triax 54(cm) al te koop staan voor € 17.50 6 maart 2014 aangepast door Seniorsatter
Erwinnaar Geplaatst: 6 maart 2014 Auteur Geplaatst: 6 maart 2014 Heb het één en ander doorgelezen op het forum. Liefste ga ik voor kwaliteit maar ben wél enthousiast geworden over het topic over de Triax met vier koppen voor de Astra 's en Hotbird. Is niet topkwaliteit in vergelijking met een Fuba 850, rails enz. Ziet er redelijk solide uit en de ontvangst zal beter gaan dan de Multytenne die ik te leen had. Gisteren kon ik de BBC niet ontvangen in de avond, nu weer wel, srf info dan weer wel en weer niet maar NGC WildHD weer wel. Schipperen en compromissen sluiten. De mast waar die opkomt is niet perfect waterpas, het is een hele toer om dat alsnog zo te krijgen maar met wat ter plekke finetunen van de lnb beugel moet dat lukken. Meer mensen ervaring met een iets afwijkende, niet waterpas staande mast? De hotbird voor tien euro extra (single alps lnb) dan alsnog ontvangen zodat de fastscan lijst alsnog alles moet weergeven en gratis cursus Italiaans.
ronaldsl Geplaatst: 6 maart 2014 Geplaatst: 6 maart 2014 je maakt het je zelf (extra) moeilijk als de paal niet waterpas staat. Waarom is die niet waterpas te stellen ? Ik heb hier een stijgerpijp aan de muur met 2 beugels, staat 100% waterpas.
Sprietje Geplaatst: 6 maart 2014 Geplaatst: 6 maart 2014 Ik zou niet weten waarom je het jezelf extra moeilijk maakt als de paal niet waterpas staat. Staat deze voor- of achterover, kun je dat compenseren met de elevatie instelling van je schotel. Staat deze iets naar links of rechts, dan maakt het al helemaal niets uit want de schuinstand van de rail geef ik altijd in graden en in hoogteverschil op tussen de lnb's.
ronaldsl Geplaatst: 6 maart 2014 Geplaatst: 6 maart 2014 ach uiteindelijk en ooit zul je wel eens beeld hebben cq ontvangen.
Eduard07 Geplaatst: 6 maart 2014 Geplaatst: 6 maart 2014 Beste schotelaars, Wat zijn de beste mogelijkheden voor een goede en stabiele ontvangst van de bekende Astra satellieten 1,2 en 3? Ik ken de Multytenne (die is inclusief Hotbird maar daar heb ik niet zoveel aan, die talen versta ik toch toch niet, Nederlands, Engels en Duits ben ik machtig) maar die is te klein. Ik vind een 78 cm Triax te groot (wil uitzicht van buren niet verstoren) en wil het dus klein houden. Kom ik dan toch op een triplesat lnb uit van of losse lnb's op een railsysteem? Wie heeft hier ervaring mee? Kortom: alle bekende Astra satellieten zo goed mogelijk ontvangen maar niet op een schotel van 80 cm. Als je een schotel van 80 cm/Triax78 aan de muur hangt en je doet een stap achteruit, is het slechts een kleine schotel. Verwar hem niet met een Triax88. Dat is een groot verschil. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
minplus Geplaatst: 6 maart 2014 Geplaatst: 6 maart 2014 (aangepast) Misschien is de Visiosat (big bisat) een optie? 6 maart 2014 aangepast door minplus 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Eduard07 Geplaatst: 6 maart 2014 Geplaatst: 6 maart 2014 (aangepast) Ik denk dat die meer opvalt dan een Triaxje 78. Bovendien is TS al in het bezit van de Bigsat, maar zoekt hij juist daarom een Smallsat. 6 maart 2014 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Erwinnaar Geplaatst: 7 maart 2014 Auteur Geplaatst: 7 maart 2014 Dank voor jullie inbreng. Uiteindelijk is het toch een 78 triax geworden met vier koppen. Het werkt PERFECT. Mede dankzij het topic hierover.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen