Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

wie weet welke hd schoteltuners goed werken met de smart wi? is daar een betrouwbaren lijst van? De M7 sat801 werkt in iedergeval niet!!

aangepast door Michel
onduidelijke onderwerp titel

Hier heb ik de ET9000 en de ET5000 en de Clarketech HD 5000C en in de computer een Terratec Cinergy S2 PCI HD CI welke allemaal goed werken.

De oude MaxPlus 2100, welke ik ook naar een ClarkeTech 2100 omgezet had werkte er ook prima mee, ook Arion 9100 pvr en de Edision.

En dan heb ik de oude versie nog van de Smartwi in 2003 of 2004 of zoiets aangeschaft.

aangepast door catw

Beste aad123

Welkom op dit forum.
Ik denk dat er net zo veel satellietontvangers zijn die niet goed werken met de SmartWi als wel. Ik heb zelf ook al jaren een SmartWi en gebruik die af en toe als het nodig is.
Ik leen die ook regelmatig uit aan mensen die ook een SmartWi aan willen schaffen. Dan kunnen ze eerst twee maanden uit proberen of het met hun ontvangers goed werkt. En denk niet dat je binnen een dag weet of het goed werkt. Bij sommige ontvangers werkt het weken lang goed waarna het beeld telkens blijft stilstaan. De M7 sat801 werkt inderdaad niet met de SmartWi. Deze ontvanger geeft zelfs aan dat er geen goede kaart in zit.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Ik heb de smartwi nu al een jaar of 4a5 en hij werkte prima met de TF 4000PVR en ook met de strong 6850 maar dit zijn geen HD ontvangers! Nu bij canal digitaal de sd zenders verdwijnen (veronica, rtl8, discoveri en nog veel meer zijn overgegaan naar HD) werd ik wel verplicht om over te gaan naar HD ontvangers (ik heb 4 SD ontvangers in huis staan).

Ik heb eerste een Canal digitaal triple lnb quad op de schotel gemonteerd om op de goede sateliet te komen. Daarna heb ik via canaal digitaal een aanbieding gehad voor een M7 SAT801 tuner maar deze werkt niet met de smart wi. Ik wil meer ontvangers in huis hebben maar wil wel dat ze weer goed met de smart wi werken. Ik weet niet of ik de smartwi 1 of 2 heb en heb ook nog nooit een update met de wi gedaan en weet ook niet hoe dat moet.

Vraag 1 hoe kan ik zien of i de smartwi 1 of 2 heb?

vraag 2 hoe moet ik deze update?

vraag 3 hoe weet ik zeker welk ontvangen wel goed werkt?

Beste aad123

Een SmartWi 1 werkt met groene kaarten, een SmartWi 2 met blauwe kaarten.
Bij de CanalDigitaal goedgekeurde HD-ontvangers werkt de SmartWi 1 uitstekend met een Inverto Scena 5M (niet meer te koop) en met de Homecast HS2100 CICD.

aangepast door Sprietje

IK gebruik de smartwi 1 (groene kaart) met een Xtrend ET-9000 en ET-4000 (beiden met cccam 2.3). Dit werkt prima.

aangepast door cheapwatcher

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Geplaatst:

Dan zal die satellietshop nog extra groenen kaarten gehad hebben. Maar heb jij ooit verschil kunnen ontdekken tussen de werking van de groene en de blauwe kaart?

post-60869-0-31867800-1394439533_thumb.png

post-60869-0-60405000-1394439538_thumb.jpg

Geplaatst:

ik heb de smartwi met dat losse metale standaardje en dat moet dan toch de smartwi 1 zijn maar hij is dus geleverd met blauwe kaarten. Ik merk geen verschil tussen de groene en blauwe kaart. Maar moet ik dat ding voor HD ontvanger update? Ik lees er nog al wat problemen over na een update. Maar ja de M7 sat801 werk er zo i zo niet mee. Dus op zoek naar de juiste ontvanger dan maar. Ik zou zo graag een betouwbare lijst willen hebben met de juiste HD ontvangers die wel goed werken met de Smartwi. Messchien dat die ergens te vinden is. Als iemand het weet mag hij het zeggen!!!!

• 4 weken later...
Geplaatst:

hier de ervaring dat de ontvangers wel prima werken met de smartwii

echter de updates komen niet altijd door 

dus soms 1 of 2x per week uitval

soms gaat het 1 maand of langer  goed

getest in meerdere ontvangers

en officieel wordt  de smartwii 2 ondersteund t.e.m. seca 2  (en we zitten nu op seca 3 met de oranje kaart)

Geplaatst:

marco24 schrijft:

"dus soms 1 of 2x per week uitval, soms gaat het 1 maand of langer goed"

Kijk, dat bedoel ik dus want dat schreef ik in bericht 3 ook al. Je kunt niet meteen zien of HD-ontvangers goed werken met een SmartWi. Vandaar dat ik mijn SmartWi regelmatig voor 2 maanden uitleen zodat ze pas echt kunt beoordelen of een bepaalde tuner met een SmartWi goed werkt.
Daarom denk ik niet dat er zomaar een lijst is waarop staat welke tuners het echt goed doen met een SmartWi.
aad123, succes met je zoektocht welke tuners wel goed werken.

Geplaatst:

Ik ben tot de aanschaf overgegaan van de Inverto Scena 5m IDL 5650S en ben zeer te vreden hoe deze samewerken met de Smartwi Heb er nu drie staan (helaas heeft er 1 nu een software probleem maar dat heeft niks met de smartwi te maken) Ik heb nog geen hapering gehad. Met andere woorden.........deze mag van mij op de lijst.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen