Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

ik heb een qnap nas ts-212p gekocht,en ben er nog altijd mee bezig,ziet er zeer complex uit,maar ja,mag voor die prijs.

Nu zou ik graag weten,of ik die nas,zo kan maken,dat ik hem zie in mijn netwerkomgeving als computer,zodat ik in windows verkenner bestanden kan overzetten,of sla ik helemaal de bal verkeerd,en kan dat gewoon niet?

Dit zijn mijn eerste prille minuten,en kan niet direct zo vinden,hoe ik een hoop bestanden (mijn multimedia) over te zetten naar de nas.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

In het kort:

Met behulp van het hulpprogramma Qfinder de QNAP in het netwerk opzoeken.

Netwerkinstellingen aanpassen (vast IP adres)

Gebruiker(s) aanmaken

Permissies voor delen goed zetten (koppeling gebruikers en folders)

Een Qnap is geen simpele netwerk harddisk maar een netwerkserver met zeer veel mogelijkheden. Beveiliging staat voorop en daarom moet je gebruikers aanmaken en permissies instellen.

Klinkt moeilijker dan het is, maar neem er wel je tijd voor.

Geplaatst:

Ik heb het zelf gevonden,ik heb al succesvol kunnen connecteren in een werkgroup,met gebruikers.FTP en WEB server is ook al gevonden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst: (aangepast)

Qnapfinder is inderdaad het tool om te beginnen... zoals pionewbie schrijft.

die staat op de CD en er is ook een te vinden voor download bij het officiele qnap forum.

goede planning maken voor de gebruikers en de eventuele private mappen

dat kan ook naderhand gewoon via je webinterface doe dat niet zomaar...

geef je PC altijd toegang via het invullen van het IP-adres van DIE PC menu veiligheid / engels security

zie afbeelding

Edit

aha mooi dat je dat al voor mekaar hebt! ;)

Edit 2:

je ziet mijn PC is aangemeld en de receiver is aangemeld < want die wil je straks ook per NFS aankoppelen

aangepast door Tonskidutch

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Begin eerst eens om de gebruiksaanwijzing te lezen, vooral als je geen ervaring hebt. Die kun je zelfs downloaden http://download.qnap.com/Storage/Manual/QNAP_Turbo_NAS_User_Manual_V4.0_ENG.pdf

Vanaf hoofdstuk 5.3 kun je zien hoe je een gedeelde map aanmaakt op de Nas. Om mee te beginnen zou ik 1 testmap aanmaken en voor iedereen toegankelijk maken. Hoe je deze kan benaderen vanaf je PC zie je in hoofdstuk 2.4  probeer bestanden over te zetten.

Als dat allemaal gelukt is kunnen we een stapje moeilijker en kun je andere mappen aanmaken en die op gebruikersniveau gaan beveiligen als je dat zou willen. Het is uiteraard wel veiliger, maar niet altijd even handig vooral niet als je alleen binnenshuis er mee wil werken. Wil je bestanden ook via het internet willen benaderen moet je wel.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst: (aangepast)

goed advies winwiz,

vooral het kopiëren van data naar de NAS en de rechten correct (en wel bedacht) instellen kost tijd

(zie vu+ duo 100mbit opnames overzetten > dat kan al gauw een dag duren, dus als je dat op de verkeerde plek doet ben je al twee dagen verder :sick: )

ciao

aangepast door Tonskidutch

Second Life

Mungo Parker

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...