Moderator wiz Geplaatst: 17 maart 2014 Moderator Geplaatst: 17 maart 2014 https://forums.mageia.org/en/viewtopic.php?f=7&t=689 hier staat wat info hoe je in mageia citrix aan de praat zou moeten krijgen. Goed om te zien dat je volhoudt Con! VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Con Geplaatst: 17 maart 2014 Auteur Geplaatst: 17 maart 2014 https://forums.mageia.org/en/viewtopic.php?f=7&t=689 hier staat wat info hoe je in mageia citrix aan de praat zou moeten krijgen. Goed om te zien dat je volhoudt Con! Dank voor de link en . . . . ik heb de eigenschap geduld als een paard te hebben. (vanuitgaande dat paarden geduld hebben ) Daar ga ik vanavond mee verder, met die link natuurlijk. Als Citrix draait ben ik uit de brand en kan ik Windows helemaal loslaten. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Duracell Geplaatst: 17 maart 2014 Geplaatst: 17 maart 2014 Ik ben ook wel eens met linux aan het stoeien, maar ik vind het inloggen met wachtwoord overal voor erg lastig. Kan dat uitgeschakeld worden Triax 88 met 4 x Inverto Black Ultra lnb's. Vu+Solo 4K OPEN ATV 6.0 Samsung 48JU7000 Harmony Elite
verkerkbr Geplaatst: 17 maart 2014 Geplaatst: 17 maart 2014 Dat is nu juist de beveiliging van Linux. Gebruikers met een eigen wachtwoord kunnen niets aan het systeem wijzigen en hebben een eigen afdeling op het computer systeem. Als er wijzigingen of zaken geinstalleerd moeten worden dan is er het root (administrateur) wachtwoord voor nodig. Dus als de gebruiker een email ontvangt met een virus of andere malware kan dit niet geinstalleerd worden. Een gebruiker hoeft maar een keer in te loggen met een wachtwoord. Dus het lastig zijn valt wel mee. Kan wel gelijk geschakeld, maar zou dit zeker niet doen.
Con Geplaatst: 17 maart 2014 Auteur Geplaatst: 17 maart 2014 Ik heb nu een SSD waarop Mageia staat, een Windows data-schijf die ik aanroep met Thunderbird onder andere. Zo heb ik ook een Windows mediaschijf, daar krijg ik foutmeldingen op en niet te zien. Dit is de melding; Er is een fout opgetreden bij het aanspreken van 'Persoonlijke map', het systeem geeft de volgende foutmelding weer: The requested operation has failed: Error mounting /dev/sdc2 at /run/media/genius/Media: Command-line `mount -t "ntfs" -o "uhelper=udisks2,nodev,nosuid,uid=500,gid=500,dmask=0077,fmask=0177" "/dev/sdc2" "/run/media/genius/Media"' exited with non-zero exit status 12: Failed to read last sector (1953512491): Invalid argument HINTS: Either the volume is a RAID/LDM but it wasn't setup yet, or it was not setup correctly (e.g. by not using mdadm --build ...), or a wrong device is tried to be mounted, or the partition table is corrupt (partition is smaller than NTFS), or the NTFS boot sector is corrupt (NTFS size is not valid). Failed to mount '/dev/sdc2': Invalid argument The device '/dev/sdc2' doesn't seem to have a valid NTFS. Maybe the wrong device is used? Or the whole disk instead of a partition (e.g. /dev/sda, not /dev/sda1)? Or the other way around? Weet iemand hier hier mee om te gaan? Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Mojo Geplaatst: 18 maart 2014 Geplaatst: 18 maart 2014 Dank voor de link en . . . . ik heb de eigenschap geduld als een paard te hebben. (vanuitgaande dat paarden geduld hebben ) Daar ga ik vanavond mee verder, met die link natuurlijk. Als Citrix draait ben ik uit de brand en kan ik Windows helemaal loslaten. Jezus, zeg dat dan direct. Ik ben hier laptops met Mint aan het installeren met Citrix. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Con Geplaatst: 18 maart 2014 Auteur Geplaatst: 18 maart 2014 (aangepast) Het blijft tobben met Linux, je moet toch van hele goeie huizen komen om de moed niet op te geven . . . ik volg de tut; Flash Player installeren 11.2 Download de recentste Flash Player van de Adobe-site. Pak het installatiebestand uit.tar -zxvf flashplayer_11_plugin_debug.i386.tar.gzHet pakket bevat het volgende: libflashplayer.so usr Maak een map genaamd plugins in de installatiemap van Google Chrome. sudo mkdir /opt/google/chrome/plugins Kopieer libflashplayer.so naar de map plugins. cp libflashplayer.so /opt/google/chrome/plugins Kopieer de configuratiebestanden voor lokale instellingen van Flash Player naar de map /usr. sudo cp –r usr/* /usr En wat zegt Mageia dan: [root@localhost ~]# cp –r usr/* /usr cp: kan status van ‘–r’ niet opvragen: Bestand of map bestaat niet cp: kan status van ‘usr/*’ niet opvragen: Bestand of map bestaat niet [root@localhost ~]# ^C [root@localhost ~]# En als ik dan . . . [root@localhost ~]# cd /usr [root@localhost usr]# Waarom niet klikkerdeklik en het werkt, dat zou iedereen over de streep krijgen . . . Nee, je moet eerst kiezen welke plugin je moet hebben er zijn er 4. Dan moet je kiezen uitpakken of installeermethode 1 of 2, waarom al die keuzes, daar snap ik geen hout van. Weet dan ook niet welke keuze te maken, t' blijft tobben. Ik heb één geluk ik ben een beetje anti MS . . . . . 18 maart 2014 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
verkerkbr Geplaatst: 18 maart 2014 Geplaatst: 18 maart 2014 (aangepast) Je moet bij voorkeur de software installeren zoals die in de software lijsten staat. Dan gaat het klikkerklik software erop of er weer af. Vrijwel alle mogelijk software is de vinden op de softwarelijsten van de distributie en in het juiste formaat .deb of .rpm en kan zo geinstalleerd worden. Bij Linux is alles beschikbaar. Je hoeft vrijwel nooit bij een leverancier te zijn voor een driver of een plugin. 18 maart 2014 aangepast door verkerkbr
Moderator wiz Geplaatst: 18 maart 2014 Moderator Geplaatst: 18 maart 2014 Het blijft tobben met Linux, je moet toch van hele goeie huizen komen om de moed niet op te geven . . . ik volg de tut; Flash Player installeren 11.2 Download de recentste Flash Player van de Adobe-site. Pak het installatiebestand uit. tar -zxvf flashplayer_11_plugin_debug.i386.tar.gz Het pakket bevat het volgende: libflashplayer.so usr Maak een map genaamd plugins in de installatiemap van Google Chrome. sudo mkdir /opt/google/chrome/plugins Kopieer libflashplayer.so naar de map plugins. cp libflashplayer.so /opt/google/chrome/plugins Kopieer de configuratiebestanden voor lokale instellingen van Flash Player naar de map /usr. sudo cp –r usr/* /usr En wat zegt Mageia dan: [root@localhost ~]# cp –r usr/* /usr cp: kan status van ‘–r’ niet opvragen: Bestand of map bestaat niet cp: kan status van ‘usr/*’ niet opvragen: Bestand of map bestaat niet cp usr/* /usr -r zou het wel moeten doen. Wat verkerkbr zegt. Ik ken mageia niet zo, maar ik kan me niet voorstellen dat daar geen repository bij zit waarvan je zo dit soort dingen klikkerdeklik geinstalleerd krijgt. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Con Geplaatst: 18 maart 2014 Auteur Geplaatst: 18 maart 2014 (aangepast) Je moet bij voorkeur de software installeren zoals die in de software lijsten staat. Dan gaat het klikkerklik software erop of er weer af. Vrijwel alle mogelijk software is de vinden op de softwarelijsten van de distributie en in het juiste formaat .deb of .rpm en kan zo geinstalleerd worden. Bij Linux is alles beschikbaar. Je hoeft vrijwel nooit bij een leverancier te zijn voor een driver of een plugin. Maar Google en FF ziet die plugin niet na installatie, dat is het probleem. @wiz [genius@localhost ~]$ cp usr/* /usr -r cp: kan status van ‘usr/*’ niet opvragen: Bestand of map bestaat niet [genius@localhost ~]$ Zeg het maar, heb ik dat? 18 maart 2014 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
verkerkbr Geplaatst: 18 maart 2014 Geplaatst: 18 maart 2014 https://wiki.mageia.org/en/Flash_Plugin_Installation
Moderator wiz Geplaatst: 19 maart 2014 Moderator Geplaatst: 19 maart 2014 als je die tar van flash hebt uitgepakt dan zal er in die directory waar je staat een flashplayer_11_debug_plugin directory gemaakt worden waar de tar in uitgepakt wordt. cd naar die directory met cd <naam van die flashdirectory>. In deze directory zal een subdirectory usr zijn. Die moet je dan kopieren naar /usr met cp usr/* /usr -r. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Con Geplaatst: 19 maart 2014 Auteur Geplaatst: 19 maart 2014 Ik heb besloten om een lang weekend te houden, dan kan ik rustig me verder richten op Linux. Wellicht installeer in Linux voor de zoveelste keer maar de Zwaartekracht gaat liggen (bij voldoende ondersteuning de Sat4all omgeving) richting Citrix. Ik ben dus op zoek naar een goede Citrix installatie en hoop ook van harte dat jullie net zoveel tijd hieraan kunnen geven dan hetgeen ik er voor heb uitgetrokken . . . Ik weet, da's teveel gevraagd maar nu (in die 4 dage) moet het lukken, de hete adem tot succes voel ik in mijn nek, anders moet ik W7 aanschaffen . . . . . . Wellicht andere distro . . . als ik het maar snap (lees voor elkaar krijg). En wie wil dat nu hier Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
dvbs Geplaatst: 19 maart 2014 Geplaatst: 19 maart 2014 (aangepast) Con, hoe jij volhoudt; Respect! 19 maart 2014 aangepast door dvbs Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
Con Geplaatst: 19 maart 2014 Auteur Geplaatst: 19 maart 2014 (aangepast) Con, hoe jij volhoudt; Respect! Weet je, ieders hulp alhier wil ik ook niet zomaar teniet doen een extra prikkel dus. Maar . . . soms begint de moed wel een beetje te zakken, ik heb nog veel problemen te overwinnen, bv een windows hd die ik niet kan lezen, een andere hd die ik iedere keer moet aankoppelen (mounten) om mijn post te halen. Maar dat zijn slechts bijzaken, nummer één is Citrix werkend krijgen dan heb ik voor mij de strijd gewonnen en weet dan ook zeker Linux te blijven houden . . . Citrix is dus mijn zorgen-kindje. De rest, ach veel lezen en veel in Google translate duwen en dan trek ik dat wel. En als iemand nog suggestie heeft voor een andere distro waarbij Citrix eenvoudig (voor mij althans) te installeren is, ik hou me aanbevolen . . . . Eerst maar ff ontspanning en een mop plaatsen (althans een plaatje van 2 beren . . .) 19 maart 2014 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen