Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Betreft: Pioneer PDP-435PU

Goedendag ik heb het volgende probleem. Wanneer ik de kamer donker maak en ik de tv aanzet zie ik hem iets oplichten met een grote zwarte waas in het midden en een tekst die niet te lezen is links bovenin de hoek. Dit houd hij een 10sec vol en valt daarna weer op zwart beeld.

Spanning op de voeding is goed. Er hoort 215 volt naar de x-drive en de y-drive te gaan vanaf het powerboard? Deze komt er 2 tellen op maar valt daarna zeer snel terug naar 10volt.

De elco's zien er op het oog goed uit. Ik heb niet veel verstand van tv's en het meten van componenten maar wil hier graag wat van leren en het probleem repareren.

http://s3.amazonaws.com/f01.justanswer.com/JACUSTOMERlh58w0x3/2012-07-14_203543_img_0793.jpg

• 2 weken later...

Geplaatst:

Deze Pioneer TV is een hele lastige om te repareren,met name de powersuply,deze moet je indien defect geheel vervangen,daar rep.hiervan  bijna niet mogelijk is,aangezien deze niet in detail op het schema staat.

Ik heb hier 2 van dit type staan ,waarvan er in een `van 1nieuwe powersuply AXY159H is voorzien,helaas is de losse tuner defect, en zonder werkt het toestel niet,bij  de andere is het Interface modul en de power supply defect.

Dus  voor beginners valt er weinig aan te doen.

Als je langs wild komen met het toestel ,en met de losse tuner kan ik kijken of er van 3 één te maken is.

Geplaatst:

Ik ga er ook vanuit dat het de powersuply is. Maar zoveel onderdelen zitten hier niet op.

Hoe kan ik het beste die componenten controleren.

Ik heb 2 handleidingen waarin een hoop beschreven is over de pioneer.

Je hebt het over een losse tuner? Ik heb er niet bij zitten, ik probeer de ps3 erop aan te sluiten.

Geplaatst:

Er zitten ook  componenten  aan de onderkant die je dus niet ziet.

Zonder losse tuner box is het toestel Niet te gebruiken,daar alle instellingen via de Interface gaan,dus alleen een Ps2 op de DVI aansluiting alleen gaat niet werken zonder data verbinding..

Componenten meten ? gaat allleen met de juiste meet app.dus ESR,of cappaciteit meten van condensatoren doe je meteen daar voor geschikte meter,echter meestal niet in gemonteerde toestand..

Dus alleen met een multi  meter kom je niet veel verder .

Geplaatst:

Wat raad u mij aan? Ik heb hem voor weinig kunnen kopen en zonder een interface.

Zo'n powersuply is mij te veel geld voor een scherm waar je verder toch weinig aan hebt.

Heeft ooit een niet zo snuggere inbreker het scherm gejat en de ontvanger laten staan?

• Moderator
Geplaatst:

Zonder losse ontvanger/interface heb je toch al niets aan het scherm.

Het scherm krijgt dan geen timing informatie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Ja ,dat kan ,want zonder data weet de TV niet wat hij moet doen,daar div digitale stuur signalen ontbreken,en schakeld vervolgens weer uit.

Een beetje Snuggere inbreker ,,die bedenkt zich eerst voor dat hij met zo'n zwaar toestel gaat  slepen,dus helaas een miskoop gedaan,of de inbreker is door zijn rug gegaan :P  :eek:

aangepast door columbo

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...