Con Geplaatst: 21 maart 2014 Auteur Geplaatst: 21 maart 2014 Ik heb, ten einde raad vanmorgen een dualboot gemaakt met Mint. Bizar was wel weer dat Mint, na het uitwerpen van de CD hing. Dan hou je je hart weer vast natuurlijk . . . Maar goed, Mint erop en an een geworstel van 3 uur heb ik dan eindelijk toegang tot mijn basis werkplek (met de tip van Mojo). Maar het werkblad ziet er niet uit, ik had piepkleine onduidelijke icoontjes en kon nog net het starticoontje aanklikken om mij af te melden. Maar goed het begin is er. Ik hoop trouwens van harte dat het met Mageia ook nog lukt, daar weet ik immers nu wel het een en ander te vinden. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Tonskidutch Geplaatst: 21 maart 2014 Geplaatst: 21 maart 2014 bij files op de autoweg twijfel ik altijd heel erg om de rijbaan te wisselen doe ik dat dan lijkt het altijd de verkeerde keuze te zijn geweest het is maar dat je niet teveel distro's wisselt Coles Corner Richard Hawley
Con Geplaatst: 21 maart 2014 Auteur Geplaatst: 21 maart 2014 (aangepast) bij files op de autoweg twijfel ik altijd heel erg om de rijbaan te wisselen doe ik dat dan lijkt het altijd de verkeerde keuze te zijn geweest het is maar dat je niet teveel distro's wisselt Ik ga ook altijd bij de verkeerde kassa staan . . . heb ik dat? Maar ja, ik moet het hebben draaien en Mojo was nog al enthousiast dat ik dacht (een beetje ten einde raad) dan weer een Mint erop, daar was ik tenslotte mee begonnen. Bij de eerste installatie van Mint ging het al fout wat later bleek verkeerd ingerichte harde schijven. En nog steeds, ik heb nog steeds één HD die ik niet kan lezen, uiterst irritant. Hier een screenshot zoals mijn basis werkplek eruit ziet; 21 maart 2014 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Moderator wiz Geplaatst: 21 maart 2014 Moderator Geplaatst: 21 maart 2014 Goed om te zien dat je toch je citrix werkplek in linux voor elkaar hebt. Mint is een fijne distributie, en ook de ikoontjes moet je ergens aan kunnen passen. voor wat betreft mageia, heb je wel nog die certificaten gekopieerd naar de citrix keystore? Als je mageia nog hebt draaien, kijk eens of je wfica kan starten vanaf de commandline? VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Con Geplaatst: 21 maart 2014 Auteur Geplaatst: 21 maart 2014 (aangepast) Jazeker heb ik Mageia (nou "zeker" . . . bij mij is blijkbaar niets meer zeker) ik ik mageia nog draaien, ik heb idd de certificaten nog gekopieerd maar mocht niet baten. wfica van de cli, hoe doe ik dat? Je houdt het NIET voor mogelijk Citrix draait onder Mageia, wordt vervolgd, nu ff stoeien met mijn werkplek. 21 maart 2014 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 22 maart 2014 Auteur Geplaatst: 22 maart 2014 (aangepast) Bij de laatste installatie van Mageia en daarne Citrix ben ik blijkbaar vergeten lib64canberra-gtk0 en libcanberra-gtk0 te installeren. Daarna deed Citrix het. Ik heb ff lopen stoeien op mijn werkplek en alles functioneert naar behoren, ook geen verminkte schermen, helemaal goed zoals ik heb kunnen zien. Heb nog wel ff zitten stoeien met het toetsenbord, haakje link was haakje rechts enz. maar dat was een kwestie op mijn werkplek toetsenbordinstellingen wijzigen. Verder ging alles probleemloos. Vanaf hier wil ik iedereen van harte bedanken voor de ondersteuning die ik o zo hard nodig had, so far so good . . . Maar ik ben er nog niet, ik zit weer te tobben met Java, deze geinstalleerd maar wanneer ik naar flyordie ga in chrome dan wordt gevraagd de Java plugin te installeren. Dat geldt trouwens ook voor FireFox. In beide gevallen lukt het niet, zal het wel weer niet snappen . . . . . De vorige keer ben ik er uitgekomen maarja . . . wat ik toen precies heb gedaan na zoveel acties . . . . . 22 maart 2014 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Tonskidutch Geplaatst: 22 maart 2014 Geplaatst: 22 maart 2014 firefox > extra > addons > addons beheren / zoeken installeren ik heb ice-tea voor java applets in firefox (opensuse) misschien helpt dat Coles Corner Richard Hawley
Con Geplaatst: 22 maart 2014 Auteur Geplaatst: 22 maart 2014 Ja ik denk dat dat helpt. Staat mij bij dat ik die plugin heb uitgeschakeld omdat ik een iced-tea error kreeg op de betreffende site. Ga er nog eens naar kijken. Ik denk overigens (aan allen) dat ik nog wel gereproduceerd krijg hoe ik Citrix tenslotte werkend heb gekregen, ik zal dat overzicht een keertje geven, kan nooit geen kwaad (al is het maar voor mijzef . Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 22 maart 2014 Auteur Geplaatst: 22 maart 2014 (aangepast) firefox > extra > addons > addons beheren / zoeken installeren ik heb ice-tea voor java applets in firefox (opensuse) misschien helpt dat Met deze tut https://wiki.mageia.org/en/Install_java_oracle is het gelukt, ook hier was Mageia weer weerbarstig, ik moest een aantal subdirectory's aanmaken omdat de plugins van Google niet op de reguliere plaats stond, daar had wiz ook al last van. 't is een hele hobbel dat Mageia, ik denk dat een prematuur geboren Linux jonkie allang was afgehaakt. Maar goed, de interface komt wél vriendelijk over. We gaan door! 22 maart 2014 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Tonskidutch Geplaatst: 23 maart 2014 Geplaatst: 23 maart 2014 oké Con, dacht dat je in de webbrowser de plugin nodig had inderdaad gewoon door gaan Coles Corner Richard Hawley
Con Geplaatst: 23 maart 2014 Auteur Geplaatst: 23 maart 2014 Het val me op dat de perfomance lager is dan in Windows. Bij het spelen van snooker is het allemaal nét een beetje schokkerig terwijl het in W7 uiterst vloeiend ging. Je kunt in snooker diverse grafische opleukertjes uitzetten indien de beelden schokkerig zijn, heb ik gedaan en is al een stuk beter. Ik weet ff niet wat je en waar je dat in moet stellen, ik heb een AMD 5500 4-core met een ingebouwde grafische chip welke ik gebruik, dus de processor is en was snel zat maar nu is het blijkbaar krap. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Tonskidutch Geplaatst: 23 maart 2014 Geplaatst: 23 maart 2014 (aangepast) standaard is de performance "gewoon weg veel hoger" dat ligt aan de periferie / grafische chip ondersteuning hier gaat echt alles heel veel sneller kan echter geen vergelijking geven met andere systemen die andere drivers nodig hebben misschien heb je wel alle desktop effecten ingeschakeld hetgeen veel render en cpu processen met zich brengt 23 maart 2014 aangepast door Tonskidutch Coles Corner Richard Hawley
Con Geplaatst: 23 maart 2014 Auteur Geplaatst: 23 maart 2014 (aangepast) standaard is de performance "gewoon weg veel hoger" dat ligt aan de periferie / grafische chip ondersteuning hier gaat echt alles heel veel sneller kan echter geen vergelijking geven met andere systemen die andere drivers nodig hebben misschien heb je wel alle desktop effecten ingeschakeld hetgeen veel render en cpu processen met zich brengt Heeft Flash invloed op de performance? Laat ik het anders vragen, zou Flasheen positieve invloed kunnen hebben, deze krijg ik nog niet geinstalleerd. 23 maart 2014 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Tonskidutch Geplaatst: 23 maart 2014 Geplaatst: 23 maart 2014 (aangepast) een spel, zou überhaupt niet werken als het flash gebaseerd is en er geen flash op je distro geinstalleerd is ik denk dat je die grafische onboard (integrated in CPU chip) drivers er niet werkend op hebt dat kan een distro / kernel issue zijn (had mń kamaraad met oude opensuse 12,3 en oudere kernel ook) ik gis nu enkel kijk zelf eens in systeemmonitor 23 maart 2014 aangepast door Tonskidutch Coles Corner Richard Hawley
Con Geplaatst: 23 maart 2014 Auteur Geplaatst: 23 maart 2014 Tijdens het snooker is de maximale belasting van mijn cpu 23% en verder geen bijzonderheden. Zal is verder in het systeem kijken. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen