Ga naar inhoud


Wat zijn de knelpunten m.b.t. het streamen naar een Tablet (Android of Ipad)


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik heb een wat oudere Acer tablet en daar wil het streamen van SD content redelijk lukken, HD gaat echter niet.

Op mijn laptop lukt streamen van HD uitstekend maar die is ook nieuw en dat gebeurt daarop via 5GHz WiFi of direct via UTP.

 

Nu dat zo langzaam aan de SD kanalen van CD verdwijnen en overgaan naar HD wil ik een moderne tablet kopen zodat ik ook daarop de HD kanalen probleemloos kan streamen.

 

Wat is nu grotendeels bepalend om dit te bereiken.

Uiteraard een goede netwerkverbinding en snelle hardware (SOLO2) maar die heb ik beiden.

Mijn vraag is dan ook waar ik daarnaast nog de meeste aandacht aan moet besteden, hardware / software van de tablet?

Heeft iemand al ervaring met het probleemloos streamen naar een Android tablet en zo ja met welke tablet?

 

Is probleemloos streamen ook mogelijk met b.v. een Ipad Air en zo ja, welke alternatieve software moet ik dan gebruiken i.p.v. DreamDroid.

Iemand al ervaring hiermee of moet ik Apple voor het streamen maar vergeten?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Nee, dat hoef je niet te vergeten. Op mijn Aaipet 4 gebruik ik BlackBox Pro i.c.m. met met DreamBox 8000. Werkt uitstekend en zonder schokken. Zelfs op gewone 2.4Ghz WiFi verbinding..

 

Op oudere (en goedkope) tablets kun je HD gewoon vergeten. Hun CPU's zijn daar veel te traag voor.. Zelfs op de Galaxy Tab 2 werkt HD niet vloeiend..

Link naar reactie
Delen op andere sites

solo2 kun je de stream lager zetten het zogenaamde transcoding dit kun je via de webif doen daarna gaat het al een stuk beter.

Ik heb een acer liquid e2 daar gaat het goed op.

Ik zit op het werk dus kan je helaas even niet vertellen waar je dat kunt vinden op de solo2.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat hoef je niet te vergeten. Op mijn Aaipet 4 gebruik ik BlackBox Pro i.c.m. met met DreamBox 8000. Werkt uitstekend en zonder schokken. Zelfs op gewone 2.4Ghz WiFi verbinding..

 

Op oudere (en goedkope) tablets kun je HD gewoon vergeten. Hun CPU's zijn daar veel te traag voor.. Zelfs op de Galaxy Tab 2 werkt HD niet vloeiend..

 

Ok, dan moet het dus met de Ipad Air wel helemaal lukken want die heeft voldoende processor power.

Alleen nog even uitzoeken wat Black Box Pro nu precies is.

 

Regelt Black Box Pro alles dus heb je dan geen aanvullende player nodig zoals bij Android de VPlayer of dergelijke?

 

solo2 kun je de stream lager zetten het zogenaamde transcoding dit kun je via de webif doen daarna gaat het al een stuk beter.

Ik heb een acer liquid e2 daar gaat het goed op.

Ik zit op het werk dus kan je helaas even niet vertellen waar je dat kunt vinden op de solo2.

 

Dat Transcoding item is mij bekend maar dan verlies je toch wel aardig wat kwaliteit en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling als je zo'n moderne tablet koopt met een fantastische resolutie.

Nee, het is echt de bedoeling dat ik dan full HD beelden kan stremen, net zoals op mijn laptop en dat zijn dan ook echt strakke beelden.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

en afhankelijk van je pad, android of mobiel is er wel iets voor te vinden waarmee dat in HD mogelijk is

de app dient het aan te kunnen

de gsm dient het aan te kunnen

de wifi verbinding dient het aan te kunnen

ik las iets over airplayit op iPhone die HD aankan (maar je hebt dus drie variabelen)

ciao

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Blackbox Pro is een iOS applicatie die alles zelf regelt. Je hebt geen extra players nodig. Het ding werkt op iedere Enigma 2 box. Gewoon IP van de box ingeven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou inderdaad, ik las op het Duitse VU+ forum dat er iemand met de combinatie Ipad Air, Blackbox en SOLO2 goede ervaringen had met het streamen van HD content.

Wellicht wordt het dan nu toch een Ipad Air.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, dat hoef je niet te vergeten. Op mijn Aaipet 4 gebruik ik BlackBox Pro i.c.m. met met DreamBox 8000. Werkt uitstekend en zonder schokken. Zelfs op gewone 2.4Ghz WiFi verbinding..

 

Op oudere (en goedkope) tablets kun je HD gewoon vergeten. Hun CPU's zijn daar veel te traag voor.. Zelfs op de Galaxy Tab 2 werkt HD niet vloeiend..

op mijn tab 2 10,1 galaxy kan ik gewoon vloeiend hd content kijken met mx player pro en hardware decoder. Het is even pielen met de instellingen, maar zelfs op de eerste etage (asus rt66u staat in de woonkamer) gaat dat zonder problemen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

grootste uitdaging gaat zijn om een wifi adapter te hebben in je tablet die een beetje throughput kan leveren, en om daar ook vooraf duidelijkheid over te hebben. De galaxy tab 2 10.1 heeft een aardig goede wifi adapter aan boord, en ook een aardige antenne. Als je naar de nexus 10 kijkt, dan heeft die zelfs een wifi adapter met mimo (jammer genoeg maar een dual core cpu). Daarnaast is de gpu (grafische chip) van belang, en of er een player beschikbaar is die optimaal gebruik kan maken van de gpu anders moet je cpu alle beeld gerelateerde zaken voor zijn rekening nemen, en dat is natuurlijk een drama. Even een onderbreking in je wireless signaal, en je beeld staat stil.

 

Daarnaast zul je ook even tijd moeten steken in de instellingen van je wifi access point. Ik heb een tijdje met 20/40 mhz bandbreedte gedraaid op 2.4 ghz en met 40 mhz, maar omdat er aardig wat access points om mij heen zijn haal ik op alle devices hier wireless het meeste throughput met 20 mhz.

 

Ik heb naast mijn galaxy tab 2 nog een chinese cube u30gt, die op papier sneller zou moeten zijn. In die Cube laptop is behoorlijk bezuinigt op de wireless adapter, en ook de grafische chip is wat minder goed qua support. Op de cube krijg ik het niet voor elkaar om hd content gestreamed  te kijken.

 

Overigens laat de stream van de duo2 ook te wensen over. Als ik met minidlna een mkv stream vanaf mijn storage box, dan gaat dat veel soepeler dan met vu+ of met dreamdroid een stream kijken vanaf mijn duo2. Duo2 en storage box hangen beiden aan dezelfde switch, en voor beiden wordt mx player pro gebruikt met hardware decoder. Als er een opname wordt gemaakt van een hd zender, en er wordt hd gekeken op tv, en ik start nog een stream dan zie ik af en toe wel dat de stream er heel even mee op lijkt te houden.

 

Heb ik mijn duo2 voor mezelf om te streamen dan heb ik daar geen last van.

 

zaken die op mijn lijstje staan voor de opvolger van mijn tab2 :

 

scherm grootte: 10"

resolutie 2560x1200 of hoger

quad core cpu of beter

geen atom cpu

batterijduur net zo goed of beter dan de galaxy tab 2

liefst ubuntu touch out of the box of dual boot

5 Ghz + 2.4 Ghz multi stream wifi

 

Dus resumerend, van belang is een goede wifi adapter en een fatsoenlijke gpu die goed wordt ondersteund door de player van je keuze, en het loont om te testen wat de beste instellingen zijn voor je wireless access point. Ik heb zelf niets met Apple devices, maar voor zover ik heb begrepen zit dat bij de I devices van Apple wel goed.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik jouw lijstje zo zie dan komt de Galaxy Note 10.1 - 2014 aardig in de buurt maar daar lees ik toch wel weer dat die aardig wat Legs vertoond.

 

Je noemt ook terecht het belang van een aardige WiFi adapter / antenne maar dat komt in de Reviews nooit echt uit de verf.

Ik weet b.v. dat de WiFi antenne in mijn Asus laptop stukken beter presteert dan in een moderne Apple laptop, zelf hier ondervonden.

 

Hoe kom je nu dan het beste achter hoe goed of hoe slecht een WiFi antenne in een tablet presteert want immers kun je een tablet niet direct op een UTP kabel aansluiten.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als het ietsjes meer mag zijn...

 

Er is sedert een paar dagen een Samsung Galaxy note 12,2" uit met nog betere prestaties als de 10.1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

het is maar hoe gek je het wil maken. Er lijkt geen eind te komen aan het aantal cpu cores wat beschikbaar komt, en de hoeveelheid ram lijkt ook langzaam maar zeker groter te worden. De prijs stijgt natuurlijk exponentieel mee.

 

Ik wacht het nog wel even af wat er allemaal nog gaat komen, ik ben met name geinteresseerd in de tablets die vanaf de fabrikant worden geleverd met Ubuntu touch erop, en wat dat allemaal gaat brengen.

 

Maar voor wat hd content streamen zou een quad core cpu met een knappe gpu en een fatsoenlijke wifi adapter erin toereikend moeten zijn.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoe kom je nu dan het beste achter hoe goed of hoe slecht een WiFi antenne in een tablet presteert want immers kun je een tablet niet direct op een UTP kabel aansluiten.

 

Dat is een hele goeie vraag. Ik ben er zelf ook nog niet uit wat er qua wifi adapters nou wordt gebruikt in welk model. Op zoek naar de specs en reviews van gebruikers, maar het blijft belachelijk dat het aantal antennes of datastreams welke worden ondersteund gewoon nergens fatsoenlijk terug te vinden zijn. Wireless n wordt er geroepen, en daar kan je het dan mee doen.

 

Voor zover ik het nu heb kunnen vinden beschikt alleen de nexus 10 over een mimo wifi adapter, en de kindle fire van amazon. Broadcom heeft eind februari een mobile mimo adapter op de markt gebracht, en nu is het dus wachten totdat de tablet bouwers ook daadwerkelijk meerdere antennes in hun producten gaan bouwen zodat je een wat robustere wireless verbinding kan gebruiken met je tablet.

 

Het is eigenlijk het zelfde met hoe lang de batterij mee gaat, daar is ook nooit echte informatie over te vinden.

aangepast door wiz
mimo beschikbaarheid toegevoegd

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat met de batterij daar kan ik nog wel vrede mee hebben want dat is naast de capaciteit / kwaliteit van de geleverde batterij grotendeels ook afhankelijk van wat de gebruiker allemaal aan apps actief heeft staan.

 

Maar t.a.v. de capaciteit van de WiFi antennes is het achtergebleven gebied en daar zitten er nogal wat verschillen tussen de merken / typen tablets / laptops.

Nu lijkt het mij ook wel lastig om daar duidelijke specificaties op te geven.

 

Feit blijft wel dat de ontvangstkwaliteit van de interne WiFi antenne in dit geval wel van groot belang is voor het probleemloos streamen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...