Ga naar inhoud


Hoe controleer ik of WOL op mijn laptop beschikbaar is?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Sinds 4 manden heb ik een nieuwe laptop, een ASUS N550JV-CN270H, en wil ik zo mogelijk gebruik maken van WOL.

 

Via Apparaatbeheer en Netwerkadapters zie ik dat als LAN adapter een Realtek PCIe GBE Family Controller wordt gebruikt.

Bij de Tab Geavanceerd en Eigenschappen van deze controller zie ik o.a. de optie Wake-On-LAN uitschakelen

 

Kan ik hieruit opmaken dat WOL beschikbaar is en zo nee, hoe kan ik dan controleren of WOL beschikbaar is?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit bij een Laptop gezien.. dus ben benieuwd. Je moet het gewoonlijk in de bios aanzetten. Soms staat het er een beetje cryptisch zoals: Power On by PCIE devices and Power On by Onboard Lan

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zit het er niet in.

In mijn vorige laptop heb ik daar ook al naar gezocht en heb het uiteindelijk opgelost door de laptop niet uit te zetten maar in de slaapstand te laten staan en dan via een timer op een bepaalde tijd aan te zetten.

Ik weet alleen niet hoe dat nu in WIN8.1 gaat maar die vraag stel ik wel in het betreffende forum.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...