Ga naar inhoud


Wat zijn de knelpunten m.b.t. het streamen naar een Tablet (Android of Ipad)


Jürgen

Aanbevolen berichten

  • Moderator

In dat 12,2 " exemplaar zit een accu van 9.900 mA, en gespecificeerd naar 11 uur video kijken.

En dat alles binnen 7,9 mm dik en 751 gram gewicht.

 

En over een jaar is het ding weer ouderwets!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het gaat hier gewoon goed (feitelijk erg goed) ook in HD met een Android-versie 4.4.2 Nexus10 32 GB tablet. Deze werkt met Dreamdroid en speelt af in VPlayer.

 

Hij pakt het signaal op van de ET9200 die verbonden is met een cat6 kabel naar de router Asus RT-AC66U. Deze router was voor mij nou een echt goede investering. Met dank aan een topic hierover.

 

Zelf merk ik geen verschil of het nou via 2.4Ghz gaat of 5 Ghz. Het beeld is strak en vloeiend.

Maar eens, het blijft een lastige keus hierin hoe ver wil en kun je gaan. Technisch is het mogelijk zonder probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In feite heb ik nagenoeg dezelfde configuratie, alleen een SOLO2 en een Asus RT-N66U maar dat mag geen verschil maken.

Inderdaad, 2.4 of 5GHz maakt v.w.b. het te ontvangen signaal niet zoveel uit maar kan een wel een belangrijke rol spelen als de kanalen op de 2.4 GHz teveel belast worden.

 

Tot nu toe kan ik uit de reacties wel opmaken dat een goede HD stream op zowel een moderne Android als op de Ipad Air mogelijk moet zijn.

Ik zal nu eens hieromtrent de voor- en nadelen van beide apparaten op een rijtje zetten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan bevestigen dat het met een IPad Air en de nieuwe Mini alsmede de iPhone 5S perfect werkt. En ik denk dat de huidige Samsung tabs ook perfect werken.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal volgens mij ook geen verschil maken met welke goede ontvanger je het signaal binnen haalt.

Een sterke router is wel van belang en dat ook ongeacht merk of type. Met mijn oude combi modem/router ging het namelijk niet echt lekker.

 

Wel moet ik mijn eigen bovenstaande stelling enigszins nuanceren.

 

Vanmiddag heb ik via de Nexus WB schaatsen gevolgd en dat aanvankelijk in HD op Ned.1 gedaan echter dat was geen onverdeeld succes want onze Ireen Wust reed zo verschrikkelijk hard dat de datastroom niet bij te houden was voor mijn Nexus en er toch blokvorming optrad in het beeld. Bij ‘gewone’ studio opnames is er niets aan de hand, het beeld blijft strak.

 

Terug gezet in SD geen enkel probleem met het beeld en of er verschil te zien is met HD? Ik kan het niet vaststellen. Nou geeft de Nexus normaal ook al een subliem beeld.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal volgens mij ook geen verschil maken met welke goede ontvanger je het signaal binnen haalt.

 

Ik weet niet wat jouw definitie is van een goede ontvanger maar ik heb toch wat moeite met deze stelling.

Misschien dat ik het mis heb maar de ontvanger moet toch naar mijn mening wel over een flink geheugen en processorcapaciteit beschikken om de HD stream feilloos op gang te houden.

M.a.w. vraag ik me af of een probleemloze HD stream met een VU DUO of SOLO mogelijk is.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een goede ontvanger bedoel ik dat het signaal binnenkomt zonder problemen en mits goed ingericht kunnen de meeste dat wel. Welk merk of type is toch een persoonlijke keuze, afhankelijk van gebruik en interesse in de materie. En wie bijv. wil streamen zal niet direct een ontvanger aan de onderkant van de markt zoeken.

 

Probleem moet je denk ik eerder zoeken in de hardware waarmee je het afspeelt, Tablet, PC of Smartphone. En een kanaal kijken en andere streamen op zelfde satelliet kan gewoon.

 

Tablets en smartphones hebben niet de hardware aan boord om HD van televisie af te spelen. Dat heeft niks met de processor te maken, maar met h264 conformance levels. (Aldus een uitspraak op het OpenPli forum).

 

De bitrate van verschillende zender varieert continu maar ook gedurende de uitzending. Bijvoorbeeld stilstaand beeld 1Mbps en snelle actie 10Mbps. BBC HD haalt nog hogere pieken van boven de 25 Mbps.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

En een kanaal kijken en andere streamen op zelfde satelliet kan gewoon.

 

Voor diegene die minder ervaren zijn wil ik toch wel even een nuancering aanbrengen.

Dat klopt mits je bij gebruik van 1 kabel en een ontvanger met Twin Tuner de te streamen kanaal op dezelfde transponder en polariteit zit.

 

Tablets en smartphones hebben niet de hardware aan boord om HD van televisie af te spelen. Dat heeft niks met de processor te maken, maar met h264 conformance levels. (Aldus een uitspraak op het OpenPli forum).

 

Ook hier even een toevoeging.

Op mijn Samsung Smartphone S3 en S4 kan ik probleemloos HD content streamen maar dat zijn dan ook wel Smartphones met stevige HW en dat m.n. op de S4.

De S3 wil nog wel eens even haperen maar dat verwijt ik dan meer aan de gebruikte WiFi verbinding.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooralsnog hebben we het over de VU+ receivers, die kunnen allemaal streamen naar externe weergave eenheden.

Als dat nu eens het uitgangspunt is (en dat is het; gezien de VLC op je PC met 100Mbit/s of meer) dan ligt het probleem van het kunnen weergeven bij de app, het apparaat en/of de verbindingssnelheid. { denk aan wifi }

 

In zoverre is dus het vinden van de juiste combinatie betreffende app en apparaat de crux.

Voor de gein heb ik eens de router op wifi 5Ghz kanaal 36 open gezet voor een buur met een Ipad air (macadress only toegestaan) en die kon mijn stream zonder problemen ontvangen en afspelen in HD (volgens aanduiding van de app bij het starten vd stream).

 

off topic: Misschien wil hij nu ook een kabel door de schacht naar het dak met schotel en VU+ :P

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Voor de gein heb ik eens de router op wifi 5Ghz kanaal 36 open gezet voor een buur met een Ipad air (macadress only toegestaan) en die kon mijn stream zonder problemen ontvangen en afspelen in HD (volgens aanduiding van de app bij het starten vd stream).

 

Dat klinkt goed en ik ben nu ook inmiddels overtuigd dat in elk geval de Ipad Air probleemloos HD kan streamen i.c.m. mijn SOLO2 en een goede router (Asus RT-N66U).

 

Ik denk ook dat de nieuwe zwaardere Samsung Tablets dit uitstekend doen maar misschien ga ik toch eens de Ipad Air proberen.

Moet alleen nog mijn vrouw overtuigen want zij is wel aan Android gewend.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja wanneer wordt het leuk om TV te kijken OF wanneer is het nodig...

Dat mogen jullie zelf invullen.

Op zoń pruts schermpje van een smartphone kijk ik geen TV programma. (ik kocht niet voor niets een 42" led/lcd :D )

zelfs niet als ik het tannas op roland garros moet missen onderweg of op toilet :P

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is bijvoorbeeld leuk als ik op mijn 47" TV wil kijken terwijl de kleine net Dora aan het kijken is. Hij krijgt dan de Surface 2 Pro en kijkt daar op verder. Iedereen blij.

 

Ja wanneer wordt het leuk om TV te kijken OF wanneer is het nodig...

Dat mogen jullie zelf invullen.

Op zoń pruts schermpje van een smartphone kijk ik geen TV programma. (ik kocht niet voor niets een 42" led/lcd :D )

zelfs niet als ik het tannas op roland garros moet missen onderweg of op toilet :P

VU Uno 4K / OpenPLI / Maximum E85

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik stuur ze naar boven naar de studeerkamer, dan hoef ik geen "RUGZAK! RUGZAK!" te horen :) Daar staat een uno met een 37" lcd eraan dus dat is niet echt afzien. Wil men echter op een tablet of laptop kijken dan kan dat natuurlijk ook prima, mits er een tuner beschikbaar is in verband met de lopende opnames.

 

Of ik neem op wat ik wil kijken en kijk op een later tijdstip en skip meteen de reclame. Een smartphone scherm is mij ook iets te klein, maar een 10" tablet is toch redelijk goed te doen hoor.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Een smartphone scherm is mij ook iets te klein, maar een 10" tablet is toch redelijk goed te doen hoor.

het was in #26 geen aanval van mij op gebruiksgemak dat we tegenwoordig kunnen waarmaken op onze VU+ ...

fijn dat het kan.

 

misschien moet er zelfs een lijstje komen van appmobiel en app die werkt ;)

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Zo, na veel wikken wegen heb ik uiteindelijk toch maar besloten om geen Ipad Air maar een Samsung Note 10.1 Edition 2014 te kopen.

 

Het streamen van HD content vanuit mijn SOLO2 naar deze Tablet gaat prima.

Dit gaat echter maar voor de eerste 10 à 15 minuten goed, daarna zie ik een enorme vertekening.

Ik gebruik een Asus route in 5GHz mode, DreamDroid i.c.m. VPLAYER.

 

Iemand nog suggesties hoe ik e.e.a. nog kan tonen zodat ik langer dan 10 minuten probleemloos kan streamen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...