Gast mrghost Geplaatst: 6 maart 2014 Geplaatst: 6 maart 2014 hallo ik heb een dm7020hd en een 85cm schotel die met diseqc 1.2 wordt aangestuurd (motor) sinds 2 dagen heb ik moeite met ontvangen van zenders. ik heb 7graden eutelsat voor turks tv op bepaalde zenders krijg ik helemaal geen signaal 0 db signal rate .. en op andere zenders die het wel doen op 7 graden oost heb ik weer wel beeld met 9.4 db tot 10 db .. als ik overschakel naar canaldigitaal heb ik op meeste zenders ook het probleem met afstemmen mislukt.. ennkel rtl4hd doet het en nog een paar sbs6 hd ned123hd etc geen een doet het. allemaal zelfde probleem met afstemmen mislukt heb mijn oude lijst en nieuwe lijsten vergeleken en beide doen het niet. heb net weer een nieuwe ingezonden dus ligt niet aan mijn zenderlijst . lengtegraad en breedtegraad staan ook goed, normaal als ik astemmen mislukt kreeg op sommige dagen dan speelde ik met lengegraad deze vehroogde ik bv naar 7.500 en soms met goed weer op 6.500 ik heb een tuin en mijn schotel zit niet op dak van daar dus ook dat met lengtegraad verschild afentoe, voorderest heb ik een open tuin dus zitten geen bomen ... hoor graag van jullie of jullie wat tips hebben ik zelf zit te denken dat er iets mis met de lnb is (messchien al een stukje dood aant gaan?) ik wil morgen een nieuwe lnb gaan halen de invacom snh-031 lijkt mij wat , maar ik weet niet of deze wel goed is aangezien ik bijna nergens review kan zien, daarnaast kan ik ook een MIT lnb low noise nemen , wie van jullie gebruikt een invacom en wie heeft ervaring met een MIT lnb ? mvg ghost
blackeyes Geplaatst: 6 maart 2014 Geplaatst: 6 maart 2014 gewoon een inverto black ultra halen is en blijft de beste lnb vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
trust Geplaatst: 7 maart 2014 Geplaatst: 7 maart 2014 Bij astra is er een satelliet wissel geweest http://www.sat4all.com/forums/topic/338839-slechts-deel-zenders-astra-19-in-scandinavië-te-ontvangen/?p=2222786 Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
jeevanhoof Geplaatst: 7 maart 2014 Geplaatst: 7 maart 2014 Hoi, ik zou toch maar wachten met die andere LNB en eerst je probleem oplossen. Als je schotel goed vaststaat en je schotel is goed uitgericht met de juiste lengte en breedte graad ingevuld in je ontvanger, hoef je daar niets meer in te veranderen. Als het beeld dan toch wegvalt en het komt terug als je de lengtegraag aanpast, dan is je schotel (of moter) verschoven op de mast, door bv de wind. Dus ik vermoed dat je schotel weer verdraaid is. Je gaat dit niet kunnen oplossen door het plaatsen van een nieuwe lnb. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Gast mrghost Geplaatst: 7 maart 2014 Geplaatst: 7 maart 2014 (aangepast) @ jeevanhoof schotel staat al jaren op zelfde plek en is niet verschoven zit heelgoed vast anders zou ik op 7 graden ook geen beeld moeten krjgen gister had ik heel even beeld op 19grade en 13 grade daarna viel het weer weeg maar tips zijn altijd goed zal toch voordezeker heid kijken of alles goed is kan zijn dat je gelijk hebt dat het iets verschoven is 7 maart 2014 aangepast door mrghost
jeevanhoof Geplaatst: 7 maart 2014 Geplaatst: 7 maart 2014 Hoi, heb je het kabeltje en de aansluiting al eens gekontroleerd tussen de moter en de LNB? mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Gast mrghost Geplaatst: 7 maart 2014 Geplaatst: 7 maart 2014 (aangepast) @sprietje ik woon in den haag @jeevanhoof ik heb de probleem inmiddels verholpen lag toch echt aan mijn alps lnb die ik al zeker meerdan 5jaar erop had staan, na wat inspectie zag ik ook dat er water in is gekomen dus stukje kabel weg geknipt nieuwe f connector en een nieuwe lnb ingezet , nu heb ik overal weer beeld, voordat ik het ging vervangen had ik op 7graden op turkse kanaal ATV geen beeld en op kanal 7 kreeg ik dus afstemmen mislukt in de nacht kreeg ik op hotbird even beeld en op 19 grade alleen op mtv kanalen op duitse en nederlandse zenders kreeg ik foutmeldingen zoals afstemmen mislukt en sidpad not found. toch iedereen bedankt voor de tips aan keuze voor lnb ik heb inmiddels een lnb een inverto black ultra besteld bij mijn huidige satboer hadden ze die niet op voorraad doe het nu tijdelijk met een titanium 02db note: heb nu overal weer beeld! 7 maart 2014 aangepast door mrghost
Gast mrghost Geplaatst: 7 maart 2014 Geplaatst: 7 maart 2014 (aangepast) update heb nu weer geen beeld op astra duitse zenders etc werken allemaal niet alleen mtv rocks voorderset hotbird sky italia cinama 1 werkt derest van de zenders werken niet op 7graden oost heb ik weer last van ontvangen van ATV kanal7 zit splinternieuwe lnb op vanmiddag deed hij het nog nu weer foetsie op 19grade nederlandse zenders zie ik wel signaal db 14.5 en op sky kanalen zie ik signaal op 0 db staan heeft iemand nog tips? ik gebruik een dm7020hd kabel tuner werkt goed sat tuner zal niet defect zijn aangezien ik beeld heb op turkse zenders alleen op een aantal transponders geen signaal 7 maart 2014 aangepast door mrghost
Moderator ceesv Geplaatst: 7 maart 2014 Moderator Geplaatst: 7 maart 2014 Het wordt tijd om eens systematisch aan te geven wat je wel en wat je niet ontvangt. Je hebt op elke satelliet zenders in de hoge en in de lage band. Verder heb je nog de keuze uit horizontale en verticale zenders. Is er een samenhang tussen de zenders die je wel en niet ontvangt? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen